Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 19 oktober 2016
  • 20:01

Hay Dave ( dat is een tijdje geleden!) Ik weet alleen niet of we hiervoor naar een ander topic forum onderwerp moeten, . . Voor de volledigheid, . . . . Ik heb geprobeerd SupermanRom 1.6 te installeren maar dat gaat met geen mogelijkheid. Daarop heb ik SuperMan-Rom_SM-G93XF_V1.14 geinstaleerd maar zoals ik al verwachte, . . . te veel van alles en daardoor (voor mij) onoverzichtelijk.(blond) Ik draai nu stock G930FXXU1BPHJ Android 6.0.1 Marshmallow die ik in een ROOT getweakt heb. Veel bloatware eruit in totaal zo'n 25 Apps, zoals Word Exel en vele anderen. (veel werk) maar op dit moment draait als een speertje. Eerder genoemde zwak GPS en trage meldingen zijn (daardoor??) ruim verbeterd en aanvaardbaar. Ik draai veel videoclips op mijn Phone gemiddeld 1 uur per dag. Ook heb ik bleuthoot de hele dag aanstaan voor mijn (telefoon) oortje evenals mijn wifi. Vanaf gisterenochtend 07.00 uur heb ik nu 21.35 (nu een dag later) nog 57% accu over. Ik draai regelmatig een back-up die ik in een fluitje van een Euro (inflatie) terug kan zetten. De nieuwe TRWP laat geen back-up (meer) maken in een zip file. Ik probeer daar iets op te vinden omdat je deze nog een keertje kunt inpakken en daarmee wat beter beveiligd tegen bit fails waardoor, . . .veel back-ups bij mij onbruikbaar zijn geworden. Ik zoek nog wel naar een mogelijkheid om de linker onderknop terug te tweaken naar zoals de S4 en dat de tab -bladeren door kunnen scrollen inplaats dat ik van voren naar achteren terug moet. Vind ik erg lastig. Ik hoop dat jouw vraag, Wat zijn nu de grootste voordelen om te rooten en een custom rom te draaien mee beantwoord heb. Greetings jan

Hey Jantje!
thanks voor de info, heel misschien dat ik het toch ga doen. accu gaat bij mij niet echt denderend, wellicht ligt het aan de thema…

Jantje_5

Jantje_5

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 148
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2016
  • 20:58

Hey Dave,

Ik heb even ingelezen in Batman thema. Leuke gadet.

Maar ikzelf hou het op een rustige achtergrond zoals blauw in Windows.

Buiten dit mijd ik App's die ik ander kan benaderen.

B.V.Batman Thema heeft permanente toegang nodig (stroom verbruik)
Namelijk, netwerkverbindingen weergeven, volledige netwerktoegang.

Wat ik ook veel lees dat men TapaTalk gebruikt Ook een stroomverbruiker,

In-app-aankopen, Identiteit, accounts op het apparaat vinden, Contacten
accounts op het apparaat vinden, Locatie, geschatte locatie (netwerkgebaseerd)
Foto's/media/bestanden, de content van je USB-opslag lezen, de content van je USB-opslag aanpassen of verwijderen, Opslag, de content van je USB-opslag lezen, de content van je USB-opslag aanpassen of verwijderen, Informatie over wifi-verbinding
wifi-verbindingen weergeven, Overig,

gegevens van internet ontvangen, netwerkverbindingen weergeven, volledige netwerktoegang, uitvoeren bij opstarten, accounts op het apparaat gebruiken
trilling beheren, voorkomen dat apparaat overschakelt naar slaapmodus
snelkoppelingen installeren.

Er zijn vele App's die dingen willen die ik niet logisch vind en zoek dan vaak naar ander oplossingen.
Zoals TapaTalk (ook weer even veel werk maar, . .) Ik gebruik Firefox.

Ga b.v. naar https://androidworld.nl log in en maak een snelkoppeling op je bureaublad.

Daar heb je geen App voor nodig. Dit kan met vele Site's. Oplossingen voor ander App's
moet je zoeken.
Zo zijn er vele programma's voor b.v spaarkaarten. "wat die vaak niet willen weten,"
phoe.
Ik heb er nu eentje die alleen rechte wil op de camera. En dat is een logisch te verklaren "recht".

Ander besparende maatregelen zijn o.a.
Animaties uitschakelen, trileffecten bij aanraking uitschakelen Begrenzingen voor lay-out uit zetten.
activiteiten op "niet bewaren zetten en achtergrondprocessen op 4 zetten (dit laatste moet je na elke koude start van het toestel opnieuw doen.

Nooit App's installeren die aangeven dat deze rommel en accubesparend zouden zijn.
Door de Rechten van gelijksoortige Apps word de Accu-duur alleen maar korter.

dit zijn enkel goedwerkende suggesties.

Kijk maar of je er iets aan hebt.

Groet, :-)

Jantje_5

Jantje_5

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 148
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2016
  • 16:48

Hoi Dave, ik was erg benieuwd naar je status van je toestel.?
Bij mij werkt alles super. . .
Laat  even iets van je weten. Ik ben erg benieuwd.  groetjes

Jantje_5

Jantje_5

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 148
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2017
  • 17:01

En toen was en bleef het stil, . .
Jammer

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren