Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alfamale123

alfamale123

• Lid sinds 17 maart 2019
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2019
  • 21:28

Ik heb me sufgezocht en alles geprobeerd maar krijg hem niet geroot,iemand raad?thx

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 17 maart 2019
  • 23:00

Ik heb mijn toestel zo'n dik jaar niet meer geroot er kan inmiddels al veel veranderd zijn Maar Zoek eens op xda developers naar bijvoorbeeld magisk Root en twrp recovery…..Let er wel op dat Samsung verschillende processoren gebruikt, bijvoorbeeld exynos of snapdragon, Let daar altijd op als je bestanden gaat gebruiken…je riskeert namelijk een brick bij verkeerde bestanden.

En vergeet ook niet oem unlock in developer opties aan te zetten mocht je gaan rooten.
Tevens wordt de Knox counter gertiped bij root en dit betekent dat de garantie vervalt.

Verder houdt ik me er niet meer mee bezig en ga je ook niet verder helpen….. misschien dat iemand hier je verder wil helpen of check tweakers.nl.

alfamale123

alfamale123

• Lid sinds 17 maart 2019
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 maart 2019
  • 10:51

Hoe weet je welke processor je hebt?Ik heb root checker pro op m'n toestel en dat programma zegt superuserapp installed,root access is not properly installed!?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 18 maart 2019
  • 11:08

processor kun je achterhalen d.m.v het type nummer (staat meestal bij instellingen/over de telefoon/info) of installeer de app "samsung phone info"……..zie link.

https://nl.hardware.info/reviews/7304/4/samsung-galaxy-s8-en-s8+-preview-processor-geheugen-en-accu

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.vndnguyen.phoneinfo

ik weet trouwens niet hoe je geprobeerd hebt je galaxy te rooten maar als het een oneklik root app is geweest hou er dan rekening mee dat je problemen op je hals haalt…..daar is iemand hier voor zo'n 3 weken ook achter gekomen hij heeft het toestel nu nog niet goed kunnen krijgen.
mijn tip is dan ook gebruik geen one klik root apps zoals "kingo root" "oneclick. root" enz..

Bewerkt (18 maart 2019 11:09)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 18 maart 2019
  • 11:27

ik zou me toch eerst eens goed verdiepen wat root inhoudt en wat er zoal verkeerd kan gaan en hoe je het toestel weer normaal kunt krijgen als het verkeerd gaat en de telefoon niet meer opstart.

klik hier voor meer info wat een custom recovery zoal inhoud.

je mag het onderstaande volgen maar houdt er rekening mee dat zulk soort acties snel verouderen en niet meer werken of problemen veroorzaken neem altijd de laatste bestanden of check op internet of er problemen mee zijn, in sommige gevallen zijn er aangepaste versies van het origineel nodig om het toestel te rooten.

vergeet niet oem unlock (als deze aanwezig is) aan te zetten in developer opties….zie daarvoor eerste filmpje.
let op! soms moet je 7 dagen wachten voordat oem unlock aanwezig is…zie onderstaande youtube link hoe je dat mogelijk op kunt lossen en dit geeft maar weer aan dat ik dit ook niet wist en erbij is gekomen het afgelopen jaar….eerste filmpje laat dit volgens mij ook zien.
https://www.youtube.com/watch?v=o0T-CR-KpfM

ik ga er maar vanuit dat je de exynos processor hebt…..bekijk het tweede onderstaande filmpje hoe je de custom twrp recovery erop kunt zetten om van daaruit je toestel te rooten met het zip bestand magisk, neem niet de superuser zip want deze wordt al een poosje niet meer ondersteund of geupdated.

let op! je toestel wordt compleet gewiped een backup maken is dan een must als je jouw bestanden/foto's enz… wilt behouden.

Bewerkt (18 maart 2019 12:05) | extra info!
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 24 maart 2019
  • 22:26

Zit ik hier nu tegen me zelf te lullen…of hoe zit dat?

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 12 april 2019
  • 16:56

Zit ik hier nu tegen me zelf te lullen…of hoe zit dat?
Ik geloof van wel. Daar heb ik ook zo'n hekel aan als je iemand wilt helpen en je hoor niets.

Gelukkig heb ik goed nieuws. Sinds enige tijd heb ik een Samsung Galaxy S8 (exynos) en die heb ik via de instructies op XDA geroot , zie een paar berichten verderop.

Makker

Bewerkt (18 april 2019 10:55)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 12 april 2019
  • 17:48

zit je hele verhalen te schrijven en dat alles voor nop….of in ieder geval weet ik niet of die persoon er iets aan gehad heeft of iets werkt….ook voor anderen moeten maar zien of het allemaal werkt.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 12 april 2019
  • 19:06

Nop? Misschien. Maar ik kwam op deze thread vanwege de titel, dus wellicht hebben anderen er iets aan.

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 12 april 2019
  • 19:24

Nop? Misschien. Maar ik kwam op deze thread vanwege de titel, dus wellicht hebben anderen er iets aan.
In ieder geval werkt de oplossing van de link van jouw wel.
Maar over het algemeen krijgen we maar weinig response terug en dat vind ik jammer en voel me ook niet meer zo geroepen om het een en ander hier neer te zetten of uitgebreid ergens op in te gaan.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren