Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Marcel160772

Marcel160772

• Lid sinds 18 november 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 november 2013
  • 11:27

Hallo mensen , ik heb sinds een paar dagen een nieuwe samsung galaxy Tab3 10.1 maar kan hier geen WHATSAPP op installeren. Tablet geeft aan dat deze versie niet compatible is. Op het tablet zit ANDROID 4.2.2. Via de playstore is deze niet te downloaden ivm incompatible versie?? wie weet hier een oplossing voor, heb whatts app echt nodig………wie kan mij uit de brandt helpen met een werkende oplossing. WhatsApp zelf gaat dit voorlopig niet ondersteunen geven zei zelf aan……………hmmmm zoveel gebruikers…..en dan geen support.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5990
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 18 november 2013
  • 16:09

Whatsapp is gekoppeld aan een telefoonnummer en bedoeld voor telefoons. Je hebt dus een simkaart nodig om whatsapp te kunnen gebruiken.

Dit is niet specifiek voor Samsung tablets, maar voor tablets in het algemeen.

En ja dat is een beperking van whatsapp en er zijn inderdaad betere alternatieven, zoals Google Hangouts en MessageMe. Helaas gebruiken nog steeds te veel mensen whatsapp om de overstap volledig te maken.

FJR-Freak

FJR-Freak

• Lid sinds 28 mei 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 december 2013
  • 20:14

Het gaat wel degelijk alleen niet via de gangbare weg dit idd omdat er geen telefoonnummer gekoppeld kan worden maar het kan wel bij mij werkt Whatsapp in ieder geval goed, het is relatief eenvoudig kijk op onderstaande link.

Kijk hier even ->Hoe je WhatsApp op je tablet krijgt

Bewerkt (10 december 2013 10:11)
Simonshavenaar

Simonshavenaar

• Lid sinds 19 november 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2014
  • 23:32

Whatsapp op de tab3 is inderdaad mogelijk, op deze manier heb ik het gedaan.

- Open de browser op je tablet, ga naar http://www.whatsapp.com/android/
- Klik op download, het apk bestand wordt nu gedownload op je geheugen.
- Als de download gereed is staat er een melding op je scherm,
- Klik de melding aan, mocht je de melding hebben weggeklikt, dan kun je het apk bestand ook opzoeken via de “mijn bestanden” app.
- Waarschijnlijk krijg je nu een melding dat je alleen betrouwbare software uit de play store mag installeren, ik heb eenmaal toestaan aangeklikt, waarna de installatie begon.
- De app zal vragen om een het land in te vullen, en een telefoonnummer, ik heb voor dit doel een prepaid simkaart gekocht (kosten €2.50) en deze in een oude nokia die ik nog had liggen gestopt. (ik raad af om de simkaart tijdelijk in je normale android telefoon te plaatsen, dit omdat door de nieuwe simkaart je instellingen in de war kunnen raken, spreek helaas uit ervaring)
- Als je het telefoonnummer hebt ingevuld krijg je een smsje op de nokia, hierin staat de code die je nodig hebt om whatsapp te activeren, op de tablet loopt tegelijkertijd een blauwe balk, dit duurt ongeveer 5 minuten)
- Vul de code in.
- Whatsapp vraagt verder nog wat instellingen, oa je gebruikersnaam, enz, dit spreekt voor zicht.

Whatsapp werkt nu, maar je hebt waarschijnlijk nog geen telefoonnummers om berichten naar te sturen.
- gebruik hiervoor de “contacten” app, hier kun je de telefoonnummers opslaan, keuze tussen alleen apparaat, of gmail account, ik heb voor gmail account gekozen, dan worden de contacten later vanzelf meegenomen naar je volgende tablet.

- Als laatste kun je het apk bestand nog verwijderen, hiervoor de “mijn bestanden” app gebruiken.

- Vergeet niet af en toe de simkaart te gebruiken (even mee bellen), anders kan het zijn dat de simkaart geblokkeerd wordt, en je het beltegoed kwijt bent. (6 maanden bij T-mobile), en je de simkaart dus niet meer kunt gebruiken, voor whatsapp maakt het op zich niet uit, deze blijft wel werken, weet niet wat er gebeurd als iemand anders later jouw telefoonnummer weer krijgt.

Hoop dat deze manier bij jullie ook werkt.

Succes

Bewerkt (5 januari 2014 23:34) | Ruzie met link

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren