Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 18 september 2017
  • 02:09

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar de officiële Nederlandse firmware voor de tab 2 (10.1) wifi (GT-P5110)
Helaas hele internet afgezocht naar een werkende link om hem te downloaden maar helaas nergens staat hij nog zodat ik hem kan bemachtigen.

Wie o wie heeft voor mij dus de NL firmware nog ergens op de drive staan of in dropbox en wilt mij een werkende link geven zodat ik hem kan downloaden en flashen. Aub de odin files zodat ik hem via Odin kan flashen.

Hier de gegevens van de firmware:

Model:
GT-P5110
Model name:GT-P5110
Country:Netherlands
Version:Android 4.2.2
Changelist: 1709803
Build date: Wed, 18 Sep 2013 06:13:11 +0000
Product code:PHN
PDA: P5110XXDMI1
CSC:P5110PHNDMJ1

Hartelijk bedankt alvast voor het delen van een nog werkende link

Groetjes
DeBewoner

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 18 september 2017
  • 09:32

Bekijk de link even misschien heb je daar iets aan. 
Bestand kun je flashen met Odin terwijl het toestel in download mode staat. 
Om te kunnen downloaden moet je even een account aanmaken (premium) is niet nodig. 

En anders even kijken op xda developers misschien heeft daar iemand de betreffende files nog. 

https://www.sammobile.com/firmwares/gt-p5110/GT-P5110/PHN/

Misschien kun je ook nog iets met de onderstaande link. 

https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-tab-2/64449-originele-rom.html

Bewerkt (18 september 2017 09:55)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 18 september 2017
  • 11:07

Bekijk de link even misschien heb je daar iets aan.  Bestand kun je flashen met Odin terwijl het toestel in download mode staat.  Om te kunnen downloaden moet je even een account aanmaken (premium) is niet nodig.  En anders even kijken op xda developers misschien heeft daar iemand de betreffende files nog.  https://www.sammobile.com/firmwares/gt-p5110/GT-P5110/PHN/ Misschien kun je ook nog iets met de onderstaande link.  https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-tab-2/64449-originele-rom.html

Bedankt maar beide heb ik al bezocht en heb er niks aan. Sammobile moet je premium zijn om deze firnware te downloaden heb daar al tijden een account en ingelogd. En de andere link bevat geen NL firmware en moet echt de NL versie hebben.

Groetjes
DeBewoner

Bewerkt (18 september 2017 11:08)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 18 september 2017
  • 11:41

oke dan is dat sinds kort dat je een premium account moet hebben om te downloaden.

edit: even zelf geprobeerd en inderdaad je moet een premium account hebben :-(

dan kan ik je helaas ook niet verder helpen dan wachten op iemand anders hier die je verder kan helpen.

Bewerkt (18 september 2017 11:51)
DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 18 september 2017
  • 12:07

oke dan is dat sinds kort dat je een premium account moet hebben om te downloaden. edit: even zelf geprobeerd en inderdaad je moet een premium account hebben :-( dan kan ik je helaas ook niet verder helpen dan wachten op iemand anders hier die je verder kan helpen.

Ja inderdaad en een premium account aanvragen voor een download is een beetje teveel van het goede helaas.
Ik heb echt overal gezocht ook op XDA en helaas nergens een NL firmware die ik kan downloaden. Overal vind ik linken maar allemaal werken ze niet meer of zijn de bestanden verwijderd. Ik heb nu ergens een werkende link gevonden deze download alleen ontzettend traag. Na het downloaden dan ook eens kijken of het wel de goede is en ook werkt. Dus in die tijd hoop ik dacht ik nog een stok achter de deur heb en iemand hier ergens nog de NL versie heeft opgeslagen.

Normaal sla ik altijd al mijn gedownloade firmwares op deze toevallig niet. Ik had niet gedacht nog een keer deze te moeten flashen. Maja als je vrouw zich meld ow wat is die traag geworden en niet te verhelpen is dan maar opnieuw flashen. Ik heb reeds geflashed maar niet de NL versie, en laat nu doordat er geen NL opstaat het zo zijn dat de apps wat me vrouw veel gebruikt niet kunnen worden geïnstalleerd op een buitenlandse ROM. Vandaar de vraag naar de NL firmware zodat de apps wel weer werken op de ROM.

DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 18 september 2017
  • 18:55

Nou….. Ik heb de firmware die ik gevonden heb getest en werkt uitstekend. De NL firmware en werkend op mijn tablet.
Voor de mensen die ook zoekend zijn hier de link: Officiële Firmware P5110XXDMI1 (android 4.2.2) Galaxy Tab 2 (GT-P5110) DOWNLOAD

LET WEL OP!
Te flashen via Odin alleen!! En als men deze doet flashen hou er rekening mee dat men zelf een factory reset moet uitvoeren. Bij mij deed hij tijdens het flashen niet een factory reset uitvoeren, toen de tablet na flashen was opgestart had ik alle reeds geïnstalleerde apps die ik al had geïnstalleerd gewoon nog erop staan. Dus na flashen ff zelf via recovery een factory reset uitvoeren.

Bewerkt (18 september 2017 18:58)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 18 september 2017
  • 22:34

Mooi toch eind goed al goed. 

En ook mooi dat je de download link erbij gedaan hebt en dat de firmware ook daadwerkelijk goed is en werkt dat zullen anderen die er naar op zoek zijn en deze post vinden zijn erg waarderen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren