Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 27 maart 2020
  • 15:17

Weet iemand of je root kunt uit- en aanzetten. Ik heb apps die hebben root nodig om te functioneren en apps die alleen werken als het geen geroot toestel is. Ik meen mij vaag te herinneren dat dit op mijn oude S4 ergens bij instellingen wel mogelijkheid was. Op mijn S8 kan ik het niet vinden. Wie weet dit??

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1202
  • Reputatie 10
  • 27 maart 2020
  • 21:13

Zelf geen ervaring mee, maar zoek maar eens op Magisk. Of kijk eens hier:
https://www.xda-developers.com/how-to-use-magisk/

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 487
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 28 maart 2020
  • 09:26

Je kunt root niet aan- of uitzetten. Hiervoor zal je je telefoon echt moeten rooten.

Android World Domination

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 28 maart 2020
  • 10:50

Bedankt Claudia en Onno. Ik heb een geroote telefoon. Ik kan nu iets proberen door een back up van mijn geroote 'pie' te maken. Vervolgens kan ik de laatste update (G950FXXS8DTC1) van maart 2020 met Odin installeren. Deze is uiteraard niet geroot. En als al mijn apps er weer opstaan, ook deze versie back uppen. Vervolgens zou ik via recovery kunnen kiezen uit de geroote versie of de niet-geroote versie (hoe schrijf je geroote??). Wel omslachtig, maar het zou moeten werken. Het terug halen van een van de versies via recovery gaat vrij snel dus is te proberen waard. Ik laat het weten.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 487
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 28 maart 2020
  • 13:29

Ik ben benieuwd!

Android World Domination

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 30 maart 2020
  • 19:56

Natuurlijk ben ik ook benieuwd C;laudia.
Even mijn handelingen op een rijtje.
a) Met Odin heb ik de 'laatste' versie op mijn S8 toestel gezet (G950FXXS8DTC1). Vervolgens een aantal keren geprobeerd om het recovery bestand TWRP  (twrp-3.3.1-1 dreamlte.img.tar) via Odin geflashed. Helaas ging dit vaak mis, waarbij ik het hoofd heb gepijnigd waarom, omdat dit voorheen bij mij altijd goed ging. Gelukkig kon ik op het XDA lezen, wat ik had moeten doen. Voor de liefhebbers is dat dit:
Flash met Odin TWRP en na het indrukken van 'start' druk gelijk op de recovery knoppen van je telefoon (vol up, bixy en start.). Op je externe SD kaart heb je van tevoren het bestand " no-verity-opt-encrypt-6.1.zip" gezet.
Na de flash start je toestel op in recovery (TWRP) en dan naar " install" en installeer je  dit 'no-verity…..' bestand. Opstarten (system) en je toestel kun je vervolgens via Smart Switch of Samsung weer van al je apps en data en instellingen voorzien. Ben je tevreden, ga dan weer in recovery en maak een back up van je nieuwe bestand. Als dat klaar is dan heb je daar twee bestanden staan. De eerste is het geroote bestand wat je al eerder hebt gemaakt en het tweede is het ongeroote bestand wat je net hebt gemaakt.

Hiermee heb ik mijn eigen vraag beantwoord, afhankelijk van wat ik wil kan ik met "restore" kiezen of ik mijn geroot systeem gebruik of mijn niet-geroot systeem gebruik. Het switchen tussen deze systemen kost ongeveer ( restore ± 3 min en opstarten ± 2 min) en dat vind ik redelijk. Claudia en Onno ; het werkt !!

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

master64nl

master64nl

• Lid sinds 31 oktober 2011
  • Berichten 876
  • Reputatie 40
  • 31 maart 2020
  • 13:08

Hé Makker,

Als je steeds heen en weer root dan krijg je problemen met vingerprint log in, in je betaal apps en bankingapps, ook Samsung Health werkt dan niet meer.goed.

Groetjes

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 31 maart 2020
  • 13:54

Daar heb ik nog geen probleem mee gehad. Fingerprint is op beide systemen ingevoerd. Samsung Health gebruik ik niet en mijn betaal- en bankingsapps heb ik een paar maal uitgeprobeerd en er is geen enkel probleem. Mijn ING werkt bovendien op allebei. AMRO alleen op de ongeroote versie evenals sommige apps van instellingen. Ter info: op mijn geroote systeem staan een aantal apps die niet op mijn 'schone' systeem staan, zoals Magisk Manager, ROM manager, Busybox enzovoorts.
Tot nu toe werkt alles perfect.

Het is toch weer een half jaar geleden dat wij elkaar op het forum tegen kwamen. Daar is die anderhalve meter niets bij :-))

Bewerkt (31 maart 2020 13:56)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 april 2020
  • 12:34

Ik dacht me te kunnen herinneren dat op het vroegere Cyanogenmod rom het wel mogelijk was om root toegang uit te schakelen met een knop in de ontwikkelaarsopties, juist voor dit scenario. Maar dat is al weer lang geleden dus misschien kan dit niet meer in nieuwere Androidversies

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 4 april 2020
  • 12:49

Ik dacht me te kunnen herinneren dat op het vroegere Cyanogenmod rom het wel mogelijk was om root toegang uit te schakelen met een knop in de ontwikkelaarsopties, juist voor dit scenario. Maar dat is al weer lang geleden dus misschien kan dit niet meer in nieuwere Androidversies
Dank je Nanders, dat is waarschijnlijk ook mijn herinnering zoals in het eerste bericht staat. Ik heb nu op mijn externe SD kaartje twee back-up systemen staan, die ik afhankelijk welke ik nodig heb kan 'laden'.
Het werkt perfect.

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren