Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Shaila.kal

Shaila.kal

• Lid sinds 16 september 2019
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 16 september 2019
  • 14:27

Hoihoi, ik heb mijn telefoon geroot, waarna ik dom geweest ben en OEM locked weer aangezet heb. Nu krijg ik de melding Custom binary locked by OEM en kom ik niet meer in mijn telefoon. De stock firmware flashen in Odin lukt niet bij mij en ik heb hem uiteindelijk toch maar meegestuurd met de reparatieservice van Samsung. Zij willen het moederbord vervangen voor 391 euro. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit de enige reparatieoptie is, heeft iemand ideeën?

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 17 september 2019
  • 11:01

Het lijkt mij sterk dat je moederbord kapot is. Kun je nog wel bij je instellingen komen? Als dat het geval is dan kun je ook je ontwikkelaarsoptie zichtbaar maken (7x op buildnummer klikken) en daar OEM unlocken.
Lees anders dit maar even (in het Engels weliswaar).
https://www.quora.com/Whats-an-OEM-unlock-in-Android

of deze

https://www.lifewire.com/how-to-unlock-bootloader-android-phone-4689186

Bewerkt (17 september 2019 11:10)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Shaila.kal

Shaila.kal

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 september 2019
  • 11:09

Ik kom het systeem niet meer in, hij blijft hangen op het opstartscherm met de melding dat oem lock de custom binary blokkeert. Ik geloof ook niet dat het moederbord stuk is inderdaad.

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 17 september 2019
  • 11:38

Kun je nog wel in download mode (vol down, bixby, power) of recovery mode (vol up, bixby, power) komen?
Heb je een back up van je (vorig) systeem bijvoorbeeld via TWRP?
Als  je in recovery kunt komen en je hebt een backup, probeer dat eens.
Lukt dat niet dan kun je altijd nog via download deze methode volgen.
https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/samsung-galaxy-s8--s8-cross-device-development/fix-data-mount-fix-s8-twrp-oreo-t3769254
Lukt dit allemaal niet en je computer herkent nog wel je telefoon dan kun je via ADB met commando's in de terminal je 'OEM unlocken'. Ik zou hier wel iemand inschakelen die bedreven is om met commando's in de terminal om te gaan.
Hier is o.a een methode daar voor:
https://www.youtube.com/watch?v=8_iQkNN7gz8

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Shaila.kal

Shaila.kal

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 september 2019
  • 19:37

Ik kan alleen in download mode komen. Ik ken helaas niemand die met commando's in terminal om kan gaan voor zover ik weet, dus ik hoop dat ik misschien een reparateur kan vinden die mij kan helpen zonder het moederbord te vervangen D: Hartstikke bedankt in ieder geval!

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 17 september 2019
  • 20:09

Als je in download kunt komen, zou je ook in recovery moeten kunnen komen. Probeer dat nog eens een paar keer. Telefoon helemaal uit; (vol (in het midden tussen up en down) en power indrukken en vasthouden totdat de telefoon uit gaat/is. Vervolgens ga je naar recovery door vol up, bixby en power gelijktijdig in te drukken, totdat je scherm oplicht.
Je krijgt nu een lijstje van boven naar beneden met commando's. Met vol down kun je nu naar verschillende commando's scrollen. Een van de commando's die je tegenkomt is 'clear cache, factory reset'. Deze commando brengt je toestel in de toestand zoals je hem hebt gekocht, m.a.w. je bent al je eigen gegevens (naam, foto's contacten accounts enz) kwijt. Ben je met scrollen bij dit commando gekomen, dan kun je door op de powerknop te drukken, dit commando uitvoeren.
Als dit lukt, dan start je telefoon waarschijnlijk (duurt even, dus rustig wachten) opnieuw op en ga je gewoon de gevraagde gegevens weer invullen  (taal, naam, wifi naam en code enzovoorts).
Laat even weten of dit je lukt. Succes.

Bewerkt (17 september 2019 20:10)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Shaila.kal

Shaila.kal

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 september 2019
  • 20:19

Het lukt me niet in recovery te komen, ik heb het net weer geprobeerd. Wanneer mijn telefoon niet aan de usb kabel zit heeft hij waarschijnlijk ook niet genoeg batterij want dan kom ik ook niet in download mode. Wanneer hij wel aangesloten is krijg ik: An error has occurred while updating the device software. Use the Emergency recovery function in the Smart Switch PC software. (Deze melding is gekomen nadat ik een aantal keer de stock firmware heb geprobeerd te flashen.) Vanaf hier kom ik wel in download mode, maar niet in recovery mode.

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 905
  • Reputatie 0
  • 17 september 2019
  • 20:27

Probeer eens wat de melding zegt: Emergency functie in Smart Switch

GerKuijn

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 17 september 2019
  • 20:27

Je moet natuurlijk wel een opgeladen accu hebben. Dit zou ik als eerste doen door de telefoon op een oplader aan te sluiten. Opladen duurt waarschijnlijk een paar uur voordat je een volle accu hebt. Lijkt mij sowieso nuttig.

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Shaila.kal

Shaila.kal

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 september 2019
  • 20:30

Haha dat snap ik, hij is ook aangesloten op de oplader, maar hij blijft op het error scherm, dus ik hoop dat hij daadwerkelijk aan het opladen is. Ik zal hem er indd een paar uur in laten zitten dan!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren