Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

jessie

jessie

  • Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • #1
  • 19 maart 2013
  • 18:15

Hallo ,
Een vraag van een leek.
Ik kan met mijn tab niet op internet bij KPN. Volgens KPN ligt dat aan de Tab. Maar!!! Ik kan wel bij andere providers op internet.
Kreeg van KPN een site qelp is van KPN om daar de instellingen te bekijken.En handmatig verbinding te maken. Maar!!!
mijn Tab staat er niet bij. Wel de 5500 maar niet SAMUNG GT -P5110.

Is er iemand die een oplossing weet?

KPN zegt dat ik een expert erbij moet halen. Van hun dus tegen betaling.


Gr Jessie

Bewerkt (21 mei 2013 14:06)
nanders

nanders

  • Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • #2
  • 19 maart 2013
  • 19:09

Vraag verplaatst naar het juiste forum: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-tab-2/. Pas tevens je titel even aan (eerste bericht aanpassen, meer opties) zodat deze beter je vraag omschrijft

Bewerkt (21 mei 2013 14:06)
Rob3rt

Rob3rt

  • Lid sinds 21 december 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • #3
  • 19 maart 2013
  • 22:35

jessie;391995
Ik kan met mijn tab niet op internet bij KPN.
Leg eens uit waarom dat niet gaat, wat doe je en waar gaat 't precies mis?
Je wilt verbinding maken met een draadloos thuisnetwerk neem ik aan. Kun je de naam (SSID) zien vanaf je Tab als je kijkt bij Instellingen > Wi-Fi?

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)
Rob3rt

Rob3rt

  • Lid sinds 21 december 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • #4
  • 19 maart 2013
  • 22:49

jessie;391995
Maar!!!
mijn Tab staat er niet bij. Wel de 5500 maar niet SAMUNG GP-5510.
Je weet zeker dat je de Tab 2 10.1 hebt? In je titel staat het wel, maar de Tab 2 10.1 is de GT-P5100, GT-P5110 of GT-P5113.

Als het daadwerkelijk om de Tab 2 10.1 gaat:
Waarom kun je niet verbinden met Internet, leg eens uit wat je doet en waar 't mis gaat.
Je hebt een draadloos thuisnetwerk neem ik aan? Kun je de naam (SSID) zien onder Instellingen > Wi-Fi?

Voor de zekerheid maar even: Je weet dat de GT-P5110 niet geschikt is voor mobiel Internet?

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)
jessie

jessie

  • Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • #5
  • 19 maart 2013
  • 23:10

Hallo
Ja ik heb de Samsung galaxy tab 2 Op de doos staat ook Samsung GT-P5110.
Ik ben in Nijkerk met mijn tab op internet geweest en in Arnhem. Ik woon in de Achterhoek. De tab heeft WIFi staat ook op het scherm.

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)
Rob3rt

Rob3rt

  • Lid sinds 21 december 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • #6
  • 19 maart 2013
  • 23:18

jessie;392170
Ja ik heb de Samsung galaxy tab 2 Op de doos staat ook Samsung GT-P5110.
Prima, maar ik vroeg het maar even omdat je in je eerste bericht een ander nummer opgaf (inmiddels aagepast zie ik).

jessie;392170
Ik ben in Nijkerk met mijn tab op internet geweest en in Arnhem. Ik woon in de Achterhoek. De tab heeft WIFi staat ook op het scherm.

Geef hier ook even antwoord op:
Waarom kun je niet verbinden met Internet, leg eens uit wat je doet en waar 't mis gaat.
Je hebt een draadloos thuisnetwerk neem ik aan? Kun je de naam (SSID) zien onder Instellingen > Wi-Fi?

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)
jessie

jessie

  • Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • #7
  • 20 maart 2013
  • 08:02

[QUOTE=Rob3rt;392171 Geef hier ook even antwoord op:
Waarom kun je niet verbinden met Internet, leg eens uit wat je doet en waar 't mis gaat.
Je hebt een draadloos thuisnetwerk neem ik aan? (Heb ikk) Kun je de naam (SSID) zien onder Instellingen > Wi-Fi

Ten eerste bedankt voor je reactie.

Wat ik allemaal gedaan heb.

Ben begonnen met mijn eigen netwerk te zoeken, dat aangeklikt.
Kreeg ik te zien mijn nummer beveiligd (WPS beschikbaar)
Daar op geklickt.Klein scherm waarop ik mijn WW moest invullen
Gedaan
Verbinden

Dan wordt het signaal met hangslot blauw. En er staat Verifieren. En dat blijft.Is een hele middag aan geweest.
—————————————————————————-
Bij Instellingen SSID niet te zien. Rechts Draadloos en Netwerken in grijze letters
Als ik daarop ben zie ik rechts WI-Fi met een vakje uit aan. Vliegtuig-stand
Bluetooth Kies via Wi-FI
Gegevensgebruik VPN
Apparaat Wi-Fi Direct uit aan
Peer-to-peer verbinding instellen.

En nog meer dingen.

——————————————————————————————————————–
Toen KPN gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ze niet met Samsung werken, maar kan wel.

Moest een nummer intoetsen. 192.168.2.254
Gedaan. dan kom ik op experiabox.
Scherm met WW leeg laten
gebruikersnaam KPN
Inloggen.

GELUKT

Gevraagd nieuw ww invullen
gedaan

INGELOGD

Dan

WLAN—–naar Settings—– naar Channel
daar een nr aantikken tussen 1 en 11.
gedaan.
Aplay.
En dan is het afgelopen. Doet niets meer.
——————————————————-
KPN gebeld.
Moet modem resetten.
Gedaan
——————————————————-
Alles overnieuw gedaan. Blijft weer op de laatste hangen.
———————————————————
KPN gebeld.
Mevr u moet naar qelp.
daar uw Samsungtype aantikken en de handleiding volgen.
OK doe ik.
———————————-
Gedaan, maar geen Samsung GT-P5110 in het rijtje.
—————————————————-
KPN gebeld.
Mevr ik zie alles staan, ik en mijn collega's raden u aan een expert te bellen die het wel kan. Hier kunnen wij niet helpen.
_________________________________________________________________________________________________

Ik dacht ga eerst naar het forum, een monteur van KPN kan ik altijd bellen en ik heb
niet zulke goede ervaringen met die monteurs.
_____________________________________________________
Dit is wat ik allemaal gedaan heb. Ligt dus niet aan de Tab omdat ik bij anderen wel op internet kan en met mijn samsung telefoon hier ook
GrJessie.

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)
nanders

nanders

  • Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • #8
  • 20 maart 2013
  • 09:03

Denk je nog even aan: Pas tevens je titel even aan (eerste bericht aanpassen, meer opties) zodat deze beter je vraag omschrijft

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)
HenkvanR

HenkvanR

  • Lid sinds 23 oktober 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • #9
  • 20 maart 2013
  • 12:09

tik je steeds hetzelfde nummer in bij kanaal of heb je ook een ander nummer geprobeerd?
ik heb namelijk ook dat bij één nummer alles uitgaat.

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)
Rob3rt

Rob3rt

  • Lid sinds 21 december 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • #10
  • 20 maart 2013
  • 15:44

Kijk eens zoals HenkvanR al aangaf of het niet aan het kanaal ligt en probeer een ander.
Heeft de ExperiaBox een MAC adres filter dat actief is?
Heb je je Tab al eens een reboot gegeven, ook dat kan weleens wonderen doen.

Bewerkt (21 mei 2013 14:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren