Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

T.A_Blet

T.A_Blet

• Lid sinds 22 mei 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 19:09

Hallo,

Ik ben wat verder gekomen in deze materie.
Het lukt mij nog steeds niet om gedownloade mkv bestanden vloeiend af te spelen met welke player dan ook.
Echter, en eigenlijk zouden we dat niet willen natuurlijk want het is behoorlijk tijdrovend, mkv bestanden converteren naar .m4v werkt gewoon goed.
Ik kreeg de tip van het motorola forum (mijn broer heeft een Xoom en die kampt met precies hetzelfde probleem) en dit werkt gewoon uitstekend ook voor de 10.1V Galaxy Tab.
Videos spelen perfect af, goed geluid en gesynchroniseerd.

De conversie van een mkv bestand van 1.2 Gb naar een .m4v bestand duurde op mijn Quadcore 3GHz 25 minuten.

Het programma waar ik mee heb geconverteerd heet Handbrake en is hier op deze link te downloaden.
Tevens is daar een preset voor de Motorola Xoom te downloaden zodat alle instellingen gelijk goed staan.
Ze zijn te vinden in de opmerkingen van de poster.
Dit werkt ook voor de 10.1V.
Het youtube filmpje geeft een korte uitleg van de handelingen.

YouTube - ‪How To: Encode 720p HD video for Motorola Xoom & Apple iPad 2‬‏

ps. Ik heb nog geen ervaringen met ondertitels dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Success

Bewerkt (6 juni 2011 19:09)
doodiedoo

doodiedoo

• Lid sinds 28 mei 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2011
  • 06:47

Top dat nu lukt. Bij mij duurt de conversie altijd een paar uur ook met handbrake. Ik zal het eens proberen op jou manier. De tijd die het in beslag nam zorgde er voor dat ik het nooit deed.

Hoe groot worden de bestanden ongeveer (bijv film 1,5 uur)?

Bewerkt (7 juni 2011 06:47)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2011
  • 12:33

Dice player is op het moment de enige (voor zover ik weet) die een beetje in de buurt komt van vloeiend afspelen van mkv met geluid. Wellicht dat sommigen het al goed genoeg vinden.

Het omzetten zou ook moeten kunnen met GOTsent. Deze decodeert niet alles maar zet het alleen in een andere container. Dat zou in principe dus sneller moeten gaan. Helaas loopt die bij mij steeds vast aan het eind. Toch maar weer eens induiken. Handbrake duurt bij mij extreem lang (oude computer). Het geeft wel een prima resultaat, dat dan weer wel.

Groeten…

Bewerkt (23 augustus 2011 12:33)
T.A_Blet

T.A_Blet

• Lid sinds 22 mei 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2011
  • 18:29

Ik heb de betaalversie van Dice-Player en ik moet zeggen dat het maar behelpen blijft.
Mkv gedownload uit de nieuwsgroepen (er zijn veel verschillende mkv's heb ik begrepen) blijft gewoon schokkend afspelen.

Maar Diceplayer is wel gewoon een goede player.

Bewerkt (23 augustus 2011 18:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren