Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pimm

pimm

• Lid sinds 12 december 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 december 2010
  • 11:41

Ik wil mijn spica update naar een hogere versie van android. Nu heb ik hem dus aangesloten met usb en hij herkent hem in NPS 1.5. Maar als ik op de telefoon icoon druk in NPS, om de telefoon gegevens op de pc over te zetten, dan verschijnt er : ‘Apparaatverkenner: Bestandsoverdracht wordt niet ondersteund door dit apparaat.’

Onderstaande dingen heb ik al geprobeerd
Op de telefoon:
- instellingen > extra instellingen > alleen massaopslag aan en uit vinken
- instellingen > extra > ontwikkeling > USB fouten opsporen en namaaklocaties toestaan aan en uit vinken
- diverse keren de telefoon opnieuw aangesloten + aan en uit gezet (ook batterij verwijdert en terug erin gedaan)

Op pc:
- verschillende computers geprobeerd: Windows 7 en XP
- op Samsung site KIES gedownload en geprobeerd (verwijdert en NPS 1.5 weer geïnstalleerd)
- NPS een paar keer opnieuw geïnstalleerd

Weet iemand hoe ik nu veilig eerst al mijn gegevens van de telefoon kan overzetten op de pc om daarna mijn telefoon te kunnen updaten?

Ik kan trouwens ook nergens iets vinden op internet over dit probleem. En ook PetraP van dit forum zit met hetzelfde probleem. We zijn beide ten einde raad en zoeken nu een oplossing.

Groet Pim

Bewerkt (13 december 2010 11:41)
oOMorfieusOo

oOMorfieusOo

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 93
  • Reputatie 0
  • 13 december 2010
  • 12:09

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik nog op 1.5 zat, wat wil je precies allemaal back-uppen?
De meeste dingen zijn via apps of via Gmail te back-uppen.
Contacten en agenda gaan via Gmail automatisch.
In de market:
Ik heb zelf voor mijn SMS: SMS backup & Restore
Voor gespreksgeschiedenis: Backup Call History

Applicaties back-uppen kan je wel doen, maar de link naar de market verdwijnt wel. Dit is erg vervelend omdat je niet kunt zien of er nog
Ik raad je aan AppBrain te installeren, en daarmee te synchroniseren, zodat je makkelijk weer alles opnieuw kunt installeren (Hij onthoudt welke applicaties je geïnstalleerd hebt/had.

In mijn ogen is updaten via Odin veiliger, aangezien je met NPC nogal eens problemen hebt met de installatie. Maar dit is natuurlijk je eigen keus. Voor verdere vragen kun je hier altijd terecht

Bewerkt (13 december 2010 12:09)
pimm

pimm

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 december 2010
  • 15:07

Ok super bedankt voor je tips!!

Ik heb meteen van mijn sms en gesprek geschiedenis een back up gemaakt.
Telefoonnummers en agenda heb ik inderdaad via gmail (wist ik ook nog niet).

Ik heb AppBrain nu geinstalleerd en gekoppeld aan mijn google account (gmail), alleen hoe krijg ik dan straks al mijn apps weer terug (incl market). Want als ik ga updaten gaat alles toch verloren, dus ook appbrain? Hoe zit dat?

En waar kan ik Odin het best downloaden en hoe dan verder met updaten? Of wijzigt dat zich vanzelf? Werkt Odin ook met windows 7 ?

Bewerkt (13 december 2010 15:07)
oOMorfieusOo

oOMorfieusOo

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 93
  • Reputatie 0
  • 13 december 2010
  • 19:16

Omdat AppBrain ook op internet wordt opgeslagen, hoef je alleen AppBrain na de nieuwe installatie erop te zetten, synchroniseren en dan weer alle applicaties installeren. Het kost wel even werk, maar dit is wel de makkelijkste manier.

De market zit automatisch in iedere firmware, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Voor een guide hoe je moet flashen raad ik je aan het volgende te googlen:
Samsung Galaxy Spica Firmwares en Flashen
(eerste link)

Zijn uploads van een originele firmware illegaal?

Bewerkt (13 december 2010 19:16)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 13 december 2010
  • 20:50

Voor firmwares kijk op samfirmwares.com

Send From My GT-I5700S Using Tapatalk

Bewerkt (13 december 2010 20:50)
pimm

pimm

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 14 december 2010
  • 13:49

Ok het is denk ik gelukt! ik heb mijn telefoon een update gegeven, en wel via deze link: Samsung I5700 Galaxy Spica Android 2.1 Flashing Guide | All About Web & Mobile Application Development

Ik weet niet of ik deze link hier mag plaatsen op het forum, maar dan weten jullie in ieder geval hoe ik het heb gedaan.

Nu snap ik alleen die stap na flash 3 niet. Wat heeft dit voor een nut? noodzakelijk? en is dit ook op een andere manier te doen? (want de downloads op die site werken niet bij mij) Hebben jullie verder nog tips/dowloads/updates die handig of noodzakelijk zijn?

Verder heb ik een probleem met mijn internet verbinding. Die heb ik dus niet meer. Ik heb iets gelezen over het opnieuw instellen van je APN….Dus ik ben gaan zoeken op mijn mobiel hoe ik dit opnieuw kon instellen en dit vond ik: instellingen >> draadloze instellingen >> mobiele netwerken >> … en hier wilde ik dus mijn netwerkoperator selecteren. Alleen dan geeft de telefoon aan: “geregistreerd op netwerk”. Oftewel ik kan de instellingen niet veranderen ?? Weet iemand hoe ik weer normale op internet kan? (ja ik heb een aparte internet verbinding voor mijn mobiel)

Bewerkt (14 december 2010 13:49)
pimm

pimm

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 14 december 2010
  • 17:11

Heb ik misschien de verkeerde firmware geïnstalleerd. Ik heb alles via die site (die ik hierboven heb genoemd) gevolgd en heb de firmware met de naam: I570EXXJCE. Heb ik daardoor ook geen internet meer? Ik hoop dat iemand het weet.

Bewerkt (14 december 2010 17:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren