Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Maxximum

Maxximum

• Lid sinds 12 oktober 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 10:30

Hallo Iedereen,

Ik ben sinds een week eigenaar geworden van een Samsung Galaxy Tab2 10.1.
Deze wordt geleverd met een intern geheugen van 16GB.
Dit geheugen wordt in de “verkenner” weergegeven als SD kaart.

Nu heb ik een 32GB Micro SDHC kaartje (van Samsung) class 10 erin gestopt en geformateerd.
Als ik bij Instellingen kijk, wordt het kaartje netjes herkend.
Ik kan ook via de “verkenner” bestanden naar kopieren en benaderen.

Toch, als ik app2sd installeer, kan ik dat geheugen niet aanspreken.
Hij ziet nog de “slechts” 11GB die er over is van het interne geheugen van 16GB.

Ik wilde namelijk graag programma's op het SD kaartje zetten en bijvoorbeeld de standaard Download map op het SD kaartje zetten.
Ook mijn boeken die ik importeer in Aldiko zou ik graag op mijn SD kaart zetten.

Weet iemand hoe dit komt?
Ik heb al gezocht op het forum maar kon niet echt iets vinden.

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5986
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 14 september 2012
  • 10:49

dit gaat niet zomaar zonder in het systeem te moeten gaan hacken. Je interne sd kaart heeft namelijk een ander file systeem dan je externe sd kaart. Je zou dan je externe SD kaart moeten partitioneren met een EXT4 file systeem om deze deel uit te kunnen laten maken van het besturingssysteem. Dan moet je vervolgens nog een script hebben die je apps naar deze extra partitie kopieert ipv het normale geheugen.

De download map kan er wel gewoon op staan, net als je Aldiko boeken. Dat valt gewoon onder data opslag en kunnen gewoon bewaard worden. Deze instellingen moet je in de apps regelen (bv in je browser waar downloads heen moeten, en in aldiko waar hij moet zoeken naar boeken).

Maar ‘apps’ installeren op externe SD kaarten is een veel complexer verhaal.

plsderksen

plsderksen

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 11:13

Tja was dat maar mogelijk erg jammer idd. Wat op de samsung telefoon wel kan kan helaas niet met de tablets.

WHY???

Maxximum

Maxximum

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 08:00

i. o j t

Bewerkt (24 april 2013 15:34)
Maxximum

Maxximum

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 15 september 2012
  • 18:10

Dat slaat toch eigenlijk nergens op?
Je kan je eBooks wel op je externe sd zetten, die vervolgens importeren in Aldiko, maar dat programma kopieert ze dan naar de interne sd opslag in de map ‘ebooks’.

In de standaard browser kan ik geen instellingen vinden om bijvoorbeeld alles wat je download (cookies, files, etc) op de externe sd te zetten.
Wellicht dat het misschien met een andere browser wel werkt.

Maar wat heb je dan aan een externe sd kaart?
Alleen voor de data? Foto's, filmpjes, documenten?

Ik hoop dat jullie het met me eens zijn als ik zeg dat het beter zou zijn dat de externe sd kaart als verlengde van de interne sd zou werken.

Audie

Audie

• Lid sinds 17 mei 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 11:05

Hallo,
Bij mij is het gelukt op mijn 32gb sdcard voor de Samsung Galaxy Tab 2 10.1 (geroot)

Wat moet je als eerste doen download dit MiniTool Partition Wizard Home Edition. (kijk hier even daar staat alles wat je moet doen) zie link en verder uitleg.SD card partitioning - XDA-Developers

Wat heb ik gedaan als eerst de sdcard 32gb twee partities aangemaakt de 1 partitie van 16gb als primary fat32 voor normale bestand o.a doc,foto,video mappen etc.. en de 2 partitie als Ext2.primary.

Dan download je de apps Link2sd op google play store. om je programma's te verplaatsen naar je extSdCard, systeem bestanden kan je niet verplaatsen.
En klaar is kees.
veel succs.:thumbs:

Bamsoft

Bamsoft

• Lid sinds 21 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 september 2012
  • 18:45

Hallo,

Heb gedaan wat er werd voorgesteld en heb dezelfde configuratie als hierboven maar krijg de volgende foutmelding:

Link2Sd kon geen root toegang krijgen. Als je geen root toegang hebt, zorg dan dat je ‘toestaan’ antwoordt wanneer Superuser hierom vraagt.

Hen geen idee wat hier allemaal mee bedoeld wordt.

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
Audie

Audie

• Lid sinds 17 mei 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 22 september 2012
  • 00:39

Hallo Bamsoft,

Je tablet moet wel geroot zijn, anders werkt het niet.

Bamsoft

Bamsoft

• Lid sinds 21 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 september 2012
  • 15:51

Hallo,

Hoe een TAB2 te ‘ROOTEN’'.

Heb de volgende programma's al binnengehaald:

cwm-root-gtab2a.zip
GT-P5110_ClockworkMod-Recovery_5.5.0.4.tar
Odin3-v1.85_3.zip

maar enige uitleg is van harte welkom.

Bij voorbaat dank.

Audie

Audie

• Lid sinds 17 mei 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 22 september 2012
  • 16:39

oke hier heb ik het vandaan hoe je moet rooten voor je samsung galaxy tab 2 10.1 tablet. (zie link)
ROOT- Galaxy Tab 2 10.1 - xda-developers

korte uitleg:
STEP 1:
Turn tablet OFF and restart in download mode by pushing and holding Power & Volume UP/RIGHT buttons at same time. When wording with yellow triangle appears, push Volume down to continue into download (ODIN) mode. Don't plug tablet into computer yet.

STEP 2:
Make sure KIES (if installed) is closed and not running.
Extract Odin3 v1.85.exe and run it.

STEP 3:
Connect tablet to computer.
In Odin, click PDA button. Select GT-P51??_ClockworkMod-Recovery_5.5.0.4.tar file you downloaded and click STARTbutton.
Let Odin install files. When it's done installing CWM, box turns GREEN and tablet will reboot.

STEP 4:
Disconnect tablet from computer. Turn tablet OFF and restart in recovery (CWM) by pushing and holding Power & Volume DOWN/LEFT buttons at same time. When Samsung Tab 2 10.1 logo appears, you can release power button but continue holding volume button for a few more seconds. Note: If you've done this on other Samsung devices, you will notice that it takes longer before blue CWM v5.5.0.4 text appears … just be patient.

Once you are in recovery, use volume button (UP/DOWN/LEFT OR RIGHT) to move around and POWER button to select an option.
Select install zip from sdcard. Choose cwm-root-gtab2.zip (or cwm-root-gtab2a.zip) file you already copied to root of sdcard.

When rooting is finished, choose reboot system now from CWM menu.

DONE !

You should now be rooted. Depending on your Tab2 model, you may need to manually install SuperUserand disable SuperSUbefore you can install or use all root goodies.

veel succ.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren