Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

goands

goands

• Lid sinds 01 januari 2011
  • Berichten 257
  • Reputatie 10
  • 6 maart 2013
  • 21:24

VOOR WE STARTEN
rootenis volledig op eigen risico en het is dus je eigen verantwoordelijkheid wanneer je toestel wordt gebrickt of niet compleet meer functioneert!

In deze tutorial werken we met een computer draaiende met WINDOWS.Voor Mac en Linux kan er "heimdall" gebruikt worden maar dit heb ik niet getest en is dus geheel op eigen risico!

Waar je op voorbereid moet zijn

BENODIGDHEDEN
Odin
Odin3-v1.85_3.zip
CF-Root
CF-Root Auto-root

Samsung USB Drivers
Samsung USB Drivers
WE GAAN VAN START

BELANGRIJK: Zorg ervoor dat je batterij van je tablet op minimum 75% staat, dit biedt het meeste kans op slagen.

STAP 1:
Schakel je tab uit en herstart deze in Downloadmode door de POWER + VOLUME OMHOOG/RECHTS knoppen terzelfde tijd. Wanneer je een venster krijgt met verschillende zinnen, druk je op de VOLUME OMLAAG/LINKS knop. Hierna kom je in de DOWNLOAD - Odin mode. Plug je tab nog NIET in de computer!

STAP 2:
Zorg ervoor dat KIES gesloten is en zeker niet in de achtergrond draait.
Pak Odin3 v1.85.exe en start het

STAP 3:
Connecteer je tab op de computer.
In Odin, klik op PDA en selecteer CF-Auto-Root-espressowifi-espressowifixx-gtp3110.zip bestand dat je reeds gedownload hebt en klik op de START knop.
Laat Odin zijn werk doen het pakket succesvol is geïnstalleerd, zie je een GROENE box and je Tab zal hetstarten.

STAP 4:

Wanneer je tablet volledig is opgestart, dan pas mag je de usb-kabel uittrekken.

KLAAR

Bij problemen of vragen post hieronder!

Link naar mijn bron: Root Galaxy Tab 2 7.0 P3110 (Wi-Fi) on Android 4.1.1 XXCLL3 Official Jelly Bean Firmware - IBTimes UK

CREDITS naar de mensen die deze root mogelijk hebben gemaakt!

Bewerkt (21 mei 2013 13:54)
wappiesoft

wappiesoft

• Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2013
  • 22:12

Bedankt namens mijn dochter en uiteraard alle andere mede forum leden.

Het rooten is goed gegaan.
Heb nu superuser en heb met triangle away de boel gereset zodat de counter op 0 staat en de status stond na het rooten op aangepast en na het resetten met triangle away weer op origineel.
Overgens zit er een klein foutje in jou How To.
Hierin zeg je dat je het zip bestand in pda moet plaatsen in Odin.
Echter moet je hem eerst even uitpakken omdat er in die zip het root bestand zit maar ook die Odin versie.
Misschien is het handig dat dat Triangle Away verhaal ook vermeld wordt.
Ik heb alleen nog 1 vraag. Ondanks de root kan ik nog steeds geen applicaties verplaatsen naar externe sd kaart.
Ik kan wel foto's, films en muziek verplaatsen maar geen applicaties.
Misschien weet jij wat ik fout doe en hoe ik dit oplossen kan.
Die root heb ik juist gedaan om ruimte te scheppen op de tablet.
Alvast bedankt voor al die moeite en inspanningen.

Bewerkt (21 mei 2013 13:54)

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

pepto

pepto

• Lid sinds 10 september 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 september 2013
  • 15:14

Het is mijn ook gelukt om de Tablet te rooten echter is de tutorial niet voor een leek te doen, ik vraag me af of men het zelf al hebt geprobeerd ik denk het niet want het klopt van geen kant.
Misschien is het beter als men het eerst zelf probeert voor je een topic post mbt rooten van een device. Zo maar af gaan op een tutorial in het engels die ook voor geen meter klopt schande eigenlijk dat dit kan op dit forum.
Ook het feit dat men de tool triangel away niet uitleg vind ik beneden peil en het feit dat als men terug wilt het unrooten nergens wordt uitgelegd wat een drama is dat om te vinden, uiteindelijk wel gelukt.
Het Nederlandse android platform moet nog veel leren.
O ja credits voor diegene die het mogelijk hebben gemaakt denk het niet die moeten ze direct verbannen, denk dat ik ook verbannen wordt door mijn kritiek maar dat boeit me niet. Zo dat is er uit nu direct beginnen met een echte Tut.

Ik zal beginnen met een tutorial die elke stap correct beschrijft zodat een beginner niet zijn device bricked door even snel een tutorial te proberen die niet klopt.

Bewerkt (12 september 2013 11:24)
hommegax

hommegax

• Lid sinds 21 september 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 september 2013
  • 21:11

Beste ik ben een leek in Tablets en PC … nu heb ik een Samsung Tab2 10.1 Wi Fi …. hij heeft het al weken gedaan.
Maar nu bij het opstarten geeft ie steeds de melding “Onvoldoende ruimte in systeemopslag” geheugen ? ? Maar heb nog volde een lege SD kaart van 8 erin en nog op de bovenbalk ook voldoende … heb er al Face Book en andere afgegooid om plaats te maken … Nu heb ik online Rooter explorer aangekocht maar die komt niet binnen ? Wat doe ik FOUT of kan ik doen aub ? Geert x

hommegax

hommegax

• Lid sinds 21 september 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 september 2013
  • 21:31

En kan zo n Root explorer er nog opgeplaatst worden nu bij defect ?

Justj78

Justj78

• Lid sinds 22 maart 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2014
  • 18:22

Okey ik heb dus ook mijn Tab2 7.0 geroot, als leek.

En het is allemaal goed gegaan mbh je erg duidelijke omschrijving.
Ik heb ClokWorkMod en Cyanogen mod gebruikt.
En ik werk nu met android 4.3, wat een hele verademing is tov de standaard versie.

MAAR nu zie ik dat alles er heel anders uit ziet, wat ik wel erg jammer vind.
En wat ik nog veel erger vind, ik heb geen google paystore meer, en geen opties meer om aan mijn google account en samsung account te koppelen. Al mijn apps weg dus. En backup vanuit google account niet mogelijk wegens geen koppeling.
Heb ik iets fout gedaan? of klopt dit met een geroot toestel?

Mail me AUB op justj78@live.nl

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 22 maart 2014
  • 19:28

Justj78
Okey ik heb dus ook mijn Tab2 7.0 geroot, als leek.

En het is allemaal goed gegaan mbh je erg duidelijke omschrijving.
Ik heb ClokWorkMod en Cyanogen mod gebruikt.
En ik werk nu met android 4.3, wat een hele verademing is tov de standaard versie.

MAAR nu zie ik dat alles er heel anders uit ziet, wat ik wel erg jammer vind.
En wat ik nog veel erger vind, ik heb geen google paystore meer, en geen opties meer om aan mijn google account en samsung account te koppelen. Al mijn apps weg dus. En backup vanuit google account niet mogelijk wegens geen koppeling.
Heb ik iets fout gedaan? of klopt dit met een geroot toestel?

Heb je een custom rom erop gezet ?zoja dan moet je gapps ook nog meeflashen bij de rom en dit voor u playstore etc.
Mail me AUB op justj78@live.nl

Evarist

Evarist

• Lid sinds 20 mei 2013
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2016
  • 18:34

Ik heb deze procedure uitgevoerd, maar blijkbaar is de tablet niet geroot.
Ik heb een app voor wifi password recovery die steeds maar zegt dat de tablet niet geroot is.
Is de file die je moet opladen de *.zip of de *.md5?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren