Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ethan78

Ethan78

• Lid sinds 17 augustus 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2014
  • 11:44

Hallo allemaal,

Om Adaway te kunnen gebruiken op mijn Tab moest ik 'm rooten.
Via een link kwam ik uit bij Kingo Root.
Ik heb de stappen opgevolgd en kreeg uiteindelijk op mijn computer de melding rooting gelukt.
Echter wil hij niet meer opstarten.
Hij blijft hangen bij de text “samsung GALAXY tab3”

Wat heb ik al geprobeerd:
1. start-knop + volumeknop + aan/uit-knop (maar werkte niet)
2. de batterij een minuutje losgemaakt (zonder resultaat)

ps start-knop + volumeknop (zachter) + aan/uit-knop geeft de melding: “A custom OS can cause critical problems in phone…”
heb dit op het internet opgezocht maar schijnt een optie te zijn voor ontwikkelaars, wat mij hierbij niet verder kan helpen.

alle hulp is welkom.

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 18 augustus 2014
  • 11:54

Hoi Ethan, ik ben bang dat de beste optie is om je tablet terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat zal in ieder geval de eerste stap zijn, mocht er echt iets mis zijn met het systeem na het rooten, zul je ook de fabriekssoftware moeten herstellen.

Om terug te zetten naar fabrieksinstellingen zul je wel in de recovery moeten komen middels die knoppencombinatie. Heb je dat op deze manier (in deze volgorde) gedaan?

Ethan78

Ethan78

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2014
  • 14:18

Hallo Sander,

Bedankt voor je reactie!

die knopkombinatie heb ik geprobeerd maar zonder resultaat

hij lijkt te blijven hangen in de welkomsttekst “samsung GALAXY tab3”

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 18 augustus 2014
  • 14:30

Ok, dan denk ik dat je het beste de firmware kunt terugzetten met Odin. Hier vind je instructies over hoe je dat doet. Die tutorial is specifiek voor de Galaxy S2, maar hij werkt ook voor de Tab 3, als je zorgt dat je de juiste firmware hebt. De originele firmware voor jouw tablet kun je hier vinden. Zorg wel dat je de juiste versie hebt (bijvoorbeeld wel of geen 3G/schermgrootte).

Bewerkt (18 augustus 2014 14:33)
Ethan78

Ethan78

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2014
  • 17:42

Ziet er allemaal heel technisch uit, maar ga het vanavond proberen.
De uitkomst zal ik later vertellen.
Bedankt voor je hulp!

Ethan78

Ethan78

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2014
  • 18:15

Alles is goed gegaan en hij werkt weer.

Was achteraf gezien helemaal niet zo moeilijk. De instructies op de site waar je de firmware download (http://www.sammobile.com/firmwares/) zijn voldoende

Nogmaals bedankt voor je hulp Sander!

Gadgetfreak-Android

Gadgetfreak-Android

• Lid sinds 29 mei 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2015
  • 16:51

Goedendag, ik weet dat dit al een wat ouder draadje is, maar toch wil ik het proberen.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. De tablet van mijn vrouw (Tab 3 10.1 GT-P5210) Begon vreemde kuren te vertonen, steeds uitvallen, niet willen opstarten enzovoort. Ga je terug voor garantie zou je zeggen, maar na lezen op internet kwam ik tot de conclusie dat Samsung zelf er ook weinig mee kan en dat je beter een nieuwe rom erop kan zetten. Dat dus gedaan, me niet realiserende dat ik dan waarschijnlijk de garantie wel kwijt ben. Die installatie is niet goed gegaan dus nu blijft de Tab hangen in het opstartscherm met:“Samsung Galaxy Tab 3” Ik zou het liefst de originele firmware er weer op zetten. Of in ieder geval een die werkt. Tot nog toe niet gelukt ook niet via bovenstaande berichten. Ik krijg ipv 1,2gb maar 500 nogwat mb binnen… Niet goed dus… HELP PLEASE!

tygokuijt

tygokuijt

• Lid sinds 10 september 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 september 2017
  • 19:47

Hey ik heb ook het probleem maar kan je mis een link sturen van het artikel of terwijl waar de tekst staat voor hoe ik het oplos?

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 11 september 2017
  • 10:02

Ga naar naar Samsung firmware maak vervolgens een account aan en download Odin en de juiste firmware voor jou tablet zet je dan je toestel in downloade mode kies vervolgens de firmware en kies start. 

Let wel op dat je tablet voldoende is opgeladen. 

Klik Hier om naar Samsung firmware te gaan. 
Instrucies staan ook onder aan de download bij Samsung firmware.

Of bekijk het onderstaande filmpje hoe het flashen met Odin in zijn werk gaat.  Filmpje is wel van een galaxy s4 maar is voor de meeste Samsung smartphone en tablets hetzelfde. 

Bewerkt (11 september 2017 10:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren