Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Martijn85

Martijn85

• Lid sinds 24 november 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2011
  • 22:34

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een tab 10.1, echter ben ik al een paar keer het probleem tegen gekomen dat ik filmpjes niet kan afspelen omdat hier silverlight voor nodig is.
Ook krijg ik bij sommige sites de melding dat er teveel server omleidingen zijn. Is hier iets aan te doen?

Bewerkt (30 augustus 2011 22:34)
Hankey

Hankey

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 582
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2011
  • 23:18

om wat voor filmpjes gaat het qua site e.d.

Bewerkt (30 augustus 2011 23:18)
Martijn85

Martijn85

• Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2011
  • 23:35

het gaat om de sites zoals rtl.nl en uitzendinggemist.nl
teveel server verbindingen krijg ik bv bij eredivisielive.nl

Bewerkt (30 augustus 2011 23:35)
Hankey

Hankey

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 582
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2011
  • 05:58

voor rtl probeer dit eens rtl.ksya.net/
voor eredivisielive m.eredivisielive.nl of de app https://market.android.com/details?id=nl.tripleit.eredivisie&feature=search_result
misschien is dit ook nog iets voor je SPB tv https://market.android.com/details?id=com.spb.tv.am&feature=search_result
Voor android is op dit moment geen silverlight beschikbaar. Is ook maar de vraag of die gaat komen.

Bewerkt (31 augustus 2011 05:58)
tony66xx

tony66xx

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2011
  • 15:23

het probleem met de filmpjes is inderdaad silverlight en het komt ook dat de tab het zelfde browser systeem gebruikt als een android telefoon.
omdat de tab zo groot is ben je geneigd om het zelfde te internetten als bv je laptop of je gewone pc.
maar je gebruikt vaak gewoon de mobile pagina van een website.
is jammer eigenlijk je kunt ook een andere browser gebruiken waar je de instellingen gewoon net een gewone pc kunt zetten alleen pagina's met silverlight blijven een probleem.
en silverlight is een windows ding.
er zal wel een duur pattent op zitten anders had er wel een oplossing voor gekomen.
het lijkt wel of sommige sites betaald krijgen om silverlight te gebruiken dan blijf je afhankelijk van windows.
er zijn wel manieren om zonder silverlight te kijken zie de verschillende links op het forum.
even zoeken op dit probleem helpt ook want het zijn steeds de zelfde vragen over dat tv kijken.
de grtjes

Bewerkt (31 augustus 2011 15:23)
Martijn85

Martijn85

• Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 23:10

tony66xx, welke browser bedoel je dan? Ik heb firefox geprobeerd, maar die laad sommige pagina's niet. en opera werkt ook niet echt lekker.

Bewerkt (1 september 2011 23:10)
tony66xx

tony66xx

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 4 september 2011
  • 22:35

je zou xScope kunnen proberen als je dan bij de instellingen kijkt kun je voor verschillende opties kiezen zoals ipad android of gewone pc.dan surf je met deze instellingen.
alleen xScoop is geen gratis browser maar werkt wel goed en je kunt er veel dingen mee doen het is niet alleen maar een webrowser.
als bv kiest voor gewone pc krijg je automatisch de gewone pc pagina te zien.
alleen pagina's die silverlight gebruiken blijft een probleem.
als je rtl xl wilt kijken typ dan deze link in je webbrowser RTL Gemist Mobiel - Uitzendingen van vandaag (04-09) je moet wel even op deze link klikken om het juiste adres tevoorschijn te toveren en over nemen vanuit je adres balk van je pc.ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal.
deze link werkt wel zonder silverlight ook met de gewone browser van je tab.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
de grtjes

Bewerkt (4 september 2011 22:35)
Petitbarzun

Petitbarzun

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 7 september 2011
  • 22:32

Op de SGT 10.1is het inderdaad onhandig dat de meeste sites je naar de mobiele versie sturen terwijl je prima de volledigeversie kunt lezen.

Je kan dit via de settings van je browser veranderen. Ga naar het adresveld van de browser en type: about:debug. Klik rechts boven op menu, instellingen, foutopsporing, kies UASTRING. Selecteer desktop. Daarna krijg je altijd de volledige site. Geen Silverlight, dat werkt alleen op Windows. Sites zoals RTL die dat gebruiken plaatsen zich buiten de realiteit van de mobiele wereld.

Bewerkt (7 september 2011 22:32)
herderleusden

herderleusden

• Lid sinds 27 oktober 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2011
  • 14:28

Zat met dezelfde vragen over silverlight,
@ Petitparzun, ik ga het uitproberen.

Bewerkt (28 oktober 2011 14:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren