Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

EricH

EricH

• Lid sinds 24 januari 2018
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2018
  • 15:19

Beste mensen,

Ik heb een 'probleem' met de bluetooth communicatie van mijn telefoon met de auto.

In de auto zit een bluetooth interface bij de ingebouwde radio (af fabriek), en de telefoon en auto communiceren met elkaar.
Ruim een jaar geleden gebruikte ik nog mijn HTC M7 die op Android 5.0.2 draait. Ergens in 2017 ben ik overgestapt op een Samsung S7 Edge met Android 7.0.
En met de overstap naar die Samsung is het ‘probleem’ ontstaan: mijn contacten die ook gebruik maken van WhatsApp staan dubbel in de lijst op het scherm in de auto (op de telefoon staan ze er gewoon enkel in). En dat is toch best wel onhandig want als ik bij een letter b.v. 10 namen heb staan (en van allen het mobiele nummer) en ik heb de onderste nodig, dan moet ik 19 keer op pijltje-omlaag drukken i.p.v. 9 keer. En dat is echt niet handig.
Voor de duidelijkheid: het handsfree bellen in de auto gaat zoals het hoort, het is enkel een 'probleem' van dubbele nummers in het telefoonboek in de auto.

Als test heb ik kort geleden de HTC M7 (Android 5) nog eens verbonden met de auto en het was weer goed, alle namen met mobile nummer komen maar één keer voor. Terug naar de Samsung S7 (Android 7) en alle namen met mobile nummers komen weer dubbel voor.
Ik heb een paar mobiele nummers in mijn adresboek staan die geen WhatsApp gebruiken. In dat geval komt dat nummer maar één keer voor in de lijst in de auto. Dus de boosdoener is mijns inziens toch echt Android 7 in combinatie met WhatsApp, en niet de apparatuur in de auto.

De auto is een Mercedes C-klasse van 2004 met Comand systeem. Een vriend heeft een E-klasse van 2007 met Comand, en daar gebeurd precies het zelfde.

Mijn conclusie is dat er een stukje software in de Android telefoon (bluetooth??) het WhatsApp regeltje bij Contacts aanziet voor een nummer dat hij ook moet oversturen.

Ongetwijfeld zijn er meer mensen die hier last van hebben. Is hier een workaround voor? Kan dit opgelost worden?

Groet, Eric.

Bewerkt (24 januari 2018 15:21) | 3 typo's gecorrigeerd
EricH

EricH

• Lid sinds 24 januari 2018
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2018
  • 14:36

Beste mensen,

Ik heb een 'probleem' met de bluetooth communicatie van mijn telefoon met de auto.

In de auto zit een bluetooth interface bij de ingebouwde radio (af fabriek), en de telefoon en auto communiceren met elkaar.
Ruim een jaar geleden gebruikte ik nog mijn HTC M7 die op Android 5.0.2 draait. Ergens in 2017 ben ik overgestapt op een Samsung S7 Edge met Android 7.0. Echter, een vriend heeft hetzelfde probleem met een Huawei telefoon ook met Android 7.
Met de overstap naar de Samsung met Android 7 is het ‘probleem’ ontstaan: de contacten die ook gebruik maken van WhatsApp staan dubbel in de lijst op het scherm in de auto (op de telefoon staan ze er gewoon enkel in). En dat is toch best wel onhandig want als er bij een letter b.v. 10 namen staan (en van allen het mobiele nummer) en ik heb de onderste nodig, dan moet ik 19 keer op pijltje-omlaag drukken i.p.v. 9 keer. En dat is echt niet handig.
Voor de duidelijkheid: het handsfree bellen in de auto gaat zoals het hoort, het is enkel een 'probleem' van dubbele nummers in het telefoonboek in de auto. 

Als test heb ik kort geleden de HTC M7 (Android 5) nog eens verbonden met de auto en het was weer goed, alle namen met mobile nummer komen dan maar één keer voor. Terug naar de Samsung S7 (Android 7) en alle namen met mobile nummers komen weer dubbel voor.
Ik heb een paar mobiele nummers in mijn adresboek staan die geen WhatsApp gebruiken. In dat geval komt dat nummer maar één keer voor in de lijst in de auto. Dus de boosdoener is mijns inziens toch echt Android 7 in combinatie met WhatsApp, en niet de apparatuur in de auto.

De apparatuur in de auto is het Comand systeem van Mercedes, getest in modellen uit 2004 en 2007.

Mijn conclusie is dat er een stukje software in de Android telefoon (bluetooth??) het WhatsApp regeltje bij Contacts aanziet voor een nummer dat hij ook moet oversturen.

Ongetwijfeld zijn er meer mensen die hier last van hebben. Is hier een workaround voor? Kan dit opgelost worden?

Groet, Eric.
(PS, ik heb dezelfde vraag een paar dagen geleden ook in de Samsung groep geplaatst, nog geen reacties, maar ik denk dat het hier beter op zijn plaats is)

Bewerkt (26 januari 2018 14:37) | Typo gecorrigeerd.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren