Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2016
  • 13:57

Ik heb voor een app het kompas nodig en dat werkt niet. Het noorden wijst niet naar het noorfen. Ik heb wel informatie hoe ik het moet calibreren maar ik snap het niet of het werkt niet. 

Ik ga met *#0*# naar het menu "sensor"  Daar zie ik het zwarte kompas met rode streep en een nul. Kennelijk moet ik door om de drie assen te draaien een blauwe streep en een twee krijgen. 

Maar ik draai en draai en er gebeurt niks behalve dat het scherm steeds groen wordt en de telefoon gaat trillen.

Als ik bij het draaien niet oppas dan raak ik iets aan uit dat sensor menu en zit ik weer in een ander scherm. Het is ook erg moeilijk om uit dat menu te komen en heb een paar keer Maar opnieuw opgestart. 

Ooit heb ik wel eens een andere kleur streep gehad en een cijfer 1. Maar dat was daarna ook weer weg. 

Kortom, weet iemand precies hoe ik het kompas werkend moet krijgen. 

Massive81

Massive81

• Lid sinds 06 november 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2016
  • 23:46

Probeer deze methode eens: https://youtu.be/oNJJPeoG8lQ

Je zal het waarschijnlijk regelmatig ff moeten doen. Maar het werkt bij mij iig prima!

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 24 juli 2016
  • 16:21

Calibrate van magnetisch kompas in mobiele apparaten gaat in principe vanzelf… je hoeft slechts apparaat rond te draaien in vlak waarin je het aan gebruiken. Voor magnetisch kompas is dat in principe met scherm in horizontaal vlak.

Het *#0*# geeft slechts een test menu.

Met een van de vele gratis apps is correcte werking te controleren. Ook riching aanwijzer in Google Maps is goede indicator.

Ik heb ovetigens zelf de indruk dat na update naar MM/Android 6.0.1 het magnetisch kompas minder nauwkeurig en wispelturiger is. 

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2016
  • 22:17

Dit filmpje van Massive81 heb ik geprobeerd maar werkte niet.
Ik heb dit filmpje gevonden. https://www.youtube.com/watch?v=5AQJxE9fG2k
Naar aanleiding daarvan ben ik als het ware met het hele ding gaan zwaaien. Daarmee heb ik in ieder geval wel dat blauwe streepje en cijfer 3 gekregen.

Sindsdien doet hij het wel een heel stuk beter maar ik vind hem nog niet 100% betrouwbaar. Ik moet hem gebruiken om in geval van nood een hond te zoeken die een zender om heeft (Kippy).
De kaart op de app is 100% accuraat en ook is het in die app accuraat in welke richting je moet lopen om de hond te zoeken. Bijvoorbeeld zuid-west. Echter als het kompas niet naar het noorden wijst dan weet je dus niet waar zuidwest is en loop je compleet de verkeerde kant op.

Hij doet het zoals gezegd nu wel beter maar nog altijd niet 100% accuraat. Soms zit hij er toch nog een flink stuk naast (Noord wijst bijvoorbeeld naar West)

NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2016
  • 22:19

Met een van de vele gratis apps is correcte werking te controleren.

Met welke app zou dat kunnen?

Bewerkt (25 juli 2016 22:19)
Massive81

Massive81

• Lid sinds 06 november 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2016
  • 23:56

Vergeet ook niet dat binnenhuis het kompas flink verstoord wordt door alle metaal etc. Buitenshuis gaat het vaak al beter na het calibreren.

NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2016
  • 08:40

Dank je wel. Maar ik heb het ook inderdaad over buitenshuis. Binnenshuis gebruik ik het nooit

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren