Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

erellip

erellip

• Lid sinds 01 oktober 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2019
  • 10:02

Ik heb een vraag betreffende de nieuwste update naar Android 9.

Met de nieuwe update naar Android 9 is het niet meer mogelijk om telefoongesprekken op te nemen.
Hiervoor gebruikte ik altijd de app ACR.
Maar deze is door de update naar Android 9 dus waardeloos geworden.

Het blijkt wel mogelijk te zijn om gesprekken op te nemen indien je de telefoon root i.c.m. met de app Call Recorder van Boldbeast.

Ik kan helaas geen tutorial vinden hoe ik de Samsung Galaxy S8 plus met Android 9 kan rooten met Magisk.
Het rooten met Magisk geeft volgens de gevonden informatie het voordeel dat alle overige apps, zoals Netflix, bankieren apps etc gewoon blijven werken omdat het de root verbergt.

Weet iemand waar ik een dergelijke tutorial kan vinden?

Bij voorbaat dank.
Call RecorderCall Recorder

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 25 februari 2019
  • 10:27

Zoek eens op xda developers naar jouw smartphone en dan meestal onder development vind je dit soort tutorials.
Of bekijk de link.

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/samsung-galaxy-s8--s8-cross-device-development

erellip

erellip

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2019
  • 09:43

Ik ben weer terug op Android 8.
Wacht wel tot er goede tutorials te vinden zijn.
Belachelijk dat Google voor politieagentje gaat spelen.
Hier in NL mag je gewoon telefoongesprekken opnemen net zoals in de meeste landen.

http://blog.wetrecht.nl/telefoongesprekken-opnemen-als-bewijs-kan-dat/

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 26 februari 2019
  • 13:46

klopt inderdaad en of het in de toekomst terug komt ik zou het niet weten.

https://androidworld.nl/nieuws/telefoongesprekken-opnemen-android-pie/

Stockandr.

Stockandr.

• Lid sinds 14 maart 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2019
  • 10:15

Ik kan telefoon gesprekken met Boldbeast gewoon opnemen in android 9.
En als ik ze afluister dan is alles opgenomen.
Dit met een nokia 8 telefoon, geen idee als dat wat uitmaakt trouwens.

alinden

alinden

• Lid sinds 24 juli 2009
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2019
  • 11:44

Boldbeast nu ook geprobeerd. Net als ACR neemt hij alleen je eigen stem op. Dus niet die van degene die je belt..

Dit is een reden om te rooten en een andere rom te nemen. Is er iemand die wel op kan nemen met een andere rom met Android 9?

erellip

erellip

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2019
  • 08:29

Ik heb contact gehad met zowel de schrijver van onderstaand artikel alsmede de makers van de app Cube ACR,:

https://www.theandroidsoul.com/how-to-record-calls-on-galaxy-s10/

Ik heb  Cube ACR geprobeerd op een Galaxy S8 (SM-G950F) met alle mogelijke instellingen maar dit werkt niet.
De makers schreven mij terug dat zij gaan proberen het probleem op te lossen.

Als het niet mogelijk is om gesprekken op te nemen in de toekomst dan hebben miljoenen mensen echt wel een groot probleem.
Ik heb al diverse keren mijn gelijk gekregen van bepaalde bedrijven omdat mij telefonisch iets werd toegezegd wat later weer door een andere medewerker werd tegengesproken.
Ook gebeurd het regelmatig dat je in de auto zit en instructies krijgt welke je op dat moment niet kan noteren.
Het feit dat je dit later kan terugluisteren is echt perfect.
Voor mij persoonlijk één van de belangrijkste functies van de telefoon.

manutimmers

manutimmers

• Lid sinds 14 april 2019
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 april 2019
  • 14:13

"….Ook gebeurd het regelmatig dat je in de auto zit en instructies krijgt welke je op dat moment niet kan noteren…."

DE belangrijkste reden om een "smart"-phone te hebben…

"Het feit dat je dit later kan terugluisteren is echt perfect.
Voor mij persoonlijk één van de belangrijkste functies van de telefoon."

En dat was vroeger standaard bij elke Sony/Ericsson GSM (niet smartphone), nokia Symbian toestellen en zelfs die oude op Windows CE gebaseerde smartphones (Windows Mobile niet Windows Phone). Ik neem mijn gesprekken op vanaf 2001 (SE T68i)

Het is idd. dik onnozel dat Google voor politieagent gaat spelen. Zo zie je steeds meer bedrijven dingen doen waar zij totaal niet bevoegd voor zijn.

Ik heb zelf een spiksplinternieuwe Galaxy S8 (jammergenoeg was ie al geupdate naar Android 9) die ik om deze reden dus wegdoe! Terwijl mijn oude Honor 8 (welke ik nou net wilde vervangen door deze S8) nu terug uit de kast is gehaald. De Honor 8 neemt weliswaar gesprekken op (2-wegs) maar mijn eigen stem staat nogal luid en de gesprekspartner veel te stil. Maar het werkt zonder root (en op Android 6). Ik update dat toestel expres niet omdat ik anders misschien ook callrecording verlies.

Ik heb in een winkel gezien dat de Pocophone F1 vanuit de dialer gesprekken kan opnemen. Deze functie heb ik nog steeds gezien met een F1 op Android 9. Kan er iemand bevestigen of dat idd nog kan?

En of dat op andere Xiaomi toestellen ook kan? Bv. die Mi9 ofzo? Je kan dat vinden als je de dialer opent en daarin naar de instellingen v/d dialer gaat.

Verder heb ik een een andere review gelezen dat de Honor View 20 (die nieuwe met gat in het scherm) ook standaard gesprekken kan opnemen vanuit de dialer.
(bron: https://www.androidbeat.com/2019/03/best-honor-view-20-tips-tricks/)
Kan iemand dat eveneens bevestigen?

BTW. Waarom bestaat er niet ergens een lijst met toestellen met call-recording ingebakken? Eventueel uitgebreid met toestellen waar het wel op kan maar niet standaard zit ingebakken met info welke OS versie en gebruikte apps enz… Dat zou heel handig zijn.

Ik kan zowieso al vertellen:

Galaxy S5; zit niet ingebakken, enkel na root
Honor 8 Android 6, zit niet ingebakken maar werkt met elke app (gesprekspartner is redelijk stil)
Pocofone F1 Android 8, zit ingebakken in de dialer

Groetjes,

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 15 april 2019
  • 13:31

"….Ook gebeurd het regelmatig dat je in de auto zit en instructies krijgt welke je op dat moment niet kan noteren…." DE belangrijkste reden om een "smart"-phone te hebben… "Het feit dat je dit later kan terugluisteren is echt perfect. Voor mij persoonlijk één van de belangrijkste functies van de telefoon." En dat was vroeger standaard bij elke Sony/Ericsson GSM (niet smartphone), nokia Symbian toestellen en zelfs die oude op Windows CE gebaseerde smartphones (Windows Mobile niet Windows Phone). Ik neem mijn gesprekken op vanaf 2001 (SE T68i) Het is idd. dik onnozel dat Google voor politieagent gaat spelen. Zo zie je steeds meer bedrijven dingen doen waar zij totaal niet bevoegd voor zijn. Ik heb zelf een spiksplinternieuwe Galaxy S8 (jammergenoeg was ie al geupdate naar Android 9) die ik om deze reden dus wegdoe! Terwijl mijn oude Honor 8 (welke ik nou net wilde vervangen door deze S8) nu terug uit de kast is gehaald. De Honor 8 neemt weliswaar gesprekken op (2-wegs) maar mijn eigen stem staat nogal luid en de gesprekspartner veel te stil. Maar het werkt zonder root (en op Android 6). Ik update dat toestel expres niet omdat ik anders misschien ook callrecording verlies. Ik heb in een winkel gezien dat de Pocophone F1 vanuit de dialer gesprekken kan opnemen. Deze functie heb ik nog steeds gezien met een F1 op Android 9. Kan er iemand bevestigen of dat idd nog kan? En of dat op andere Xiaomi toestellen ook kan? Bv. die Mi9 ofzo? Je kan dat vinden als je de dialer opent en daarin naar de instellingen v/d dialer gaat. Verder heb ik een een andere review gelezen dat de Honor View 20 (die nieuwe met gat in het scherm) ook standaard gesprekken kan opnemen vanuit de dialer. (bron: https://www.androidbeat.com/2019/03/best-honor-view-20-tips-tricks/) Kan iemand dat eveneens bevestigen? BTW. Waarom bestaat er niet ergens een lijst met toestellen met call-recording ingebakken? Eventueel uitgebreid met toestellen waar het wel op kan maar niet standaard zit ingebakken met info welke OS versie en gebruikte apps enz… Dat zou heel handig zijn. Ik kan zowieso al vertellen: Galaxy S5; zit niet ingebakken, enkel na root Honor 8 Android 6, zit niet ingebakken maar werkt met elke app (gesprekspartner is redelijk stil) Pocofone F1 Android 8, zit ingebakken in de dialer Groetjes,
kijk even naar de link het schijnt dat het weer mogelijk is d.m.v een externe apk die je kunt downloaden via apk.mirror.

https://androidworld.nl/tips/gesprekken-opnemen-acr/

Bewerkt (15 april 2019 13:32)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren