Check eerst zelf maar eens of het het toestel echt in het verleden geroot is…..dat kun je zien als je het toestel in download mode zet en als er onder warranty void 0x0 staat dan is het toestel nooit geroot geweest.
Staat er 0x1 dan is hij geroot geweest.
En heb hier al meerdere mensen geholpen die ook van mening waren dat zij de eerste eigenaar waren van hun smartphone maar na een beetje onderzoek kwam ik er al snel achter dat dit niet het geval was.
Sommige verkopers paste root access toe om de regio code te kunnen veranderen zodat het toestel hier in Europa zou werken of werd er andere software op gezet om hier te kunnen werken en allen hadden een geseald toestel ontvangen zodat het leek dat ze een nieuw toestel ontvangen hadden.
Je zult dus echt moeten aankloppen daar waar je hem van gekocht hebt, zij zullen jouw verder moeten helpen om dit probleem op te lossen.
Maar ik ben bang dat het een welles nietes verhaal gaat worden.
Wil je s-health toch gebruiken ondanks de root melding bekijk dan de onderstaande link.
Maar check wel eerst of het toestel echt in het verleden geroot is.
https://www.google.com/amp/s/forum.xda-developers.com/galaxy-s9/how-to/guide-s-health-knox-0x1-t3843483/amp/
Dank voor je reactie. Ik heb aan Telefoonwereld.nl gevraagd om aan Dynafix te vragen naar de datum van de rooting, zodat ik kon aantonen dat dit niet was gebeurd in de periode dat ik eigenaar ben. Volgens Dynafix is dat niet na te gaan. Vandaar mijn vraag voor een second opinion zodat ik kan aantonen dat dit niet bij mij gebeurd is. Ik weet natuurlijk niet of Telefoonwereld dit werkelijk heeft gevraagd aan Dynafix.
Daarnaast vraag ik mij af of het terugzetten van het rooten alleen maar kan door een nieuw moederbord te plaatsen. Als ik op mijn computer Windows vervang door Linux hoef ik bij terugzetten toch ook geen nieuw moederbord te plaatsen of vergelijk ik nu appels met peren?
je word in de zak gezet door dynafix. u root of software heeft niks met je moederbord te maken.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Je kunt niet achterhalen wanneer het toestel voor het eerst geroot is.
Root kun je wel ongedaan maken, maar het feit blijft dat de knox gertiggerd is (warranty void 0x1) en kan alleen hersteld worden door een nieuw moederbord.
Als jij het niet gedaan hebt moet je er gewoon op staan dat het toestel omgeruild wordt.
Maar zoals ik al aangaf dit wordt een welles nietes verhaal waarbij jij waarschijnlijk aan het kortste eind trekt.
Nadat ik de melding kreeg dat de health app niet meer werkte heb ik wel geprobeerd om Knox uit te schakelen. Kan dat het probleem veroorzaakt hebben?
Knox kun je niet uitschakelen…..ziet het maar als een soort van zekering zodra het toestel root access heeft en het besturingssysteem heeft het in de gaten wordt de knox gertiggerd (zekering brand door) en gaat van 0x0 naar 0x1.
En zodra dat gebeurt is bepaald Samsung dat de s-healts app niet meer gebruikt (software matig in de app) kan worden.
Met andere woorden of het moederbord moet vervangen worden of Samsung past de s-health app aan dat het weer mag.
Bij eerdere Samsung smartphones kon je de Knox weer terug zetten dmv een bepaalde app maar volgens mij is dat niet meer mogelijk.
Je zou bijvoorbeeld kunnen zoeken op het net naar "samsung s9 health knox tripped fix", maar pas hier mee op want ik kan me voorstellen dat er mensen jou gegevens willen stelen omdat je dan een makkelijke prooi bent vanwege aanpassing systeem.
Trouwens ik kom hier de laatste jaren veel horror verhalen tegen over dynafix… check internet maar eens of zie link.
In principe is verkoper verantwoordelijk voor reparatie en niet jij….zij hebben een contract met dynafix.
https://www.google.com/amp/s/radar.avrotros.nl/amp/telefoonreparateur-dynafix/
Beste Gizmobinky.
Je hebt me ontzettend goed en snel geholpen. Omdat ik zeker ben van mijn zaak ga ik nu proberen of de rechtsbijstandverzekering mij hierbij wil helpen. Ik leg me er niet bij neer.
Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.
Begin december werkte plots de healts app niet meer op mijn S9. Foutmelding gaf aan dat uit beveiligingsoverweging deze app niet werkt op een geroot toestel. Toestel door mij nieuw aangekocht op 18-09-2018 bij Telefoonwereld.nl. Het toestel is door mij nooit geroot. Toestel opgestuurd naar Telefoonwereld en door hun doorgestuurd naar Dynafix. Van hier bericht ontvangen dat het toestel was voorzien van een ander besturingssysteem waardoor het toestel niet onder garantie kon worden gerepareerd. Voor 432,00 was Dynafix bereid het toestel te repareren door een nieuw moederbord te plaatsen. Zo niet, dan kon ik na betaling van 61 euro onderzoekskosten het toestel terugkrijgen.
Waar kan ik terecht voor een second opinion? Ik wil desnoods onder ede verklaren dat het toestel door mij, noch iemand anders, werd geroot.