Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JV0911

JV0911

• Lid sinds 19 september 2018
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 september 2018
  • 20:52

Ik heb de Samsung Dex gebruikt met mijn note 8.
Ook voor zakelijk gebruik ideaal. Ik hoef geen laptop mee te nemen. 
Met een RDP client kan ik inloggen op de server van de klant. Bij een andere klant log ik in met citrix. Werkt ook prima. 

Ik heb nu sinds gisteren de Samsung Note 9. Dus ik heb geen dex doc meer nodig.  Maar ik weet niet of dat nu wel echt handiger is. 
Het voordeel van de dec doc is dat de telefoon opgeladen wordt en in de doc zitten usb poorten en netwerkpoort.
Ik heb nu een adapter gekocht met verschillende poorten. Dat werkt prima.  Buiten de melding om dat ik uitsluitend Samsung kabels of iets dergelijks moet gebruiken werkt het prima.  Naast de hdmi kabel herkent hij ook displayport. Maar ik vind het jammer dat ik de telefoon nu niet kan opladen. 
Het is wel ideaal dat het beeldscherm actief blijft.  In tegenstelling tot de note 8 waarbij je het scherm van de telefoon uitgeschakeld wordt in dex-stand.

Echter ben ik nu aan het uitzoeken of het mogelijk is om 2 monitoren aan te sluiten. En ook ben ook benieuwd of ik de dex-doc nog wel kan gebruiken.. want de adapter kost 110 euro… terwijl ik de dex-doc al heb . Als iemand hier antwoord op heeft,  Zou dat fijn zijn.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 19 september 2018
  • 23:11

Heb je het al geprobeerd?
https://www.galaxyclub.nl/nieuws/galaxy-note-9-werkt-ook-met-dex-pad-en-station/

Je kan ook nog eens kijken of deze geschikter is voor jou: https://www.bol.com/nl/p/s9-dex-pad-ta-included-black/9200000090323519/
Zie ook :https://www.androidplanet.nl/nieuws/samsung-dex-pad-officieel/

Bewerkt (19 september 2018 23:15)
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2310
  • Reputatie 20
  • 21 september 2018
  • 13:27

Blijkbaar is het nog niet gelukt om aan te sluiten.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

JV0911

JV0911

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 september 2018
  • 15:01

Ik heb het inmiddels geprobeerd. Maar wilde het niet testen zonder zeker te weten dat mijn device niet kapot zou gaan of dat er conflicten op zou leveren. 
Maar inmiddels heb ik mijn antwoord en ik kan mijn dex-dock gebruiken.
Het enige nadeel is dan weer dat het scherm van mijn toestel zwart wordt. Wat niet zou gebeuren als ik een hdmi kabel of adapter zou gebruiken. 

Maar het werkt wel.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 21 september 2018
  • 16:48

IHet enige nadeel is dan weer dat het scherm van mijn toestel zwart wordt. Wat niet zou gebeuren als ik een hdmi kabel of adapter zou gebruiken.
Of de nieuwe DEX pad aanschaffen. Dan kun je je toestel ook als mousepad of als toetsenbord gebruiken.

JV0911

JV0911

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 september 2018
  • 18:08

Ja maar dan kan ik beter met een adapter werken… want met de note9 wordt mijn toestel zelf al een mousepad e.d. de dex functie zit in de note 9 ingebouwd.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren