Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Plantje

Plantje

• Lid sinds 03 augustus 2016
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 17 september 2017
  • 21:36

Mijn Galaxy S8 en de Galaxy S7 van mijn vriendin passen sinds kort de verkeerd gespelde woorden niet meer aan. Daarnaast werkt OK Google niet meer naar behoren. Normaal gezien werkte OK Google enkel vanuit het startscherm, maar ik kreeg wel direct de interface waar je tegen kunt praten. Nu moet ik typen.

Ik zou het liefste vanuit ieder scherm OK Google kunnen aanroepen, maar in ieder geval vanuit het startscherm direct door kunnen praten.

Toen de woordcorrectie het nog wel deed werd een woord voor een vraagteken of uitroepteken automatisch voorzien van een hoofdletter. Dus bijvoorbeeld:"Kun je daar iets voor doen?" werd: "Kun je daar iets voor Doen?"

Iemand ideeën?

jpc.sporck

jpc.sporck

• Lid sinds 18 augustus 2016
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 18 september 2017
  • 10:17

Heb je een update gehad? Misschien moet je alles  weer opnieuw instellen?

Plantje

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 19 september 2017
  • 13:38

Ja, ik heb ongetwijfeld updates gehad. Samsung en Android updates installeer ik standaard.

Voor zover ik kan zien staat het goed…. Ah… ik zie dat automatische woordvervanging voor Engels aan stond maar voor Nederlands uit. Dat heb ik nu ook maar aan gezet en dat werkt dan weer. En het lijkt er op dat het verbeterd is, want ik krijg nu geen automatische hoofletter meer wanneer ik een vraagteken of een uitroepteken aan het einde van een zin plaats.

"Ok Google" heeft nog steeds veel instellingen die volgens de instellingen niet werken voor het Nederlands. Zoals het oproepen vanuit ieder gewenst scherm.
Of "Ok Google" werkt test ik wel even als ik niet op kantoor zit

Plantje

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 20 september 2017
  • 09:48

Hmmm… vanochtend wel nog een automatische hoofdletter toen ik typte "Of het aangepast is?" Dat wordt dan veranderd in "Of het aangepast Is?" alsof het een persoonsnaam is. Dat wil ik natuurlijk niet. En als ik dat al verbeterd zou willen moet er ook van gemaakt worden "Of het aangepast, Is?" Dan zou het taal technisch ook correct zijn.

Erg jammer ook, dat er vanuit de Samsung community helemaal niet gereageerd wordt op dit soort zaken.

"Ok Google" roepen reageert enkel vanuit het startscherm. En waar ik voorheen dan direct een vraag kon stellen moet ik nu eerst op het microfoontje drukken. Als ik in de Google app zit kan ik wel "Ok Google" roepen en kan ik direct een zoekopdracht spreken.

Plantje

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 21 september 2017
  • 11:35

Vanuit de Samsung community (lees moderators daar) komt nu wel reactie, maar ze snappen het niet.

Ik vind hier de community ook wel wat rustig vaak. Ben ik de enige die tegen dit soort dingen aan loopt?

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 21 september 2017
  • 14:58

Ik snap niet wat nu precies je probleem is, leg het nog eens duidelijk uit

GerKuijn

Plantje

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 21 september 2017
  • 23:27

Serieus?

Ok, er zijn drie dingen mis:
-Automatische woord correctie in het Samsung keyboard geeft een hoofdletter waar ik deze niet verwacht. Zoals bijvoorbeeld: "Of het aangepast is?" Dat wordt dan veranderd in "Of het aangepast Is?"
-Ik kan enkel vanuit het startscherm met het uitspreken van "Ok Google" komen in de modus om een zoekopdracht te geven. Dus niet vanuit een app, maar zelfs niet vanuit één van de schermen "rechts" van het startscherm.
-Wanneer ik "Ok Google" op het startscherm uitspreek moet ik de zoekopdracht intypen. Voorheen kon ik dan de zoekopdracht uitspreken, omdat ik in de spraakherkenningsmodus kwam. Nu kom ik alleen in de spraakherkenningsmodus wanneer ik naar de Google app ga en dán "Ok Google" zeg of op het microfoontje in de Google balk klik.

Als nu het probleem niet duidelijk is hoor ik het graag. Dan ga ik mijn best doen om het anders te verwoorden.

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 22 september 2017
  • 06:55

Aha, nou is het duidelijker. Probleem één kan opgelost worden door die zin nog een keer te typen en als je dan het woordje "Is" ziet staan bij voorspellingen houd hem dan ingedrukt en klik op verwijderen.
Probleem 2: staat alles in de instellingen goed? Google app>zijbalk>instellingen>spraak opties>ok Google detectie

GerKuijn

Plantje

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 22 september 2017
  • 09:15

Mooi dat het nu in ieder geval duidelijk is. Ik had geen idee hoe het anders te verwoorden.

Hij zet hem niet echt als voorspelling klaar, maar met wat klooien is het me gelukt om die voorspelling te verwijderen. En dan heeft ie dus het hele woord "Is" (en daarmee ook "is") als voorspelling verwijderd en krijg ik ineens "Israël" in die zin!
Dus met wat gevogel heb ik nu "is" toch weer ongeveer terug als woordvoorspelling/verbetering. Het gaat me niet zozeer om het woord dat niet correct zou zijn; puur de hoofdletter.

En of de instellingen voor 'Ok Google' goed staan? Nagenoeg alles is uitgegrijsd. Dus ook die optie voor vanuit elk scherm. Er staat bij:"Deze functie is momenteel niet beschikbaar voor deze taal"
Heel vaag. Zou Bixby in de weg zitten?

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 22 september 2017
  • 14:49

Fijn dat het gelukt is!

Nee dat komt omdat Google assistant alleen (nog) in het Engels beschikbaar is, dus als je de systeemtaal op Engels zet doetie het waarschijnlijk.

GerKuijn

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren