Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Melanievh

Melanievh

• Lid sinds 23 augustus 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2018
  • 15:57

Ik heb onlangs een galaxy tab gt-p5110 gekregen. Volgens de vorige eigenaar zou dit een tab 2 zijn, maar volgens internet is dit een tab 10.1. Mijn excuses als ik dit bericht alsnog in het verkeerde forum heb geplaatst. 

Omdat de tablet wat verouderd is, kan deze niet verder geupdate worden dan android 4.2.2. Daarom ben ik op internet gaan zoeken naar andere opties en ik vond jullie artikel over CyanogenMod (zie deze link). Deze vond ik erg duidelijk, echter kwam ik erachter dat CyanogenMod gestopt is. Het zou een doorstart hebben gemaakt als lineageOS. Echter kan ik hier weinig duidelijke informatie over vinden (niet zo duidelijk als het artikel over CyanogenMod in elk geval). Zou lineageOS de oplossing voor mij kunnen zijn? En zou iemand mij wat meer informatie kunnen geven over hoe het werkt, waar ik het kan installeren, of het veilig is enz?

Alvast super bedankt!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2018
  • 16:56

ik weet niet hoe je Engels taal is maar het beste kun je even kijken bij xda developers.

even goed verdiepen in het rooten en custom rom's en wat daar zoal bij komt kijken en ook belangrijk in wat er ook mis kan gaan en hoe je in zo'n geval ook weer de orginele rom terug kunt zetten want daar denkt men nooit aan en dan is het te laat of men weet niet meer wat te doen.

over het algemeen moet je eerst een custom recovery op je android zetten en van daaruit een custom rom flashen, bij sommige android's moet eerst de bootloader unlocked worden voordat er een custom recovery op gezet kan worden.

samsung android's gebruiken over het algemeen het programma Odin om te rooten/custom recovery flashen, klik hier voor meer info over samsung odin.

ik heb even gezocht naar een lineageOs rom en wat ik zo snel zie is er geen officiële lineageOs rom voor jou tablet maar wel een unofficiale lineageOs……klik hier om naar die rom toe te gaan en check of je het allemaal snapt……bij twijfel niet aan beginnen tot dat je het helemaal snapt.

klik hier voor de algehele tab 2 op xda……onder het tabblad development staan nog meer custom rom's en let erop dat er verschillende type nummers tab 2 zijn, gebruik je de verkeerde bestanden heb je kans dat de tablet niet meer opstart.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2018
  • 17:12

even ter aanvulling…..klik hier voor info over custom recovery en hier voor custom rom en hier voor root.

Bewerkt (3 oktober 2018 17:15) | link toegevoegd
Melanievh

Melanievh

• Lid sinds 23 augustus 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2018
  • 18:14

Ik zal me er eens in verdiepen, ik snap op dit moment lang niet alles wat je zegt. Vond het artikel over CyanogenMod goed te begrijpen en het klonk niet zo moeilijk, maar het lijkt nu lastiger dan ik dacht.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2018
  • 18:31

Ik zal me er eens in verdiepen, ik snap op dit moment lang niet alles wat je zegt. Vond het artikel over CyanogenMod goed te begrijpen en het klonk niet zo moeilijk, maar het lijkt nu lastiger dan ik dacht.
maar die link van jou staat ook niet bij hoe je CyanogenMod moet installeren.

bekijk als voorbeeld onderstaande filmpje hoe je een custom recovery en root kunt bewerkstelligen op samsung tab s2.

en tweede filmpje een custom rom en twrp recovery (hoe jij het graag wilt) zo weet je wat je ongeveer te wachten staat.

let op! in filmpje 2 word alleen de rom geflashed (erop gezet) wil je de playstore dan moet er een extra bestand (google app) geflashed (erop gezet) worden meteen nadat de rom geflashed is.

Bewerkt (3 oktober 2018 18:47) | extra info toegevoegd
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 3 oktober 2018
  • 18:52

Cyanogenmod is ooit begonnen als project om een kale Android ervaring te geven aan tal van toestellen, en om toestellen te kunnen updaten waar de fabrikant zelf geen updates meer voor uitbracht. Cyanogenmod werd onderhouden door de open source gemeenschap.

Later heeft de oprichter van cyanogenmod een bedrijf opgericht, cyanogen inc, om een afgeleide versie van cyanogenmod, genaamd CyanogenOS mee te gaan leveren op androidtoestellen, zoals bij de Oneplus One en de eerste Wileyfox. Cyanogenmod werd nog steeds onderhouden door de open source gemeenschap. Cyanogen inc is op een gegeven moment failliet gegaan, en daarmee kon cyanogenmod ook niet verder bestaan.

De volledige code base, servers en hosting is verplaatst en onder een nieuwe naam verder ontwikkeld wat heeft geleid tot LineageOS.

Niet alle oudere toestellen die werden ondersteund door cyanogenmod zijn meegenomen in lineageOS. Als ik kijk op https://download.lineageos.org/ (dan bij devices / samsung) zie ik die van jou er niet bij staan. Als je niet te veel wilt experimenteren met versies die half werken zou ik niet lineageOS proberen toch te installeren.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren