Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Digi-Djeff

Digi-Djeff

• Lid sinds 05 september 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 september 2011
  • 01:38

Laat voorop staan dat ik al een x aantal jaar Apple producten gebruik maar ik nu van plan ben om over te stappen op een Tablet van Samsung, de galaxy tab 10.1 in dit geval. Ik heb echter dus wel 0,0 ervaring wat android betreft.
Afgelopen jaar heb ik veel mijn Ipad gebruikt. Echter vond ik het gemis van Flash erg irritant en had ik telkens het gevoel alsof ik met mijn Iphone 4 bezig was, alleen dan in iets grotere vorm. Klinkt misschien wat stom, maar vandaar dat ik mijn Ipad heb verkocht en opzoek ben gegaan naar een goed alternatief.
Voordeel van Apple producten is natuurlijk wel de App Store waar je bijna elk denkbeeldige App wel kunt downloaden. Zo heb ik recent nog Navigon gebruikt voor de rit naar Italië, iets dat ideaal was door het mooie grote scherm. Dit brengt mij dan ook op de eerste vraag. Gezien er bij de Galaxy Tab 10.1 ook GPS inzit, is de kans dan aanwezig dat daarvoor ook Navigon verschijnt of al dan niet Tomtom? Iets dat ik toch zeer belangrijk vind, anders is de GPS voor mijn gevoel al meteen vrij overbodig.
Dan maar meteen de volgende vraag. Bij Apple vind ik het updaten naar een hogere software altijd zeer duidelijk. Je weet dat, wanneer je een product op dag één koopt, je ongeveer twee jaar lang op support kan rekenen wat betreft updaten naar een hogere software. Nu weet ik dat er rond het einde van dit jaar een update komt voor Android, versie 4.0 als ik het goed zeg. Ben ik er met de Galaxy Tab zeker van dat deze probleemloos naar Android 4.0 kan? En heb ik ook de zekerheid dat ik minimaal één á twee jaar kan blijven updaten naar een hogere en betere software?
En als laatste, misschien een wat vooruitlopende vraag, welke databundel is nou het best voor een Tablet? Op de Ipad had ik de Wifi versie, dus ik heb werkelijk geen idee hoeveel je nou werkelijk nodig hebt. Ik wil de Galaxy Tab met een abbo nemen. Nu zag ik op Vodafone een twee jarig abonnement met een databundel van 2Gig ( en een downloadsnelheid van 14,4 Mbps ) voor 40 Euro per maand. Opzich al een aardig bedrag natuurlijk, maar is het voor dat geld ook een redelijke bundel? En kan ik daar een x aantal dagen per week gewoon goed mee internetten ( Apps downloaden en veel youtube kijken doe ik natuurlijk wel thuis ).
Afijn, lang verhaal met uiteindelijk drie vragen. In ieder geval al bedankt voor de antwoorden!

Bewerkt (5 september 2011 01:38)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 5 september 2011
  • 11:53

Er zijn allerlei GPS apps te koop voor Android en natuurlijk is google maps (met navigatie) beschikbaar (maar daar heb je dan wel een internet verbinding voor nodig). Het Android-equivalent van de appstore heet de Android market en de web-interface kan je hier vinden. Navigon is beschikbaar, evenals Sygic mobile maps, CoPilot en nog een hele stapel andere. Alleen TomTom schittert nog door afwezigheid op het Android platform (volgens eigen zeggen is dat wel in ontwikkeling, maar dat beweren ze al jaren).

Software wordt onderhouden zo lang de programmeur in kwestie er zin in heeft. Er is wel wat software end-of-life, maar de meeste betere apps worden erg lang ondersteund. Het operating system (momenteel Honeycomb, a.k.a. “Android 3.x”) moet officieel minimaal 18 maanden lang bijgehouden worden door de fabrikant maar meestal worden er na die tijd wel updates door derden gemaakt.

Welke databundel? Dat hangt af van je uiteindelijke gebruik. Wat denk je op je tablet allemaal te gaan doen en heb je daar 3G voor nodig? Ik doe alles via wifi en heb geen databundel voor mijn tablet. In geval van nood kan ik mijn telefoon met bijbehorend abbo gebruiken als wifi-accesspoint maar veel meer dan wat documentjes ophalen doe ik er dan niet mee. Dat is een heel ander gebruik dan van iemand die er youtube op wil bekijken (via 3G) of naar internet radio luistert onderweg.

Bewerkt (5 september 2011 11:53)
Digi-Djeff

Digi-Djeff

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 september 2011
  • 12:34

Bedankt voor je snelle reactie! Er blijft voor mij nu nog één vraag over, als ik Navigon gebruik op een Samsung Galaxy Tab 10.1 , word die dan niet heel erg uitgerekt? Op de Ipad had je dus bijvoorbeeld een versie voor de Iphone, die kon je dan ook gebruiken op de Ipad, maar deze werd dan gewoon 5 keer uitgerekt om ervoor te zorgen dat die het hele scherm betrekt. Is dat op de Galaxy Tab ook niet geval?

Bewerkt (5 september 2011 12:34)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 5 september 2011
  • 14:22

In Australie en Nieuw-Zeeland wordt (werd?) Navigon meegeleverd met de galaxy tab, het lijkt me dat de software dan wel voor elkaar is. Ik kan het wel eens proberen (nooit gedaan, ik vind het scherm van mijn tablet veel te groot om handig te zijn als navigatie apparaat).

Bewerkt (5 september 2011 14:22)
Peter1951

Peter1951

• Lid sinds 02 augustus 2009
  • Berichten 262
  • Reputatie 0
  • 5 september 2011
  • 14:43

Digi-Djeff;214306
Bedankt voor je snelle reactie! Er blijft voor mij nu nog één vraag over, als ik Navigon gebruik op een Samsung Galaxy Tab 10.1 , word die dan niet heel erg uitgerekt? Op de Ipad had je dus bijvoorbeeld een versie voor de Iphone, die kon je dan ook gebruiken op de Ipad, maar deze werd dan gewoon 5 keer uitgerekt om ervoor te zorgen dat die het hele scherm betrekt. Is dat op de Galaxy Tab ook niet geval?

Navigon werkt prima op de Tab, Heb Europa er op staan. Werkt zowel in portrait als in landscape. Grafisch ziet het er prima uit. Als je Navigon zal gaan gebruiken, dan zijn er holders voor de auto beschikbaar en daar staat ie dan in, in portrait. Dat ziet er natuurlijker uit dan in landscape.

Bewerkt (5 september 2011 14:43)
Digi-Djeff

Digi-Djeff

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 september 2011
  • 21:59

Nogmaals bedankt voor de reactie's! Ik heb gister dan ook de Tablet gekocht en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ik loop nu alleen tegen één ding aan. Wanneer ik mijn Vodafone simkaart erin stopt maakt die niet direct verbinding met het 3G netwerk. Nu heb ik al even bij instelling gekeken en het lijkt er wel op of die de simkaart ziet ( en wanneer ik hem eruit haal komt er ook een pop-up met dat die verwijderd is ). Maar ik heb dus nergens een tekentje of wat dan ook in beeld dat ik online ben ( en kan dus ook niet op internet enzo ). Iemand enig idee of ik de simkaart moet registreren ofzo? Of zal ik morgen echt even Vodafone moeten bellen

Bewerkt (7 september 2011 21:59)
tony66xx

tony66xx

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 22:51

hallo je moet de apn gegevens van vodafoon instellen.
een toegangs punt maken voor 3g.
klik op menu en ga dan naar draadloos en netwerken-mobiele netwerken-namen toegangspunten en klik dan op menu en kies voor nieuwe apn.
vul daar de gegevens van vodafoon in.deze gegevens staan denk ik op de site van vodafoon.
het kan iets anders zijn met de namen want ik heb dit van mijn 7 inch tab.
ik had ook een keer dit probleem met mijn 3g en heb het zo opgelost.
de grtjes

Bewerkt (8 september 2011 22:51)
Digi-Djeff

Digi-Djeff

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 11 september 2011
  • 00:06

Helemaal super! Het is gelukt ^_^.Dan nu echt de laatste vraag, heeft iemand een goede app waarmee je kan zien hoeveel MB je nog van je (internet)bundel over hebt? Wederom bedankt :-P

Bewerkt (11 september 2011 00:06)
Master_B

Master_B

• Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 196
  • Reputatie 0
  • 11 september 2011
  • 07:48

volgens mij is 3g watchdog het populairst om dat te doen. Ik gebruik zelf my data manager https://market.android.com/details?id=com.mobidia.android.mdm&hl=nl
b
ij deze app kun je ook zien hoeveel mb per app je gebruikt hebt.

Bewerkt (11 september 2011 07:48)
T.A_Blet

T.A_Blet

• Lid sinds 22 mei 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 11 september 2011
  • 08:04

Je moet eens MB Meter van KPN proberen.
Te vinden in de Android Market, gratis.
Datalimiet is enigste wat je hoeft in te stellen.

Ik neem aan dat deze app gewoon werkt ondanks dat je bij Vodafne zit.

Bewerkt (11 september 2011 08:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren