Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

rich2311

rich2311

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 800
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 17:00

P7100BUKDF + bootloader unlock

Deze “How To” is niet door mij zelf gemaakt, het enige wat ik heb gedaan (met toestemming van Chainfire) is de
“How To” van XDA vertaalt.
Originele link : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1083517
Het Flashen is dus (zoals beschreven in de originele tut) geheel op eigen risico.

Ik ben zelf ook geen expert, maar het is me uiteindelijk wel gelukt om ISI's ROMte flashen.
Ik zal dus proberen een goede nederlandse Tut te schrijven vanaf het unlocken van de bootloader tot het
flashen van ISI's ROM, en zal daarbij ook problemen (en evt oplossingen) beschrijven waar ik tegen aan liep.
Ik heb de hele installatie / Flash gedaan in windows 7 (32 bit).

Voor het Flashen van de ROM heb je de volgende prog's nodig :

* ODIN 1.85(uitpakken en installeren)
* Stock ROM P7100BUKDF(uitpakken, je moet dan 3 .tar.md5 bestanden overhouden)

Odin download mode :

-
Zet je Tab uit en verwijder deze van je computer.
- Wacht 30 seconden (Dat het scherm zwart wordt wil niet zeggen dat ie geheel uitgeschakeld is).
-Houd nu de (linker) - volume knop ingedrukt en de power knop en houd deze vast tot je een USB en een gravende
robot ziet.
- Selecteer nu met de linker volume knop de gravende robot en selecteer deze met de rechter volume knop.
- De Tab staat nu in download mode.

3357

Verbinden met ODIN 1.85 :

-
Met de Tab in download mode gaan we deze verbinden met Odin.
- Start Odin op en verbind de Tab met de USB kabel aan de computer.
- Links boven in moet een COM port verschijnen en in het witte tekst vakje moet “Added” komen te staan.
(onderstaand plaatje is van Odin 1.30, maar geeft wel weer hoe het eruit moet zien.)

3353

- Geeft Odin geen COM port weer of geen “Added” in het witte tekstvak ga dan niet door, je Tab wordt dan niet
herkent en heb je waarschijnlijk niet de juiste usb drivers geinst.(zie USB drivers onder in tut)

- Zorg ervoor dat het volgende wel of niet aangevinkt is :
* Re-Partition: niet aangevinkt
* Auto Reboot: wel aangevinkt
* F. Reset Time: welaangevinkt
* Flash Lock: nietaangevinkt
* Phone EFS clear: nietaangevinkt
* Phone Bootloader Update: nietaangevinkt

- Odin zou er dan zo uit moeten zien :
3354

- Nu kunnen we de bestanden die we eerder hebben gedownload (en uigepakt) in odin plaatsen.
* Druk op het "Bootloader“ knopje en selecteer het ”BOOTLOADER_P7100BUKC8.tar.md5“ bestand.
* Druk op het ”PDA“ knopje en selecteer het ”PDA_SIGNED_HRI83_BUKDF.tar.md5“ bestand.
* Druk op het ”Phone“ knopje en selecteer het ”MODEM_HRI83_BUKDF_REV_03.tar.md5" bestand.
(zie plaatje boven)
-
Check voor de zekerheid nog even of de “vinkjes” op de juiste plek staan en of de bestanden op de goede
plek staan.
- Druk nu op de “Start” knop en wacht tot flashen klaar is , onder in het witte tekstvak moet iets komen te staan
van “succeed 1 / failed 0 ”
- Wacht nu tot de Tab is gereboot.

Bij het booten van de Tab moet nu een “open” slotje te zien zijn.

3356

—————————————————————————————–
Als je Tab niet wordt herkent door Windows heb je waarschijnlijk niet de juiste USB drivers geinst.
Wat je zou kunnen proberen is KIES te installeren, hierbij worden gelijk de USB drivers geinst.
Mocht dit niet werken probeer dan onderstaande USB drivers
Samsung USB driver P4
Samsung USB driver for mobile phones

Zoals ik al zei, ik ben ook geen expert dus ik sta open voor op of aanmerkingen.
Ik zal ook nog een tut maken over het verkrijgen van Fastboot en Root op de Tab.

Bericht aangepast door moderator ivm verkeerde lettergrootte

Bewerkt (21 september 2013 09:01)
gerard_langenbach

gerard_langenbach

• Lid sinds 29 oktober 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2013
  • 18:57

Hallo,

De locatie waar het bestand “Stock ROM P7100BUKDF” staat, bestaat niet meer. Kunnen jullie de het bestand nogmaals plaatsten.

alvast bedankt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren