Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Olly25

Olly25

• Lid sinds 30 mei 2020
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2020
  • 00:21

Hoi!

Ik heb mijn oude samsung Galaxy s7 android 8.0.0 (oreo) succesvol geroot. Althans, volgens de rootchecker dan.
Daarnaast blijf ik een beveiligingsmelding krijgen (ga ervan uit dat dit hoort) waardoor ik weet dat het gelukt is.

Ik ben vrij een leek hierin maar het leek me leuk om eens te testen, vandaar op mijn oude samsung, mijn huidige s9 laat ik ongeroot door het leven gaan. Ik loop nu echter wel tegen wat probleempjes aan, hopelijk kan iemand mij hierbij helpen :-)

1. De apps Magisk Task Manager en Supersu openen niet. Bij Magisk Task Manager krijg ik simpelweg de melding: App is gestopt. En bij Supersu krijg ik: SU Binairy Occupied. Hoe kan ik dit oplossen? Staat er wellicht bij mijn instellingen iets nog niet goed waardoor de apps geblokkeerd worden?
2. Na wat speurwerk op internet kwam ik tegen dat de melding van Supersu vaak wordt gegeven en hoe deze op te lossen is. Dat is door de app te deinstalleren en vervolgens opnieuw in de playstore te vinden en te installeren. Wat vreemd is, want ik vind deze app helemaal niet in de playstore. Ik heb het als APK bestand gedownload. Betekent dit dat mijn toestel toch niet goed geroot is of kan het wat anders zijn?
3. De beveiligingsmelding lijkt me horen, aangezien het rooten de knox triggert. Maar is er een mogelijkheid om deze melding op te lossen of blijft dit komen? 

Hopelijk kan iemand mij helpen, en please keep in mind: ik ben een newbie op dit gebied :-)

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2388
  • Reputatie 20
  • 31 mei 2020
  • 19:40

Hoe gek het ook klinkt, elke Androidversie heeft z'n eigen rootapps nodig.
Dat geld voor TWRP, Gapps en waarschijnlijk ook voor SU.
Probeer dus een oudere of nieuwere versie.

Dan die waarschuwing: vroeger kon je die weghalen, of je kreeg zelfs helemaal geen waarschuwing.
Blijkbaar zinde dit de telefoonmakers niet en bedachten ze iets nieuws:
Binnenin zit een heel klein draadje, zeg maar zoals een zekering.
Zodra je root, brand deze door. Dit is een hardwarematige oplossing, zodat je nooit meer die melding weg kunt halen.

Liever die melding, dan al die bloatware op m'n telefoon.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren