Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gwbuiter

gwbuiter

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 19:20

Hallo,

Ik gebruik op mijn vaste pc thunderbird als mail-client (ziggo)
Nu wil ik graag ook mijn mail ontvangen op mijn tab. op zich is het mij prima gelukt om mijn ziggo account in te stellen op
de tab, en dat werk ook prima. Maar alleen de mails die dan vanaf dat moment worden binnengehaald zijn zichtbaar.

Wat ik dus graag zou willen is dat ik ALLE mails (dus de volledige mailbox) wil kunnen bekijken.
de mailinstellingen heb ik zo ingesteld dat de mails niet van de server verwijderd worden, dus hoopte ik dat hij dan opnieuw alles zou binnenhalen. helaas werkt dat dus niet zo.

Mogelijk zou ik dus een manier moeten vinden om de mails vanuit Thunderbird te exporteren, en dan in een mail app op mijn android weer kan importeren. Wie heeft een oplossing hiervoor?

Bewerkt (24 april 2013 15:08)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 3 juli 2012
  • 19:22

Kun je je mail op zowel pc als telefoon instellen op imap ipv pop?

gwbuiter

gwbuiter

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 19:39

jwhoutepen;317730
Kun je je mail op zowel pc als telefoon instellen op imap ipv pop?

Ik heb echt geen flauw idee. Weet niet eens wat imap is. Ik ga me er eens even in verdiepen.

–Update–
Even gekeken naar Imap, maar ziggo schijnt dan niet te ondersteunen.

appel982

appel982

• Lid sinds 17 april 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 20:30

om je kort het verschil te vertellen tussen imap en po is het volgende. met pop download je de mail van je email server lokaal naar je computer. dit betekend dat je na de download de mail alleen nog lokaal op je computer hebt staan en niet meer op de server. bij imap download je de mail maar blijft je mail ook nog op de server staan. je email client lokaal spiegelt als het ware je email met wat op de mail server staat. als jij een mailtje verwijderd dan wordt hij dus ook van je mail server verwijderd.

hetis dus wat lastig. wellicht een idee om een gratis email adres van google te gebruiken. die je al hebt als het goed is ivm android. laat dan je ziggo mailnautomatisch doorsturen naar je gmail account. ik weet niet of dat handig is maar wellicht een optie voor je

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 3 juli 2012
  • 20:37

Als alternatief kun je thunderbird zo instellen dat een kopie van de mail op de server blijft staan, totdat je deze verwijdert. Zo zul je deze mail ook zien op je telefoon.

gwbuiter

gwbuiter

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 20:57

jwhoutepen;317764
Als alternatief kun je thunderbird zo instellen dat een kopie van de mail op de server blijft staan, totdat je deze verwijdert. Zo zul je deze mail ook zien op je telefoon.

precies.dat dacht ik ook. maar als het goed is blijft mijn mail ook op de server staan, alleen dan zou hij dus alle mails opnieuw moeten binnenhalen bij het configureren van een account op de tab. hij haalt echter alleen de nieuwe (dus alleen de nog ongelezen mails) binnen, en niet de overige reeds gelezen mails.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren