Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2018
  • 10:55

Hallo,

Ik was benieuwd of er toevallig ook forumleden zijn die gebruik maken van de Samsung Dex docking systeem i.c.m. de S8+ (S8 - Note8).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen omtrent deze, toch wel redelijk vernieuwende manier om je smartphone als pc desktop te gebruiken.

Misschien kunnen we wat tips uitwisselen, of specifieke apps die zeer goed werken in de Dex modus.

Ik hoor het graag !

Samsung Galaxy S8+

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 29 januari 2018
  • 13:26

Als eerste: leuk je weer eens te zien op het forum

Ja ik gebruik DeX icm de Note8.
Ik heb de DeX aangesloten op de TV in de woonkamer en ik gebruik hem dan voornamelijk om nog iets voor werk te doen (Google Sheets,  Docs, etc), een beetje surfen over het www en gamen.
Draadloze Logitech muis en toetsenbord  en een Gamesir G4s gamingcontroller aangesloten op de DeX.
Nadeel vind ik dat het geluid via de smartphone gaat, daarom maak ik via bluetooth verbinding met de Google Home zodat het toch nog goed klinkt.

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2018
  • 13:57

Hey Patrick :-)

Ja, inderdaad alweer even geleden. Maar ook bij lange na niet meer zo druk met t toestel als in de beginperiode.

Leuk om je hier nog steeds in functie aan te treffen :-)

Ik deel je mening omtrend het geluid uit de smartphone wanneer je via Dex bezig bent. Echter had ik van t weekend spontaan het geluid uit mn monitor ipv uit de telefoon.
Aangezien ik aardig wat aan het uitproberen was heb ik tot nu toe eigenlijk nog geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen :-/

Eigenlijk is het mijn intentie om op deze manier, dus smartphone en een docking station, op- termijn mijn laptop ermee te vervangen.
Veel dingen die ik doe kunnen allemaal online of er zijn prima android alternatieven beschikbaar.
Ik mis nog wel een goede 3D design app die mijn windows programma zou kunnen vervangen, maar afgezien van dat lukt het verder prima op de dex station.

Ik vindt de launcher van Dex wel wat …ehhh…onhandig en ben wat aan het expirimenteren met andere launchers.
Niet elke launcher werkt vanuit de Dex stand maar bv TSF launcher werrkt eigenlijk prima en ik vindt de resolutie net ff wat strakker.
Wel grappig dat zodra je je toestel uit Dex haalt je direkt weer overschakeld naar de launcher die je buiten dex gebruikt en in de Dex station schakelt ie direkt weer naar de launcher die ik daar dan weer gebruik.

Verder zoek ik eigenlijk nog een betere optie voor het overnemen van mn windows pc via Dex. Juist omdat ik bv voor 3D design nog aangewezen ben op mn laptop zou het voor mij handig zijn om die laptop dan over te nemen.
Remote Desktop is wel een goeie, echter heb ik de home versie van windows 7 op mn laptop waar geen RDP in zit. Via teamviewer werkt het niet goed en VNC geeft een aardig resultaat.

Hey, als ik er achter kom hoe ik nou het geluid via mn monitor speakers heb gekregen dan laat ik je dat even weten.

Samsung Galaxy S8+

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 29 januari 2018
  • 15:02

Hoi. Ik heb ook DEX maar doe er nog (veel te) weinig mee.
Met Dex Max kun je nagenoeg alles in resizable windows krijgen, Dex Hub vind ik wat minder krachtig. Dex Pad is een prima tekst editor.
Verder ben ik nog niet gekomen want beetje druk nog met andere dingen.

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2018
  • 15:11

En toch al leuke informatie :-)

Dex Hub heb ik indd ook draaien maar ga Dex Max dan eens proberen. Toppie…Bedankt!

Samsung Galaxy S8+

Patrick

Patrick

• Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 29 januari 2018
  • 15:22

Resizable windows krijg je toch ook door DeX Labs aan te zetten?

Zeer benieuwd hoe je het geluid via de monitor heb gekregen André, hopelijk kun je het repliceren.

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2018
  • 22:29

Voor de zekerheid toch nog even nagekeken en geprobeerd, maar t'is echt zo…heb geluid via de speakers van de monitor. Telefoon houdt er het zwijgen toe.
Ik ga mn instellingen maar weer eens nalopen dan…ik weet t echt niet meer :-/

Samsung Galaxy S8+

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 29 januari 2018
  • 23:14

Resizable windows krijg je toch ook door DeX Labs aan te zetten?
Het is al weer even geleden dat ik er mee bezig ben geweest maar ik kwam er achter dat niet alles even goed resizable was/is. Met bijv. Dex Max lukt dat een stuk beter.
Ik zal er binnenkort weer eens mee bezig zodat ik weer precies weet hoe het ook alweer zat

Patrick

Patrick

• Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 30 januari 2018
  • 00:10

Audio naar monitor: gevonden
Dat werkt via Samsung Connect. Ik moest de app wel eerst installeren. Ik heb dat gedaan via Galaxy Apps, Connect staat ook in de Google Play Store maar ik zag dat dit een oudere versie was.

Open Samsung Connect en ga via het menu naar de instellingen. Samsung Connect panel aanzetten indien deze uit staat en klik op de tekst voor meer opties. Kijk of Audio Output aanstaat en anders aanzetten.
Ga dan naar de quick settings via de taakbalk en klik op Audio Output. Kies dan naar welk audio apparaat je het geluid wil laten gaan, in mijn geval Display Device.

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 30 januari 2018
  • 06:31

Ha, super. Heb Samsung connect indd actief, maar zie dat niet standaard in dex, wel buiten dex als ik bv oordopjes aansluit. Maar ergens moet ik daar dan wat veranderd hebben!

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren