Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9

• OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Louis2107

Louis2107

• Lid sinds 14 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2012
  • 14:42

Ik ben in het bezit van 3 Android toestellen nl. Smart phone Samsung Galaxy SII, 2xTablet, Samsung Tab2 10.1 en een Xiron Ultimate 10. Alle drie de apparaten draaien prima met Android 4.0.3. ICS.

Helaas is het alleen met mijn telefoon mogelijk om apps naar de externe SD-Kaart te schrijven.

Zowel bij de Samsung als de Xiron tablet is dat niet mogelijk.

De Xiron heb ik ge-upgrade van 3.08 naar 4.0.3 en sindsdien was het ook niet meer mogelijk om iets van de interne SD naar de externe SD-kaart weg te schrijven.
Voor de Xiron is het wel van belang dat dit mogelijk is omdat het maar een zeer kleine interne SD heeft van slechts 4 GB.

Wat de Samsung tablet betreft, heb ik al contact gezocht met Samsung NL en daar mijn vraag gesteld omtrent dit probleem, telefonisch zowel als via email. Beiden begrijpen de vraag niet en beweren dat ze nog nooit van dit probleem hebben gehoord en verwijzen mij door naar een Samsung service point in Amsterdam, Alkmaar, Hoorn of Haarlem.
Kennelijk lezen ze niet wat mensen op de diverse fora schrijven anders zouden ze nooit zo'n opmerking plaatsen.

Ik vind het een beetje van de dommen dat je een toestel hebt die een micro-SD-kaart kan hebben tot 32GB en er dan niets mee kan doen omdat het diezelfde kaart niet kan bereiken of iets dergelijks.

Het rare is dat bij de Xiron dit probleem zich pas ging afspelen na het updaten naar 4.0.3 met mijn telefoon heb ik dat probleem absoluut niet ondervonden, de updat verliep vlekkeloos.

Even recapitulerend, bij de ‘Instellingen-Opslag’ zien alle apparaten de externe SD-kaart wel, en bieden zelfs de mogelijkheid om het te formateren. Ook bij ‘Mijn Bestanden’ zien ze allemaal wat er op de SD-kaart zit. Alleen bij de verschillende App2SD apps biedt het geen enkele mogelijkheid om iets weg te zetten op de Ext. SD-kaart.

Ik ben er van overtuigd dat het een puur software probleem is maar weet zelf te weinig van Android om dit uit te kunnen pluizen.

Wie o wie is in staat om mij en zo te zien meer mensen hierbij te helpen.

Bewerkt (24 april 2013 15:25)
Call_me@

Call_me@

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2012
  • 15:30

Omdat ik me voorstel dat je zelf geen S2, Tab2 of Xirion bent kan ik me best voorstellen dat dit item elders een gewaardeerde plek verdient. Is dat een geschikt voorstel of zie ik het verkeerd ?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5954
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 15 augustus 2012
  • 15:40

Inderdaad, het Stel jezelf voor forum is ervoor om jezelf voor te stellen. Ik denk dat je je het beste op 1 tablet tegelijk kan richten. Daarom verplaatst naar het Samsung Galaxy Tab 2 forum
hoe heb je dit voor elkaar gekregen op je S2? want volgens mij kan dat niet zomaar, niet zonder root in elk geval. Je kan sommige apps naar de interne SD kaart verplaatsen. Maar voor de externe SD kaart moet je een aparte partitie maken en met een script de apps verplaatsen. Ik vind dat zelf niet nodig voor mijn S2 want die heeft (voor mij) meer dan genoeg interne opslagcapaciteit.

Met de Tab2 zul je misschien een soortgelijke methode nodig hebben.

Louis2107

Louis2107

• Lid sinds 14 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2012
  • 15:54

Beste Call me, ik snap je opmerking niet, ik heb zoals vermeld in mijn posting wel een S2, Tab2 en een Xiron.
Heb mij alleen vergist in forum.

———- Update van bericht ———-

Tijdens een KIES update sessie was mijn telefoon gecrashed en Androidlogo bleef hangen en het was niet meer mogelijk om het toestel uit te schakelen of wat dan ook. Het toestel heb ik opgestuurd naar Samsung en kreeg hem netjes terug met ICS 4.0.3 en alles werkte weer. Alleen de accu was dood dus een nieuwe accu gekocht werkt prima nu.

DomBo

DomBo

• Lid sinds 07 oktober 2011
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 09:55

Ik heb ook een SII en een TAB 2, en ken het probleem. Als ik via instellingen > apps een app selecteer krijg ik het bij gevoegde scherm. Hierop zie je een knop verplaats naar telefoon. Deze knop kan ik niet terug vinden op mijn Tab 2.

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
DomBo

DomBo

• Lid sinds 07 oktober 2011
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 10:01

Ik heb ook een SII en een TAB 2, en ken het probleem. Als ik via instellingen > apps een app selecteer krijg ik het bij gevoegde scherm. Hierop zie je een knop verplaats naar telefoon. Deze knop kan ik niet terug vinden op mijn Tab 2.

Bewerkt (24 april 2013 15:26)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren