Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2012
  • 10:53

Wanneer ik Cyanogenᴹᴼᴰ9 wil flashen op mijn tab , krijg ik een fout melding , iemand een (nederlandse) tip om dit probleem te verhelpen ?

Bewerkt (24 april 2013 15:07)
rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2012
  • 14:56

opgelost, moest CWM updaten, staat erop en draaid als een tierelier ( tot nu toe)

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2012
  • 21:03

Alleen de camera werkt niet , of anders gezegd , ik weet ff niet zo snel waar ik iets kan vinden om de camera werkend te krijgen

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2012
  • 11:42

Zal hier eea bij houden met mijn bevindingen, vanmorgen de laatste nightly update geflashed, en daarbij moet je niet vergeten gapps-ics ook te flashen, anders werkt er niks van Google. Wat me wel opvalt is dat er zonder enige “battery-saver” (zoals je op je foon gebruikt) de batterij wel rap leeg gaat. Ik denk dat je dan toch moet zien dat de batterij savers op je foon wel nuttig werk doen ;-)

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 08:07

ZIjn er geen andere gebruikers welke CM9 op hun tab geflashed hebben ? Ik zou het ook wel prettig vinden om ander mans bevindingen hier te lezen

Bewerkt (24 april 2013 15:09)
Stimpy68

Stimpy68

• Lid sinds 01 februari 2011
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 14:32

Nog niet, ben het wel van plan. Ik draai al een tijdje de CM9 op mijn SGS en ben daar erg tevreden over in ieder geval.

Bewerkt (24 april 2013 15:10)
rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 19:23

Stimpy68;318793
Nog niet, ben het wel van plan. Ik draai al een tijdje de CM9 op mijn SGS en ben daar erg tevreden over in ieder geval.
enige wat niet werkt, ivm de de SGS is dat de camera niet werkt, en vraag me niet waarom

Bewerkt (24 april 2013 15:10)
baver

baver

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 17:09

Hoi Rolschaatser,

Ik wil graag mijn Tab flashen/rooten maar heb geen idee hoe ik dat op een duidelijke manier moet doen. IK zie verschillende handleidingen maar alles in het engels.
Heb jij toevallig een duidelijke nederlandse handleiding? en/of kun je me hepen dit bij mijn Tab te doen.

Ik heb overigens ook een probleem als ik filmpjes van mijn Galaxy SII wil afspelen op de Tab. Sowieso lukt het niet met de standaard speler en als ik ze met een andere speler wil bekijken zie ik ze in slowmotion, herken je dit? en waarmee speel jij je SII filmpjes af op je Tab?

Alvast hartelijk dank
Bart

Bewerkt (24 april 2013 15:15)
rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 08:17

baver;322939
Hoi Rolschaatser,

Ik wil graag mijn Tab flashen/rooten maar heb geen idee hoe ik dat op een duidelijke manier moet doen. IK zie verschillende handleidingen maar alles in het engels.
Heb jij toevallig een duidelijke nederlandse handleiding? en/of kun je me hepen dit bij mijn Tab te doen.

In deze HowTo probeer ik je zo goed als mogelijk de stappen uit te leggen om jouw Galaxy Tab 10.1 te rooten.

◄ ● Noodzakelijke software ● ►
Alleen downloaden, nog niet installeren of uitvoeren op dit moment.
Root.zip - bevat alle benodigde bestanden.

◄ ● Instructies ● ►
Deze methode wordt gedaan via Windows. Ik raad deze manier aan omdat deze vrij gemakkelijk is.

◄ ● Bestanden downloaden en installeren van drivers ● ►
Download de root.zip “.
Pak het zip-bestand uit door er met de rechter-muis op te klikken en te kiezen voor ”Alles uitpakken“, of pak het uit via een uitpak programma naar keuze.
Open de uitgepakte map en dubbelklik op het driver bestand genaamd ”GT-p7510_USB_Driver_v1_3_2360_0-Escape.exe"
Installeer het stuurprogramma. Voor installatie volg de instructies op het scherm. Sluit de installatie als deze klaar is.

◄ ● Het apparaat aansluiten ● ►
Zet USB-fouten opsporen aan door te gaan naar Instellingen> Toepassingen> Ontwikkeling en controleer of deze aangevinkt staat, zo niet vik deze als nog aan. Klik op OK om te bevestigen.
Schakel het apparaat uit door de aan-uitknop en selecteer Uitschakelen Zet daarna het apparaat in download modus
Hou de Vol Omlaag knop (de linker volume knop) en de aan/uit knop gelijktijdig in.
Hou deze in tot je 2 icoontjes ziet. Eerst zie je het Samsung Galaxy Tab 10.1-logo en daarna zullen de pictogrammen verschijnen. Laat dan meteen de knoppen los.
Druk op de Vol Omhoog toets (de rechtse volume knop) om naar download modus te gaan.
Sluit het apparaat aan op de computer met de USB-kabel.

◄ ● Flash een aangepaste Recovery ● ►
Ga op de pc weer naar de uitgepakte map.
Dubbelklik op de root applicatie met de naam "Odin3_v1.85.exe"
Selecteer PDA
Dubbelklik op het ClockworkMod herstel bestand met de naam "recovery-cwm_4.0.0.4-sam-tab-10.1.tar.md5" in de uitpakte map.
Klik op Start
Als het eenmaal is voltooid, kunt je het programma sluiten.

◄ ● Het Rooten● ►
Koppel de USB-kabel los van je Galaxy Tab.
Op je tab, schakelt je nu USB-fouten opsporen uit door te gaan naar Instellingen> Toepassingen> Ontwikkeling en het vinkje weg te halen.
Sluit je Galaxy Tab weer aan via de USB-kabel.
Ga op de computer weer naar de uitgepakte map en kopieer het zip-bestand met de naam "Samsung_Galaxy_Tab_10.1_root.zip" naar je Galaxy Tab. Zorg ervoor dat je het bestand niet in een map plaatst maar op de Root van je Interne opslag!.
Is het bestand gekopieerd schakel dan de Galaxy Tab uit door de aan-uitknop en selecteer uitschakelen.
Zet het apparaat in recovery mode
Houd de Vol Omlaag knop (de linker volume knop) en de aan/uit knop weer gelijktijdig in tot je weer de 2 icoontjes ziet.
Eerst zie je het Samsung Galaxy Tab 10.1-logo en daarna zullen de pictogrammen verschijnen. Laat dan weer onmiddellijk los.
Druk op de Vol Omlaag knop (de linker volume knop) om het linker icoontje te markeren.
Druk op de Vol Omhoog toets (de rechtse volume knop) om Recovery-modus te selecteren.
Je zult zien dat je in ClockworkMod Recovery zit. Zo niet, dan moet men overnieuw beginnen!

Ga via de volumeknoppen naar "Install zip from SD card" en druk op de Power-knop om deze te selecteren.
Gebruik de volumeknoppen weer om naar "Choose zip from SD card“ te navigeren en druk op de Power-knop om deze te selecteren.
Gebruik de volumeknoppen om naar het bestand ”Samsung_Galaxy_Tab_10.1_root.zip“ te navigeren en selecteer deze door op de Power-knop te klikken.
Gebruik de volumeknoppen om naar ”Yes - Install…“ te navigeren en druk op de Power-knop om deze te selecteren.
Als het klaar is, zie je bij de laatste regel staan: ”Install from sdcard complete.“
Gebruik de volumeknoppen om naar ”*****Go Back*****“ te navigeren en druk op de Power-knop.
Ga via de volume knoppen naar ”reboot system now" en selecteer deze optie.
Het toestel zal opnieuw opstarten.

Als alles is goed gegaan ben je nu geroot!

Bewerkt (24 april 2013 15:15)
georzie

georzie

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2012
  • 11:47

ik heb 1e stap uitgevoerd en recovery-cwm_4.0.0.4-sam-tab-10.1.tar.md5 is lijkt mij goed geinstallerd op mij tab P7511
Als ik nu de tab opnieuw opstart en ik kies de recovery mode dan blijft het beeld scrollen en kan ik dus niet verder.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe op te lossen.

Bewerkt (24 april 2013 15:19)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren