Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

remco.van.egdom

remco.van.egdom

• Lid sinds 10 juli 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2018
  • 14:28

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Samsung S7.
Mijn (SanDisk) Sd kaart was gecodeerd op mijn telefoon. Alles werkte zoals het hoorde.

Nu ontvang ik een android software update voor Android Oreo. De gehele update ging probleemloos. Tijdens opstarten van de telefoon geeft hij aan dat de SD kaart geDEcodeerd moet worden op het originele apparaat! Maar de SD kaart is tijdens de hele update niet uit de telefoon geweest. Ik heb al van alles geprobeerd en ook Samsung support gebeld maar die weten het ook niet. Wie weet hoe ik mijn bestanden kan redden? De Sd kaart is wel bruikbaar nu, maar al mijn foto's etc kan ik niet meer inzien die gemaakt zijn vóór de update. Alles wat erop is gezet na de update werkt gewoon.

Alvast bedankt

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 10 juli 2018
  • 15:34

enigste oplossing wat ik zo snel kan bedenken is het android besturingssysteem te downgraden naar de vorige versie zodat de sd kaart weer gelezen kan worden.
even hier of op internet zoeken naar downgraden Odin, samsung s7.

je moet natuurlijk nu niet met die sd kaart gaan rommelen/wissen/formatteren enz….want dan heeft het geen nut meer om te downgraden want dan zal de kaart niet meer te lezen zijn. 

of het werkt weet ik niet omdat normaal gesproken na elke reset (wat waarschijnlijk gaat gebeuren met downgraden) de kaart onbruikbaar wordt.
dit allemaal in het kader van beveiliging.

en ik vind het uiterst vreemd dat samsung niet weet wat daar nu fout is gegaan.

Bewerkt (10 juli 2018 16:09)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 10 juli 2018
  • 15:58

En mocht je toevallig een reset hebben gedaan net na de update dan gaat die SD kaart ook niet werken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren