Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

sheng-si

sheng-si

• Lid sinds 15 oktober 2017
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2017
  • 15:02

Ik heb rondgeneusd op het forum en las ik dat meteen kan flashen zonder eerst te rooten. Mijn tab 2 is toch pas terug gezet op fabrieksinstellingen dus heb niks te backuppen of wat dan ook.
Welke rom heb ik nodig waar dan die root proc inzit ?
En welke stappen moet ik dan doen.
Oke downloaden van de rom op pc en via usb kabel op sd card zetten die in de tab 2 geplaatst is.

Maar dan wordt het mij toch iets te onduidelijk ondanks dat ik rustig in een pc memory banken erbij zet, andere hd etc, Linux gebruiken om hd te herstellen
Maar hier raakte ik toch het spoor bijster ondanks alle info die ik vond.

Misschien teveel info die elkaar lijkt tegen te spreken.

Maar als iemand mij zeg maar stapsgewijs kan helpen GRAAG

Groet Chris

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6377
  • Reputatie 250
  • 15 oktober 2017
  • 18:28

ook goedendag en welkom op androidworld :-)

voor je vraag kun je het beste even verder gaan door hier te klikken.

sheng-si

sheng-si

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2017
  • 20:15

Thnx voor welkom, ik had al vaker hier rondgeneusd maar omdat ik met deze vraag zat, nu pas eens aangemeld.
Dat verhaal had ik al gelezen, maar raakte de draad kwijt in het hoe en wat.
Eigenlijk jet jip en janneke verhaal waar martin met ook om vroeg.
Ben te onbekend in de android wereld en heb de kreten roten en flashen wel vaker gelezen, flashen oke, dat ken ik ook uit de pc wereld maar het rooten wat dat inhoudt en waarom is voor mij nog steeds abacadabra. Sory daarvoor.
Ben ook verder gaan zoeken en kwam verwijzingen tegen naar goo mager, rom manger etc. Maar als ik de reviews las waren die niet altijd positief.
Er blijkt zelfs een officiele twrp app te zijn, die voor zover ik het begrijp ook allemaal kan doen voor je. 

https://twrp.me/app/

Als je het via de pc doet begreep ik intussen dat je de zip files op een sd card moet zette. Die opm mis ik nml bij veel oplossingen. 
Ook bij de opm een backup maken verwijst men vaak naar een andere site of vraag, waar weer een hele uitleg over een andere rom staat.
Vandaar dat ik echt het niet meer snapte.

Maar bij deze twrp app werkt het direct op je tablet zonder cd card als ik het goed lees.

Ik hoef van mijn gegevens geen backup maar vraag me af of je bij het maken van een backup later eventue kan naar de offiele rom, zeg maar de huidige toestand.

En bedankt voor je reactie.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6377
  • Reputatie 250
  • 15 oktober 2017
  • 20:52

rooten is niets meer dan dat er geen blokkering meer is je kunt bij de software komen en aanpassen wat normaal niet mogelijk is zie het maar als een soort van slot wat eraf gaat.

je kunt bijvoorbeeld eigen regels aanpassen of toevoegen aan het android systeem of modificaties van anderen installeren een hele populare aanpassing is xposed-framework.

zie ook hier op androidworld waar een uileg wordt gegeven wat xposed-framework zoal kan.

je hebt dus de mogelijkheid om alleen het toestel te rooten (stock rom) deze manier heeft zijn beperkingen ga je naast root ook nog een custom recovery gebruiken dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
ga je een custom rom installeren via de custom recovery dan is in de meeste gevallen de custom rom die je erop wilt gaan zetten al van root voorzien.

ik geef je wel het advies mee om je eerst goed in te lezen in deze materie voor je er aan begint ik heb zelf in de begin tijd van android ook al wel eens een android gebricked.

ps, in de meeste gevallen is een samsung toestel weer origineel te krijgen door de stock firmware te flashen via odin.

https://www.sammobile.com/firmwares/

Bewerkt (15 oktober 2017 20:55)
sheng-si

sheng-si

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2017
  • 23:57

Bedankt, dit is mij nu duidelijk.
zal me er eens goed in gaan verdiepen.
ja zou jamer zijn als die naar de filistijnen zou zijn de tablet, ondanks de leeftijd
hij doet het verder prima maar ik zit voornamelijk met de npo app die niet werkt op oudere android versies voor 4.3 en samsing niet scheutig is met updates voor, oudere toestellen

groet chris

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6377
  • Reputatie 250
  • 16 oktober 2017
  • 00:36

lees voor de gein hier maar eens mee dan zul je zien dat je zo maar voor verassingen kunt komen te staan.

sheng-si

sheng-si

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 17 oktober 2017
  • 13:42

dus maar even niet doen.
mijn probleem was eigenlijk de npo app de nieuwste versie werkt vanaf android 4.3 en smarttv vanaf 2013.
ja ik heb geen van beide.
maar gisteren chromecast opgestart op tablet en op knop smarttv (philips) gedrukt van de afstandbediening. en dan verschijnent na even wachten de apps incl npo en blijkt het allemaal goed te werken.
zelfs KIJK van sbs werkt dan ineens ook.

Als ik zonder chromecast smarttve opstartte lukte niet altijd maar werkte die npo app ook niet.

zit nu alleen nog met de app van delta tv, die werkt ook niet op oudere android versies en zou wel leuk zijn omdat ik dan programma op kan nemen en later afspelen. Opnemen gaat wel en afspelen op tablet via browser ook, maar kan niet via chromecast door casten naar tv.
Dus nog klein beetje balen,

net even via google dit gevonden ook al bij een andere relevante vraag hierover gezet

https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=nl

Bewerkt (17 oktober 2017 13:49) | aanvullende oplossing ivm chromecast
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6377
  • Reputatie 250
  • 17 oktober 2017
  • 13:50

Probeer anders een losse eerdere versie NPO apk te downloaden en te installeren dan kun je in ieder geval de NPO applicatie gebruiken.

sheng-si

sheng-si

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2017
  • 00:14

Heb dat net gedaan voor de delta app
Krijg melding dat er probleem is met parseren.
Die app is voor 4.2.1 en ik heb 4.2.2 kan het daar aan liggen of moet ik toch eerst iets bij instelljngen uitvinken, maar waar, wat
Onbekende bronneen toegestaan en blokkeren schadelijke apps uitgeschakeld
Melding blijft dus de vinkjes weer aangepast

Bewerkt (18 oktober 2017 00:23) | Aanvulling
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6377
  • Reputatie 250
  • 18 oktober 2017
  • 00:28

Eerst onbekende bronnen aanzetten dat is de enigste vereiste. het kan ook zijn dat de apk beschadigd is of niet geschikt is voor jou type processor even zelf uitvogelen met een of ander info appje vanuit de playstore. 
Het beste is even zien dat je een andere download. 

Veel losse apk’s Kun je ook vinden bij apk mirror kik Hier om naar apk mirror te gaan.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren