Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

appel982

appel982

• Lid sinds 17 april 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 10:44

Ik vroeg mij af of hier mensen op het forum zitten die hun galaxy tab2 10.1 al hebben geroot? Mijn Galaxy S2 is geroot zodat ik er HydroG3n op kon zetten. Op de Tab2 wil ik geen custom rom zetten. Maar kan iemand mij vertellen waarom het wel of juist niet handig is om je tab2 te rooten?

gr een nieuwe Samsung verslaafde

Bewerkt (24 april 2013 15:09)
MrGlenneke

MrGlenneke

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 233
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 11:29

Ik heb geen Tab2 maar rooten is bv handig om systeemapps te verwijderen

Bewerkt (24 april 2013 15:09)
eejeewee

eejeewee

• Lid sinds 03 februari 2011
  • Berichten 167
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 20:37

Er zijn vele redenen: apps verwijderen of bevriezen die je niet wilt, ongewenste reclame tegenhouden, opstartgeluid verwijderen, voorkomen dat bepaalde apps onnodig mee opstarten en dergelijke. Een belangrijk voordeel is bovendien dat je een volledige backup kunt maken (nandroid) die je in zijn geheel kunt terugzetten als iets fout gaat. Zonder root kan je slechts onderdelen backuppen, zoals favorieten, apps of contacten. Overigens draai ik wel een custom rom (cm9) en ik kan dat toch wel aanraden, want hij wordt er een stuk sneller van. Wel is het zo dat je alle samsung-toevoegingen kwijtraakt, dus ook de goede zoals de mp-speler.

Bewerkt (24 april 2013 15:10)
gwbuiter

gwbuiter

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 23:32

ik zou ook wel wat willen experimenteren met rooten en custom roms e.d. Maar dan wil voor de zekerheid wel de standaard rom tot mijn beschikking hebben voor mijn P5100 voor het geval het mis mocht gaan of niet bevalt. is het misschien mogelijk (en hoe) om een backup te maken van de stock rom die er nu op staat?

Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2012
  • 05:42

gwbuiter;318968
ik zou ook wel wat willen experimenteren met rooten en custom roms e.d. Maar dan wil voor de zekerheid wel de standaard rom tot mijn beschikking hebben voor mijn P5100 voor het geval het mis mocht gaan of niet bevalt. is het misschien mogelijk (en hoe) om een backup te maken van de stock rom die er nu op staat?

Als je clockworkmod recovery hebt geïnstalleerd, en je bent geroot, kun je rom manager downloaden. Klik dan op “Backup current ROM”

Rosy

Rosy

• Lid sinds 08 juni 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 15:22

Hallo,
heb dus zoals je ziet een tab.2-P5110 , ik weet niet goed wat rooten is ,kan mij misschien iemand dat uitleggen en ook hoe je dat dan moet doen en ben je dan iets kwijt nadien van 't originele systeem of zo?
thanks

gwbuiter

gwbuiter

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 17:21

ik had elders ergens gelezen dat je door het rooten ergens de instellingen van een timer reset? en als het dan mis mocht gaan samsung altijd kan zien dat er met je tab geknoeid is. dit omdat de tab2 natuurlijk nog maar kort op de markt is, en dit rooten en cutom fw e.d nog verder uitgezocht en doorontwikkelt moet worden

duffy

duffy

• Lid sinds 07 juli 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 18:01

Goeie vraag! Ben ook reuzebenieuwd wat rooten is en wat je ermee kunt/moet.

Rosy;319467
Hallo,
heb dus zoals je ziet een tab.2-P5110 , ik weet niet goed wat rooten is ,kan mij misschien iemand dat uitleggen en ook hoe je dat dan moet doen en ben je dan iets kwijt nadien van 't originele systeem of zo?
thanks

smookyb

smookyb

• Lid sinds 06 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 11:27

Oke een kleine uitleg in wat is nou precies Rooten.

Ik heb hier in huis 2 lg optimus 2x speed , een asus tf300t tablet en een samsung galaxy tab2 liggen. de telefoons zijn geroot en voorzien van andere roms. de asus is alleen geroot en overclocked maar de samsung nog niet. leg zo uit waarom niet.

Rooten :

Als je je tablet root dan krijg je de volledige rechten over je gehele tablet. Dat betekend heel simpel dat je letterlijk alles kan aanpassen dat op je tablet staat. Pas je iets verkeerd aan of verwijder je per ongeluk iets wat eigenlijk niet verwijderd had moeten worden dan kan het zo zijn dat je tablet tijdelijk onbruikbaar is totdat je dat zelf hersteld hebt.

Hele simpele dingen zoals overclocken ( van 1.2mhz naar 1.5mhz) bv is niet geheel gevaarlijk maar kan leiden tot een instabiel systeem.

Als je je tablet geroot hebt dan is het mogelijk om fabriek apps te verwijderen of uit te zetten. Ook kan je apps erop zetten die voor jouw dingen in je tablet veranderen die normaal niet mogelijk zijn. Denk hierbij aan bv beter geheugenbeheer , aanpassen van de snelheid , beter batterij gebruik, enz. Over het algemeen zijn dit soort aanpassingen gemaakt vanuit een app niet zo heel spannend. En daarom vaak de reden waarom mensen hun tablet rooten.

Als je tablet eenmaal geroot is kan je er dus ook heel makkelijk andere roms op zetten. Deze zijn meestal vele malen sneller en opgeruimder dan de standaard roms die op tablets zitten. Alleen als je hier mee gaat spelen kan het natuurlijk wel een aantal keer gaan gebeuren dat je met een instabiel systeem komt te zitten of een systeem die je tablet BRICKED. en daar ben je dan zeer zeker niet blij mee. Ga je een andere rom erop zetten dan moet je echt eerst goed het forum van de maker doorlezen en daarna pas actie gaan ondernemen zodat je goed weet wat er allemaal kan gaan gebeuren.

Waarom is de samsung galaxy tab 2 bij mij nog niet geroot :

Oke en dit is naar wat ik allemaal heb kunnen vinden op het internet dus weet niet 100% zeker of het naar waarheid is en daarom dus de reden waarom ik het niet doe.

Punt 1 : er is op dit moment nog niet een1-click tool om het voor elkaar te krijgen. Het moet in 3 stappen met meerdere programma's. ik vind het risico dat er dan iets fout gaat te groot en dan met de kans dat je hem BRICKED.

Punt 2 : het blijkt dat je een FLAG krijgt ergens in een teller of timer in de hardware van je tablet. Hiermee kan samsung zien dat je ermee hebt lopen kloten. zelfs als je alles in originele staat terug zet. geen idee wat het dan met de GARANTIE doet.

Punt 3 : mede door die flag blijkt je ook niet meer te kunnen updaten vanuit stock firmware. Binnenkort komt Jelly Bean 4.1 uit en die zou je er dan niet standaard stock op kunnen zetten dus ik wacht wel.

Punt 4 : naarmate nu de weken verder gaan lees ik maar al te vaak in forums dat het rooten fout is gegaan en het toestel niet meer werkt. oplossingen zijn er dan niet meer en het enigste wat je dan kan doen is je tablet opsturen. en tja wat dan met die FLAG. horen we dus binnenkort meer over denk ik.

Nou dit is een beetje volgens het jip en janneke principe geschreven met een bakkie koffie erbij. ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Bewerkt (24 april 2013 15:12)
appel982

appel982

• Lid sinds 17 april 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 19:10

smookeyb ik zit9 met precies dezelfde angsten. ik root hem dus ook (nog) niet. opzich werkt hij prima zo dus de behoefte is er ook nog niet helemaal hehe

Bewerkt (24 april 2013 15:12)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren