Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2012
  • 23:52

Beste Android fans

Ik sta op het punt om de Galaxy Tab 10.1 aan te schaffen en me daar in te gaan verdiepen, maar ik heb hier een paar vraagjes over.

Ik heb op internet gezien dat er verschillen zijn, je hebt een Galaxy Tab met alleen wifi mogelijkheden enne eentje met wifi en 3g mogelijkheden. Nu is mij de vraag welke kan ik beter nemen want ik ga hem eigenlijk alleen thuis gebruiken want op weg etc heb ik mijn mooie Galaxy S.

En als jullie de 3g versie toch aanraden kan ik daar gewoon mijn simkaart van de mobiel instoppen of moet daar echt een apart abbo voor worden afgesloten, en zijn er aparte abbo's voor is dat alleen dan puur internet of ben je weer flink wat kwijt per maand??

Daarbij heb ik gezien dat het de mogelijkheid geeft TV erop te kijken via Ziggo, dat wil ik gaan doen maar er gaan de geruchten dat dit niet meer mogelijk is voor Android is dat waar of volkomen onzin??

Nou dat waren eventjes de vragen hopelijk kan mij iemand wat wijzer maken want op internet kom ik er niet 1,2,3 uit en in de winkel denken ze alleen maar aan…. juist geld en smeren ze me natuurlijk allemaal onzin aan enne als ik hem wil gaan halen wil ik kunnen zeggen dat dat en dat zonder wat aangesmeerd te krijgen

Bedankt avast!!

DeBewoner.

Bewerkt (24 april 2013 14:01)
Mar

Mar

• Lid sinds 01 april 2011
  • Berichten 239
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 14:59

Of je de wifi of de 3g wilt kopen is uiteraard afhankelijk van hoeveel je de tablet buitenshuis wilt gebruiken. Ik zou de wifi adviseren want op veel plaatsen is dat graqtis beschikbaar. Verder weet ik niet of je een groot data-abonnement hebt voor je Galaxy S maar die kan je als hotspot instellen en dan kan je met je tablet via de Galaxy s internetten.

TV van Ziggo wertkt nog niet op Android. Er is wel door Wezelkrozum een slimme mogelijkheid gemaakt waarmee je toch TV kunt kijken mits je internet/tv via Ziggo hebt. Hier is een topic over: http://www.androidworld.nl/forum/android-applicaties/27749-ziggo-tv.html

Mar

Mar

• Berichten 239
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 15:03

Of je de wifi of de 3g wilt hebben is uiteraard afhankelijk van wat je er zelf buitenshuis mee wilt doen. Ik zou kiezen voor de wifi want op veel plaatsen is dat gratis beschikbaar. Verder kun je je Galaxy S als hotspot instellen en dan dus met je tablet internetten via je abbo van de GSM. Moet je dus wel voldoende data in je abbo hebben.

Tv kijken met de Ziggo app is op Android nog niet mogelijk. Volgens de mededeling van Ziggo gaat dat wel komen. Wanneer ????? Maar Wezelkrozum heeft een slimme manier bedacht om wel tv te kunnen kijken via Ziggo ( als je tv/internet van Ziggo hebt ): http://www.androidworld.nl/forum/android-applicaties/27749-ziggo-tv.html

DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 15:21

Mar;256736
Of je de wifi of de 3g wilt hebben is uiteraard afhankelijk van wat je er zelf buitenshuis mee wilt doen. Ik zou kiezen voor de wifi want op veel plaatsen is dat gratis beschikbaar. Verder kun je je Galaxy S als hotspot instellen en dan dus met je tablet internetten via je abbo van de GSM. Moet je dus wel voldoende data in je abbo hebben.

Tv kijken met de Ziggo app is op Android nog niet mogelijk. Volgens de mededeling van Ziggo gaat dat wel komen. Wanneer ????? Maar Wezelkrozum heeft een slimme manier bedacht om wel tv te kunnen kijken via Ziggo ( als je tv/internet van Ziggo hebt ): http://www.androidworld.nl/forum/android-applicaties/27749-ziggo-tv.html

Hey,

Thanks voor je uitleg, ik heb een data abbo voor 1GB per maand, is dat voldoende?? ik haal dit nooit op de mobiel en is het verbruik ongeveer het zelfde zoals je op je mobiel doet?? Natuurlijk niet in het begin dan doe je uittesten etc.

Enne als ik mijn mobiel als hotspot gebruik kan ik beter het model pakken die wifi en 3g heeft toch??

Nou dan lijkt het me als ik het goed heb nu overduidelijk dat het het model wordt met wifi en 3g voor het geval dat ik buiten huis hem meeneem de mobiel als hotspot kan gebruiken, alleen dus ff de vraag of die 1GB voldoende is

DeBewoner

Mar

Mar

• Berichten 239
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 15:30

Je tablet hoeft geen 3g te hebben om via je abbo van je gsm te internetten. Gaat gewoon via wifi zoals thuis alleen gaat het dan via je gsm ( gebruikt als hotspot ). Scheelt je toch weer 100 euro.

1 gb is bij niet te absurd gebruik meer dan voldoende. Het internetten via je gsm is m.i. incidenteel. Ik heb zelf 500mb en kom daar never en nooit aan.

Martijn85

Martijn85

• Lid sinds 24 november 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 15:30

Als je je mobiel als hotspot gaat gebruiken heb je juist geen 3G versie nodig!

Mar

Mar

• Berichten 239
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 15:38

Ben overigens helemaal happy met mijn tablet.

DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 17:09

Aha das helder ja, en inderdaad scheelt 100 euro die 2 versies, enne ik ga echt geen aparte abbo erin stoppen!!
Dus dan ga ik voor de versie die alleen Wifi beschikt en gebruiken we de phone als hotspot ALS we überhaupt met de tablet naar buiten gaan hij wordt meeste gebruikt gewoon thuis!

Dank jullie wel voor de uitleg enne tips, nu ff wachten tot ik uitgespaard ben en hem kan halen (handen jeuken hihi)
Als ik hem heb laat ik het weten, misschien dat jullie dan nog wat handige weetjes en dingetjes voor de Tab hebben

DeBewoner

justintime2

justintime2

• Lid sinds 09 januari 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 17:13

Zou je niet wachten op een quadcore tablet?? Ik heb nu al spijt dat ik 3 mnd geleden mijn Tab heb gekocht nu ik weet dat er veel betere op stapel komen de komende weken.

Ik weet het je kan altijd wel blijven wachten….maar goed de Prime is er nu al

Ik zelf wacht wel tot er quadcores zijn met een nog betere resolutie…… ga niet weer geld toeleggen.

DeBewoner

DeBewoner

• Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 17:26

justintime2;256803
Zou je niet wachten op een quadcore tablet?? Ik heb nu al spijt dat ik 3 mnd geleden mijn Tab heb gekocht nu ik weet dat er veel betere op stapel komen de komende weken.

Ik weet het je kan altijd wel blijven wachten….maar goed de Prime is er nu al

Ik zelf wacht wel tot er quadcores zijn met een nog betere resolutie…… ga niet weer geld toeleggen.

Nou het is niet dat ik binnen nu en volgende week de tablet ga halen hoor, ik wil er eerst beetje naar toe sparen want het is toch een grote uitgave opeens dus.. Enne als tegen de tijd ik hem ga halen dus deze uit zijn is de keuze makkelijk he

Dus er zijn nog genoeg opties die ik kan bewandelen tegen die tijd

Meer thanks voor je tip!!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren