Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Algey

Algey

• Lid sinds 07 april 2012
  • Berichten 71
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2017
  • 12:09

Ik ben bang dat je een factory reset zal moeten geven, want zelfs in het licht van de meeste klachten hierboven is dit abnormaal. Na veel onderzoek en trial & error, ben ik er intussen achter dat de veel grotere batterijconsumptie bij mij rechtstreeks samenhangt met het gebruik van het beeldscherm.

Met andere woorden: in ruststand (maar wel met netwerk, bluetooth, GPS aan) komt de batterij consumptie overeen met het gedrag van voor de update naar Nougat + updates.
Zodra ik de browser,  het mailprogramma, of andere apps in gebruik neem gaat het percentage fors omlaag.

Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen zit.

Bewerkt (15 juli 2017 12:12) | typo
tahwsp

tahwsp

• Lid sinds 08 oktober 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2017
  • 06:15

Sinds Samsung S3 heb ik dit ondervonden, telkens na een Firmware update gaat je batterij veel korter mee.
Ook met een S5, hierna vervolgens met de Samsung J5.

Ik kan maar 1 iets bedenken waarom dat is, je moet een nieuwe smartphone halen, want die gaan weer langer mee.
Goed voor de verkoop cijfers en goed voor de zakkenvullers.

Zo van de ene dag op de andere dag dat je Smartphone de volle dag al niet meer haalt, dat is niet opeens een App (programma) wat zomaar meer verbruikt, dit is de OS die dat veroorzaakt en niet zonder reden.
Dit gaat altijd gepaard met een Update voor Samsung smartphone die je niet kan weigeren!

Hoop dat er ooit weer een een Smartphone met alleen bellen, email en sms uit komt en de overige troep weg laat.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren