Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Marco123

Marco123

• Lid sinds 31 mei 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2010
  • 00:12

@Maikel:
Eindelijk gelukt met de update? :-)

Ik heb niet het probleem dat Consono heeft met de APN settings, maar bij mij wordt het nog vreemder.
Ik probeer een app te installeren vanuit de Market via 3g en daarna lukt het gewoon niet om te downloaden.
Gedurende 3 dagen op verschillende tijdstippen, maakt allemaal niets uit. Gisteravond weer zonder succes en na switchen naar WIFI de app zonder problemen binnen.

Heb een beetje zitten zoeken en er zijn met 2.1 toch wel behoorlijk wat APN problemen.
Misschien is dat de reden dat er door o.a. HTC en Motorola op dit moment een versie 2.1-update1 uitgerold wordt?

Ook kan ik niet, zoals ik dit onder 1.5 deed, mijn 3G verbinding uitzetten via FPT system manager.(scheelt in de batterij consumptie) FPT gaat hier vreemd mee om.
APNdroid dus maar gebruiken, maar die wijzigt wel de APN settings!!!!!

Bewerkt (22 april 2013 12:27)
Marco123

Marco123

• Lid sinds 31 mei 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2010
  • 00:22

Afgezien van APN settings en probleempjes (werkt verder feilloos alleen downloaden in de Market geeft problemen, browsen van de Market gaat wel goed en overig verkeer ook) zijn mij eerste ervaringen met 2.1, de officiele versie, best wel positief.

Het enige dat ik echt als een probleem heb ervaren tot nu toe is de launcher (pantheon).
Ik heb Launcher Beta Pro geinstalleerd en die werkt perfect. Accuduur is weer met sprongen vooruit gegaan.
T.o.v. Pantheon scheelt dit bij mij de helft!
Ook is de snelheid veel beter en je kunt de instellingen heerlijk tweaken.

Positief vind ik de nieuwe standaard camera interface, je kunt belichting aanpassen, snelheid, zoom enz.

Stabiliteit is bij mij beter dan bij 1.5
Heb tot nu toe geen spontane reboot meegemaakt. Normaliter had ik die wel 1 a 2 keer per dag bij 1.5.

Het enige gemis t.o.v. 1.5 was het ontbreken van de officiele NOS Teletekst applicatie die via de Market onvindbaar is.
Inmiddels met dank aan Consono al weer geinstalleerd!

Marco123

Marco123

• Lid sinds 31 mei 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2010
  • 00:32

@Consono:

Ventje,

Ben je nog verder met de APN shit. Heb je ze gelijk aan die van mij ingesteld?
Heb je zowel een internet als een MMS APN toegevoegd?
Gebruik je nog APNdroid o.i.d.? Let dan ook eens op de onderste setting!

GroetN!

maikelvds

maikelvds

• Lid sinds 17 februari 2010
  • Berichten 303
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2010
  • 19:30

@Marco123

Ja gelukkig wel

3g werkt prima met die APN settings die je eerder zei, alleen gooit ie de APN er nog wel is uit, dan start ik opnieuw op en doet ie het weer..

Wat vind ik verder van 2.1?

Had er meer van verwacht, ik stoor me aan ontzettend veel dingen..
Onder andere het unlocken, als ik op unlocken druk gaat het scherm uit, maar na 2 sec gaat ie weer aan en krijg je de tijd te zien terwijl ik daar niet om vraag.
Als ik hem wil unlocken en ik doe dat met knopje aan de zijkant, dan gaat het scherm aan, maar word na het unlocken direct weer zwart en dan is ie weer gelocked.
Ik had met 1.5 ook steeds meer problemen met het unlocken, hebben jullie dat ook? Of is mijn knopje gewoon niet goed ofzo?

Ik heb ook nog wel is dat ie zo ineens in vliegtuigmodus is als ik hem uit mijn zak haal..

Verder vind ik het menu beetje irritant, dat het ineens opzij schuiven is, en dat het niet op alfabetische volgorde staat.

En vind het jammer dat de widgets zo raar komen te staan, met heel veel ruimte er om heen, en ze sluiten niet netjes in ‘het rijtje’ van de rest van de apps.

Maar dat alles went vast wel, hoop ik!

Natuurlijk is niet alles slecht.
Ik vind het slide unlocken heel handig, en dat je meteen je geluid aan of uit kan doen door een simpele beweging met een slide.
Alles ziet er een stuk gelikter uit, erg pluspunt!

Weet iemand hoe je die 4 applicaties die boven aan je menu staan, en ook op je bureaublad kunt veranderen? Of kan dat helemaal niet?
Ik kom er niet uit..

En hebben jullie ook last ervan dat als je telefoon vast slaat ofzo, of dat hij niet goed reageert, dat je hem even opnieuw opstart en dat ie dan zomaar smsjes gaat versturen?

Mijn conclusie van een paar dagen 2.1, het ziet er mooi uit, maar het kan allemaal nog veel beter!

consono

consono

• Lid sinds 26 juni 2010
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2010
  • 10:15

Marco123;25960
@Consono:

Ventje,

Ben je nog verder met de APN shit. Heb je ze gelijk aan die van mij ingesteld?
Heb je zowel een internet als een MMS APN toegevoegd?
Gebruik je nog APNdroid o.i.d.? Let dan ook eens op de onderste setting!

GroetN!

Nou, het blijft klooien!
Op het moment dat ik via APNDroid 3G uitschakel (icon = rood) en WiFi aan heb staan, dan wordt keurig WiFi geactiveerd op het moment dat ik in bereik ben van het netwerk. De APN's blijven zichtbaar, dus dat lijkt goed.
Probleem dat ik nu tegenkom als ik buiten bereik van WiFi kom en ik activeer 3G (icon = groen) is dat ik geen dataverkeer heb. Alles ziet er goed uit, maar data ontvangen ho maar.
Ik heb overigens niet dat APNDroid de APN aanpast….

Rynelan

Rynelan

• Lid sinds 24 mei 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2010
  • 21:31

Mijn zus draait al een tijdje op 2.1 voor de spica, ik weet niet welke build het is, maar hij doet het perfect. Ik heb er direct Launcherpro opgegooid om die standaard zooi van Samsung te omzeilen, werkt ideaal!

Bewerkt (22 april 2013 12:31)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2010
  • 09:44

Rynelan;31613
Mijn zus draait al een tijdje op 2.1 voor de spica, ik weet niet welke build het is, maar hij doet het perfect. Ik heb er direct Launcherpro opgegooid om die standaard zooi van Samsung te omzeilen, werkt ideaal!
Ik heb hetzelfde gedaan me launcherpro. Want pantheon bleef soms wat steken en verbruikte veel teveel batterij

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Bewerkt (22 april 2013 12:32)
Xeno

Xeno

• Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2010
  • 20:44

Ik sluit mij volledig aan bij de conclusies van maikel. Ook ik heb dezelfde problemen

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Gemini

Gemini

• Lid sinds 11 maart 2010
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2010
  • 10:42

Waar kan je die officiele update vandaan halen?? Ik hou al een tijdje de site van samsungmobile in de gaten, maar er staat volgens mij nog niks nieuws.

Xeno

Xeno

• Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2010
  • 13:57

hebben jullie live wallpapers?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren