Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

dijkhuis8803

dijkhuis8803

• Lid sinds 07 juli 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2012
  • 23:33

Ben hier net nieuw op het forum heb al heel wat gelezen maar kan niet zo snel mijn probleem vinden.
Wie weet raad, heb vanmiddag net nieuwe Galaxy Tab 2 gekocht, probeer hem nu aan te sluiten op mijn draadloze Sitecom router, geeft wel IP adres, geeft aan dat de verbinding goed is maar krijg geen verbinding met internet.
Al mijn andere laptops werken wel goed.
Wellicht dat mijn vraag verkeerd gepost is maar wie weet raad.
Alvast bedankt.

Bewerkt (24 april 2013 15:10)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5967
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 juli 2012
  • 23:57

Verplaatst naar het juiste (Samsung Galaxy Tab 2) forum

Danny.57

Danny.57

• Lid sinds 05 juni 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 10:59

Toen ik een maandje terug thuis kwam met de tab2 geraakte ik ook niet op “mijn eigen” internet, wel kon ik de “guests-wifi” van een nabij gelegen bedrijf gebruiken zonder probleem.
Daar wij thuis met een draadlose router van US Robotic werken van zo'n 6-tal jaar oud en die nog nooit een firmware update gekregen had ben ik op zoek gegaan naar eventuele updates. Er waren sedert mijn aankoop 3 nieuwe updates ter beschikking.
Ik heb ze een voor een geinstalleerd en kon na de updates onmiddellijk met de tab op het internet.

Misschien dat je even in die richting moet gaan zoeken !!

Rosy

Rosy

• Lid sinds 08 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 15:15

dijkhuis8803;319282
Ben hier net nieuw op het forum heb al heel wat gelezen maar kan niet zo snel mijn probleem vinden.
Wie weet raad, heb vanmiddag net nieuwe Galaxy Tab 2 gekocht, probeer hem nu aan te sluiten op mijn draadloze Sitecom router, geeft wel IP adres, geeft aan dat de verbinding goed is maar krijg geen verbinding met internet.
Al mijn andere laptops werken wel goed.
Wellicht dat mijn vraag verkeerd gepost is maar wie weet raad.
Alvast bedankt.

Ik heb ook een Galaxy tab 2(P5110) en ook een Sitecom 300N Router en alles marcheert normaal bij mij.

Staat je WIFI in je instellingen op AAN?

Als je Sitecom niet automatisch gevonden wordt dan ga je naar :

Instellingen >+Netw.toevoegen ,bij SSD type je uw naam of Sitecom + het type ,
bij beveiliging moet op : WPA2 PSK staan , de rest wijst zichzelf.

Succes :thumbs:

Tam

Tam

• Lid sinds 25 augustus 2011
  • Berichten 200
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 19:02

let er ook op dat je de code goed intoetst, wil ook nog wel gebeuren dat je per ongeluk de capslock aan hebt staan, terwijl het met kleine letters moet. een foutje is zo gemaakt.

appel982

appel982

• Lid sinds 17 april 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 14:04

heb het probleem ook gehad. Bij mij was het een router issue. Was vrij makkelijk op te lossen. Gewoon even de router uit en aan zetten. Toen werkte het prima

Quote “IT Crowd”: Have you tried turning it off and one again?
Quote2 “IT Crowd”: Is it definitly plugged in?

Bewerkt (24 april 2013 15:11)
smookyb

smookyb

• Lid sinds 06 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 11:42

Als je wel een IP adres krijgt maar geen internet ontvangt dan heb je een probleem met je gateway en dns.
klint duur maar is het niet hoor.

Als je dus wel een ip adres krijgt toegewezen vanuit je router dan heb je in ieder geval contact. Heel belangrijk.
tegelijkertijd als je dus een ip adres krijgt krijg je ook een Gateway adres en dns adres toegewezen. Dit zorgt ervoor dat je door je router heen het internet op kan.

wat nou heel vaak gebeurd is dat mensen die niet gelijk internet krijgen gaan zoeken in het wifi gebeuren en in de afdeling ADVANCED komen. beetje klikken hier en daar en Oeps hellup het werkt nog steeds niet.

Dus als eerste zet je in je tablet alles uit in advanced van je wifi. volgens mij is het een vinkje zetten vlak boven advanced dat alles automatisch moet gaan. zorg daarna dat je wifi aan staat.

Dan even 30 seconden je Router uit zetten en tegelijk je Tablet.

Router weer aanzetten. Kan 1 a 2 minuten duren dat er dan weer verbinding is met het internet door de router.
dan zet je je tablet weer aan en zoek je verbinding met je router. web of wpa key invoeren en als je dan een ip krijgt moet het werken. Zo niet dan moeten we even verder zoeken.

Bewerkt (24 april 2013 15:12)
Herman66

Herman66

• Lid sinds 11 juli 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 12:12

dan wordt het dus even verder zoeken
Heb hem ook al helemaal terug gezet naar basisinstellingen en toen was het een paar uur ok daarna geen verbinding meer
en ook niet meer te krijgen
Heb wel een ip adres en sterke verbinding maar geen internet.

Heb hem helemaal gereset naar nul dan wel internet maar valt gewoon af en toe weg ook al zit ik naast de router

smookyb

smookyb

• Lid sinds 06 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 14:41

neem in ieder geval een stukje afstand van je router want het heeft echt zeer zeker geen nut om er pal naast te zitten. misschien werkt het zelfs tegen je.

Maar ik begrijp dat je al wel een verbinding met internet heb gehad maar dat ie nu dus weg is. Kunnen meerdere oorzaken zijn.

1 de router geeft niet genoeg dhcp adressen weg. Als ie bv maar 2 dhcp adressen weg geeft en jij hebt je laptop op wifi en je telefoon dan krijgt je tablet geen adres omdat alles vol is. pas als 1 zich weer afmeld dan komt er weer een plekje vrij. dit geld voor draadloos als bedraad. dus misschien zit daar je probleem. Doe in de router dan het aantal weg te geven adressen verhogen. Is even zoeken bij DHCP in je router maar moet lukken.

2 je zit in een buurt met een teveel aan draadloos netwerkrouters. het kan hier dan gebeuren dat je router gestoord wordt door bv je buurman en dat je daarom niet goed of helemaal niet internet krijg. in de playstore staat hier een echt mooi tooltje voor waarbij je tablet niet geroot hoeft te zijn enzo.
http://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5mYXJwcm9jLndpZmkuYW5hbHl6ZXIiXQ..
het is gratis en werkt super. dit tooltje geeft aan welke kanalen er vol zitten en welke er goed zijn om te gebruiken. zoek dan een goed kanaal op en stel je router dan in op dat kanaal om wifi uit te zenden. Je tablet pakt automatisch het juiste kanaal.
LET WEL OP : en ik heb geen idee waarom het is. maar ga niet op kanaal 13 en 14 zitten. Heeft bij mij nogal wat problemen veroorzaakt.

Hoop dat het een beetje helpt.

SisG

SisG

• Lid sinds 13 juli 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2012
  • 15:57

Hallo,
Nieuw op het forum, met gelijk maar een vraag.
Sinds gisteren heb ik geen WiFi meer op m'n Tab2. Bij de WiFi-netwerken (instellingen) staat bij mijn modem: opgeslagen, beveiligd. En dat woord ‘opgeslagen’ dat stond er eerst niet. Ik heb het modem al verwijderd en er opnieuw in gezet, maar dat heeft niet geholpen. Ik krijg graag tips om dit probleem te verhelpen.
Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:13)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren