Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wifi lijkt altijd in slaapstand te staan en waar blijven de meldingen van gmail en whatsapp? (5)

Loen

Loen

• Lid sinds 14 mei 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2019
  • 19:22

Ik heb sinds vorige week de S9 in mijn bezit. Die stond al lang op mijn lijst, dus ik was erg blij dat ik toen deze smartphone mee naar huis kon nemen.  

Hoewel ik het apparaat prettig in gebruik vind, zijn er toch wat minpuntjes. In deze smartphone zit de Android Pie versie. Daar heb ik al het een en ander over gelezen en dezelfde problemen die worden besproken kom ik ook tegen in deze smartphone.

Werkelijk nergens kan ik vinden hoe ik de wifi aan kan laten in slaapstand. Kennelijk bestaat die instelling niet meer in Android Pie. Het ene forum zegt dat wifi in deze android versie simpelweg altijd aan zal staan. Een ander forum zegt dat wifi juist gaat 'slapen' zodra je je scherm sluit. Ik ben geneigd het laatste te geloven, want ik kom bij het volgende punt: ik krijg namelijk zeer laat meldingen binnen bij de apps GMail en Whatsapp. 

Ik heb al uren door de instellingen gebladerd en alles al tientallen keren gecheckt, maar echt overal staat ingesteld dat ik gewoon meldingen wil en kan ontvangen. Ook bij de apps zelf. Ook het synchroniseren staat overal goed ingesteld. Ik heb het energiebeheer al aangepast, in de hoop dat de wifi dan wel 'wakker' blijft en ik heb de apps opnieuw geïnstalleerd, maar tevergeefs… De ene keer krijg ik mijn e-mails en whatsapp berichten heel laat pas binnen, soms zit er een paar minuten tussen. Open ik de apps zelf, dan stromen ze gelijk binnen. 

En wederom lees ik op internet (ook op buitenlandse fora) dat dit een gangbaar probleem zou zijn. Maar de een beweert dat het een bug is in Google, de ander beweert dat dit aan Android Pie ligt. Nergens lees ik een oplossing. 

Komt er in de toekomst nog een instelling om de wifi gewoon aan te laten staan in slaapstand? En zie ik een instelling over het hoofd wat betreft de meldingen van GMail en Whatsapp? Het gekke is dat andere apps, zoals (Todoist) wel keurig op tijd de meldingen geven.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1098
  • Reputatie 10
  • 14 mei 2019
  • 20:01

Gebruik je een besparende energiestand? Daardoor kan WiFi in slaapstand worden uitgeschakeld.

Ik gebruik stand 'geoptimaliseerd' en WiFi blijft gewoon actief…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

Loen

Loen

• Lid sinds 14 mei 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2019
  • 20:26

Ja, ik heb net als jij stand 'geoptimaliseerd' aan staan.

Loen

Loen

• Lid sinds 14 mei 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2019
  • 11:52

Na verschillende testen,  waaronder een externe mailapp, heb ik het idee dat niet de wifi slaapt, maar dat de apps blijven slapen. Zelfs de sms. Frustrerend, omdat ik juist bij energiebeheer alles wat betreft sluimeren heb uitgeschakeld. Vanmorgen toen ik mijn telefoon aanzette kwam alles ineens binnen. Ik zag dat mijn mail sinds half een vannacht geeneens gesynchroniseerd had, terwijl dat wel ingesteld staat. 

Nu heb ik geswitcht van geoptimaliseerd naar hoge prestaties,  eens kijken wat dat doet.

Loen

Loen

• Lid sinds 14 mei 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2019
  • 12:46

Ik vraag me ook serieus af of de led view cover geen vinger in de pap heeft bij de slaapmodus. 

Testje gedaan tijdens updaten van apps in de play store. Cover dicht en vijf minuten later zie ik bij het openen dat play store het updaten gepauzeerd heeft toen ik de cover sloot. 

Vannacht als test de telefoon dus uit de cover halen. Ja, ik blijf zoeken naar dé oplossing.

Even later vond ik dit recente bericht

Bewerkt (15 mei 2019 13:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren