Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Shaila.kal

Shaila.kal

• Lid sinds 16 september 2019
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 18 september 2019
  • 14:48

Yay het is gelukt, de firmware had ik eerst via updato gedownload, maar nu via sammobile en odin heeft hem succesvol geflashed! Bedankt voor alle moeite en hulp

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 18 september 2019
  • 14:51

OK, dan ga ik mijn methode aanpassen en misschien helpt het.
Je koppelt je tel aan je PC en vervolgens breng je daarna je tel in download.
Nu ga je Odin openen op je PC. Als Odin openstaat, zie je vlak boven het Odin venster (waar de handelingen straks zichtbaar worden) een vakje 'log' en een vakje 'options' en een vakje 'pit'. Aan 'pit' moet je nooit komen!
Je klikt nu op het schermpje 'options' en daar staan een paar commando's aangevinkt. Het commando "Auto Reboot" klik je uit. Dat betekent niets anders dat na het flashen je telefoon niet automatisch opstart. Vervolgens ga je weer terug naar 'log' zodat kunt meelezen wat Odin aan het doen is.
Nu vul je de Odin vakjes recht in. Heb je vier bestanden van je firmware dan kies je niet HOME-CSC, maar kale CSC.
Toen je Odin opende, kreeg je toen ook 'Added" te zien?
Als dat zo is, kun je gaan flashen. Is dat niet zo, dan zou je even heel snel de usb stekker eruit en erin kunnen doen.
Mijn voorkeur zou zijn om eerst te gaan flashen en als dat niet lukt opnieuw te beginnen en dan de usb stekker eruit en erin te stoppen.
Als het flashen klaar is dan blijft je telefoon zwart (want je hebt het commando 'opnieuw opstarten' uit gezet (ja toch).
Nu ga je opnieuw proberen (met de tel nog verbonden aan de PC) om in recovery te komen. -> vol up + bixby + power.
Als dit lukt (oei, oei, oei) dan krijg je een lijstje te zien met hier en daar rode regels, maar ook een commando 'Factory reset' en die moet je hebben. Met de vol knop kun je naar die regel scrollen en met de powerknop kun je die opdracht uitvoeren. Als dat allemaal lukt, ben je gered. Je telefoon (nog steeds aan je usb kabeltje) start op en je mag weer alles gaan invullen wat de tel jou vraagt. Ik ben benieuw of dit zo ook werkt.

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 18 september 2019
  • 14:52

Bedoel je dat je telefoon weer normaal werkt??

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Shaila.kal

Shaila.kal

• Lid sinds 16 september 2019
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 18 september 2019
  • 14:58

Ja, hij is opnieuw opgestart en hij is helemaal gereset))

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 18 september 2019
  • 15:04

Van harte gefeliciteerd. Ik ben blij dat het gelukt is en je hebt nu in ieder geval een idee hoe je weer een werkende tel kan krijgen zonder een nieuw moederbord te kopen :-)) . Wel even goed opladen hoor.
Groetjes van Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren