Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wittepenne

wittepenne

• Lid sinds 02 januari 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2013
  • 09:05

Geachte forumleden,
Ik bezit vernoemd type toestel in België. Extra gegevens: Kernel 2.6.36.3; build HTJ85B P7500XWLA1.
Naar ik lees op diverse fora zou het mogelijk zijn dit toestel up te graden naar sw.4.0. reeds sedert 2012. Mijn pogingen zowel draadloos als via Kies zijn vruchteloos. Draadloos krijg ik de melding: geen update beschikbaar en via Kies “Uw apparaat ondersteunt geen sofwareupgrades via Kies”
De huidige firmwareversie die ik aflees in Kies is: PDA:LA1/PHONE:KL4/CSC:LA1(PRO). Kan iemand mij vooruit helpen? Ik ben wel een leek in de materie. Dank bij voorbaat!

Bewerkt (11 juli 2013 09:28)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 11 juli 2013
  • 11:38

Als je niet kan updaten met KIES en er toch een update beschikbaar is kun je eventueel de software zelf installeren. Hoewel dit niet moeilijk is is het best spannend de eerste keer. De stappen die je moet volgen zijn dan:

• download de laatste firmware. Dat kan via sammobile waar je je eerst dient te registreren. Een directe link is http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=12989 Dit bevat een zip file welke je moet uitpakken.
  • Download de juiste software om te kunnen updaten. Dat is Odin, de laatste versie (3.xx) is goed, zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2189539
  • Dan dien je je tablet in een download modus te zetten. Hiervoor moet je eerste te toestel uitschakelen en daarna met een knoppen combinatie activeren. Deze combinatie weet ik niet uit mijn hoofd maar dat zou goed te googlen moeten zijn
  • Odin opstarten en tablet aan de PC koppelen met de USB, en het uitgepakte bestand in het hokje ‘PDA’ invoeren en de update starten.
  • Tot slot moet je een fabrieksreset uitvoeren zodat alle bestanden van je oude firmware verwijderd zijn. Dit gaat vaak via een recoverymenu, die je met een iets andere knoppen combinatie tevoorschijn kan krijgen (wanneer je toestel uit staat, hetzelfde als bij download modus).

lees je eerst even in door hier en daar te googlen wat er bij het handmatig updaten allemaal komt kijken. Het is niet moeilijk, maar je moet wel alle stappen goed uitvoeren.

Bewerkt (11 juli 2013 11:41)
wittepenne

wittepenne

• Lid sinds 02 januari 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2013
  • 22:49

Ik heb uw beschrijving nauwkeurig gevolgd. Links en rechts nog bijkomende info gelezen en ik begrijp hoe het moet.
Wat mij echter niet lukt is via Odin mijn tablet, die in download mode staat, te verbinden met mijn pc. In Odin verschijnt niets.
Ik heb reeds de drivers diverse malen opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opstarten pc enz. Via Kies kan ik wel mijn pc verbinden (werkt bijna onmiddellijk). Zonder Kies op te starten gewoon mijn tablet met pc verbinden gaat ook onmiddellijk. Ik zie dan mijn tablet verschijnen in de verkenner. Ook met een andere usb poort. Ik stel ook vast dat als Odin nog open staat en verbonden met de tablet in downloadmode bij het uitzetten van deze downloadmode op de tablet Odin dan wel mijn tablet ziet en “added” verschijnt.
Ik ben ten einde raad. Ik heb het gevoel dat als de tablet in download mode staat de poort op de tablet niet meer actief is.
Is daar een controle voor? Mag ik nog hopen op een oplossing?

Bewerkt (12 juli 2013 00:14)
simon_k

simon_k

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 192
  • Reputatie 20
  • 30 juli 2013
  • 08:54

wittepenne
Ik heb uw beschrijving nauwkeurig gevolgd. Links en rechts nog bijkomende info gelezen en ik begrijp hoe het moet.
Wat mij echter niet lukt is via Odin mijn tablet, die in download mode staat, te verbinden met mijn pc. In Odin verschijnt niets.
Ik heb reeds de drivers diverse malen opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opstarten pc enz. Via Kies kan ik wel mijn pc verbinden (werkt bijna onmiddellijk). Zonder Kies op te starten gewoon mijn tablet met pc verbinden gaat ook onmiddellijk. Ik zie dan mijn tablet verschijnen in de verkenner. Ook met een andere usb poort. Ik stel ook vast dat als Odin nog open staat en verbonden met de tablet in downloadmode bij het uitzetten van deze downloadmode op de tablet Odin dan wel mijn tablet ziet en “added” verschijnt.
Ik ben ten einde raad. Ik heb het gevoel dat als de tablet in download mode staat de poort op de tablet niet meer actief is.
Is daar een controle voor? Mag ik nog hopen op een oplossing?

Odin en Kies zitten elkaar in de weg.. Kies start zichzelf altijd op in de achtergrond en ‘kaapt’ de tab als je die aankoppelt. Voor het aansluiten van de tab kan je het beste via Taakbeheer van de computer alle processen die met Kies te maken hebben uitzetten (negeer de meldingen van Windows dat het programma instabiel kan worden, dat is juist de bedoeling)
Als je hierna Odin start en de tab aansluit zou het goed moeten gaan.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren