Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OPPO Reno 10x Zoom

• Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4100
  • Reputatie 140
  • 14 november 2015
  • 18:05

http://download.chainfire.eu/743/SuperSU/BETA-SuperSU-v2.52.zip

Boesten

Boesten

• Lid sinds 24 juli 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2017
  • 17:13

Ik ben ook al dagen bezig maar het lukt me niet. Is het misschien mogelijk. Odin blijft oranje….verbinding verbreekt. 

Wat moet er in het scherm van de tab staan in de download funtie, ten tijde van rooten?

Is er misschien iemand die alle benodigde bestanden voor me heeft. Dan kan ik nogmaals proberen te Rooten?

Zodat ik mn Tab 2 10.1 GT-P5110 van 4.2.2. Naar 4.4 kitkat krijg. Zodat mn zoontje de downloadfunctie vam Netflix kan gaan gebruiken.

Alvast bedankt.

bikker

bikker

• Lid sinds 23 oktober 2017
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2017
  • 11:38

Ik heb een GT-P5110 met Android versie 4.2.2. Moet ik dan ook gewoon bij Stap 1 beginnen ?

mvg,
Eric

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4100
  • Reputatie 140
  • 23 oktober 2017
  • 12:40

wat wil je precies doen met je tab?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

bikker

bikker

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2017
  • 14:44

Ik heb Android versie 4.3 of hoger nodig. Ben klant van Telfort en die hebben een app waarmee je tv kunt kijken op de tablet maar die werkt niet meer op een lagere Android versie.

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4100
  • Reputatie 140
  • 23 oktober 2017
  • 15:10

dan zal je een custom rom moeten flashen.want origineel gaat die niet hoger dan 4.2.2

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4100
  • Reputatie 140
  • 23 oktober 2017
  • 15:32

https://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-2/galaxy-tab-2-unified

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

bikker

bikker

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2017
  • 07:13

ik heb gekeken op het forum uit de link maar geen flauw idee wat of welke ik daar zou moeten kiezen. Ook even zitten googlen op flashen en rooten maar het begint me als leek een beetje te duizelen al die termen. Kan je me iets meer op weg helpen misschien

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6395
  • Reputatie 250
  • 26 oktober 2017
  • 11:45

ik ben niet zo thuis in Samsung toestellen maar ik wil je wel een eindje op weg helpen.

het onderstaande is een beknopte handleiding waar niet alles in detail uitgelegd wordt zoals hoe in downloade mode te booten, in recovery te booten, developer opties aanzetten, de juiste drivers op je pc zodat je toestel gezien wordt in odin mocht dat een probleem geven enz…enz…

te eerste maak een back-up van al je gegevens je bent namelijk alles kwijt als je het onderstaande toepast probeert en er bestaat een kans dat je het toestel bricked bij gebruik van de verkeerde files.

opmerking:

er bestaan twee soorten GT-P5110 tablets een wifi versie en een simkaart versie houdt daar rekening mee met de bestanden die je gaat gebruiken als ik tenminste de juiste tablet voor me heb.

je moet eerst zorgen dat je alle files op je pc en tablet hebt staan die je nodig hebt voor jou merk en type toestel dit is belangrijk,voor die files kun je de link van @angelo35 gebruiken.

die files die je nodig hebt zijn twrp recovery, Odin, en een custom rom.

zet die custom rom op de root van de sd kaart van je toestel (is een zip bestand) niet uitpakken.

let op! sommige custom rommen hebben een extra zip bestand nodig om gebruik te kunnen maken van de playstore dit bestand is genaamd gapps (google apps) deze moet je direct flashen na het flashen van de custom rom in twrp recovery de maker van de rom zet dit meestal in zijn of haar handleiding.

om die custom rom.zip en eventueel gapps (google apps) te flashen (op je toestel te krijgen) moet je eerst die custom recovery (bijvoorbeeld twrp) op je toestel zetten (flashen) d.m.v het pc progamm Odin.

als twrp erop staat start (boot) je in twrp recovery en kies eerst een wipe data factory reset en scroll vervolgens naar de custom rom die je op je sd kaart gezet hebt en kies install (de custom rom wordt nu geïnstalleerd) als het klaar is kies reboot en je toestel start op met de nieuwe custom rom.

de volgorde is dan:

download en zet odin op je pc.
download twrp naar je pc.
download en zet de custom rom en eventueel gapps op de sd kaart.
zet je toestel in download mode en sluit hem aan op de pc.
flash twrp recovery d.m.v Odin.
boot in twrp recovery en doe daar een wipe data factory reset.
in twrp recovery ga naar install en kies de custom rom om hem te installeren eenmaal klaar kies eventueel het gapps bestand.
reboot je toestel.
klaar!

of bekijk het onderstaande filmpje daar wordt alles redelijk goed uitgelegd hoe de rom lineage OS geïnstalleerd wordt op een tablet.

Bewerkt (26 oktober 2017 12:24)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4100
  • Reputatie 140
  • 26 oktober 2017
  • 12:43

als ik even  mag inspringen, voor je de custom rom flasht met twrp zal je inderdaad een factory reset moeten doen maar ookwipe cache, dalvik en wipe systeem moeten doen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren