Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pekolow

pekolow

• Lid sinds 14 april 2019
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 april 2019
  • 07:14

Beste Droids,

Ik heb al wat uurtjes gelezen op jullie forum, ik ben niet lui en ik weet hoe een forum werkt.
Ik heb ook al heel veel geleerd van jullie topics, zoals KIES en neem Samsung Switch !!
Maar voor de duidelijkheid ik wil niet firmwaren ik wil ROOTEN zodat ik hopelijk  de video kan opzoeken en recoveren.

Dit is mijn eerste Smart Phone, ik heb er echt geen reet verstand alle kleuters kunnen beter omgaan met deze GSM als ik. Een tijd geleden kwam de politie aan de deur, ik heb snel mijn gsm gepakt en gestart met filmen.
Ik heb dit video fragment dus nodig… ik heb de GSM vlak voordat ze mij in de boeien sloegen een beetje uit het zicht gelegd in de hoop dat ze hem niet zouden vinden, de opname liep nog.

Toen ik in de cel zat gaf die mijn GSM aan mij en vroeg me deze te unlocken zodat ze de moeder van het kind konden bellen die ook op het bureau mocht zitten de hele dag.

Ik weet bijna 100% zeker dat ik de video opname heb gestart maar ś avonds bij thuiskomst heb ik deze niet meer terug gevonden. De politie heeft mijn gsm uren lang in hun bezit gehad unlocked ( video was gestart met opnemen).

Ok ….

Ik wil dat filmpje terug en het stond op de 128 Samsung EVO SD kaart.

Omdat ik er weinig vanaf weet ben ik gestart met DrFoon maar deze meldde mij dat mijn type Edge niet werdt ondersteund. 

SM-G935F Android 8 Nederlands toestel lekker bij de Coolblue gekocht.

Ik heb deze link gevolgd:

https://www.android.gs/root-samsung-galaxy-s7-edge-g935f-with-cf-auto-root

Toen heb ik Odin gedowload en op de laptop geinstalleerd dat ging prima.

https://www.android.gs/download-odin-3-10-6

Dus ben ik begonnen met KIES voor de drivers op de Dell laptop met Windows 8 om de USB drivers te installeren op de laptop. Dat ging prima, ik heb geen dingen op de GSM geinstalleerd van KIES.

Toen heb ik deze flash file gedownload en op de laptop klaar gezet.

https://download.chainfire.eu/930/CF-Root1/CF-Auto-Root-hero2lte-hero2ltexx-smg935f.zip?retrieve_file=1

Aanwijzing: stap 4 van de CF Auto Root is mij geheel onduidelijk !
Don’t forget to flash the Galaxy S7 Edge USB drivers before doing anything else.

Volgorde procedure:

GSM opgeladen tot 100%
Firewall uitgezet op Windows 8
Karsparsky uitgezet op GSM
GSM in ontwikkelaars modus gezet USB optie aangevinkt
Oem unlock heb ik aangevinkt reeds
GSM uitgezet.
GSM opgestart met power- home en volume up knop 7 sec ingedrukt te houden.
Het scherm van firmware upgrade kwam te voorschijn.
Originele Edge usb kabel er tussen gehangen en in de laptop gestopt.
Odin werkte en er was 'added 'en het blokje  com3 was roze .

Toen bleef ie hangen op de FRB block.
Ik kon er niets meer mee, dus af geplugged ( ontkoppeld) en de batterij laten leeg lopen en weer 100 % geladen en hij startte weer gewoon op.

Hij werkt ook prima ik wil alleen dat ene videoootjhuuuu terug !! Sorry voor mijn taalgebruik !
Nu ben ik wanhopig radeloos en ik vraag mij af of jullie mij kunnen helpen wat doe ik goed wat doe ik fout ?
De baby ligt nu in mijn mancave te slapen dus ik ga zo de details van de flash file zoeken waar ik het gedownload heb etc etc …

Iedere gedachte iedere oplossing is welkom, schroom je niet dit gaat om rechtvaardigheid !!
Ik ben geen crimineel ..
Ik heb niemand iets gedaan !!
Het is mijn eigen GSM gedoneerd door de moeder van ons kindje !

Many thanks allemaal lang leve het  internet !! Lang leve Mullvad VPN !! De enige echte anonieme VPN met eigen DNS.

groetjes van de pappa

ps: Nee ik heb geen aandelen van Mullvad en ik wil geen reclame maken maar als je echt anoniem  wilt zijn en met cash wilt betalen en je hebt geen BITcoins ( die niet anoniem zijn) dan is dit je oplossing.

Bewerkt (14 april 2019 12:14) | Schuttingtaal verwijderd door mod type aangepast
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 14 april 2019
  • 09:54

dat is vervelend.

volgens mij wordt jouw galaxy edge (android versie 8) niet meer ondersteund door cf-auto-root ik meen me te herinneren dat chainfire de maker van cf-root al een poosje gestopt is met de ondersteuning….zie ook link als je daar een eindje naar beneden scrolt zie ik dat jou toestel tot android 7 gaat en dus niet meer zal werken op jou toestel.

verder ken ik ook het type SM-GF935F niet wel SM-G935F, of je hebt een type fout gemaakt.

https://autoroot.chainfire.eu

maar je geeft aan dat de video op de micro sd kaart (128 Samsung EVO) staat waarom dan geen pc programma gebruiken om de video te achterhalen/redden, bijvoorbeeld recuva.

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/recuva-fotos-bestanden-terugvinden-bestandsherstel

verder zou je voor root magisk kunnen gebruiken….zie link…let er wel op! dat je de bestanden die je gaat gebruiken voor het juiste type nummer en processor neemt je riskeert namelijk bij gebruik verkeerde bestanden dat je toestel nooit meer opstart.

en niet onbelangrijk je toestel wordt compleet gereset zodra je magisk root gebruikt…dus ook je bestanden zijn dan weg.

https://forum.xda-developers.com/s7-edge/how-to/guide-install-magisk-galaxy-s7-exynos-t3726314

Bewerkt (14 april 2019 10:24)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6273
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 14 april 2019
  • 10:55

Sorry voor mijn taalgebruik !
Ik heb de scheldwoorden en schuttingtaal verwijderd. Ik begrijp dat je boos bent maar op dit forum hanteren wij bepaalde gedragsregels en dit soort taalgebruik is niet toegestaan.
Let daar de volgende keer dat je hier een bericht aanmaakt aub op.

pekolow

pekolow

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 april 2019
  • 12:31

Ja mijn excuses voor het taalgebruik … zal niet meer gebeuren.

Het type is fout getypt het was een lange nacht !!

SM-G935F is het juiste.

SD kaart eruit halen is mss wel makkelijker maar ik heb ervaren dat de Samsung er niet vrolijk van als ik de kaart in en uit plaats …. overigens mijn laptop doet ook altijd lastig en de kaart wordt dan gewoon niet gezien. Ik gebruik een standaard sd adapter de originle die bij de kaart kwam ben ik kwijt.

Maar goed, ik heb weinig keuze dus bedankt voor ook die tip.
Dat alles er af zal gaan maakt mij niet veel uit ik wil soweiso van al die bloatware af.

Dus het had wel gewerkt als ik Android 7 had het ligt niet aan het type dus.
Het is ook al meer dan 15 dagen geleden en die cloud heeft hem niet.

Nou ik ga het allemaal nog is rustig nalezen, ik kwam er al achter dat ik die OEM unlock over het hoofd had gezien.
Toch  lees ik ook vaak dat als je gaat Rooten alles wordt gedelete … op je toestel.

Baby steps ….

alvast bedankt ik zal berichten zodra er iets is om te berichten.

Groetjes

Pappa

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 14 april 2019
  • 13:10

kan zijn dat de houder van de micro sd kaart op het slotje zit en kun je uit zetten (lipje/schakelaar zijkant houder) en anders de sd kaart houder met micro sd in de pc stoppen om vervolgens de pc te rebooten…..dit wil ook nog wel eens helpen met problemen drivers zichtbaarheid sd kaart of verwijder de drivers in windows apparaatbeheer en laat ze opnieuw installeren en check of de sd kaart nu wel gezien word.

zie link hoe apparaatbeheer te openen/bewerken.
https://www.windows10help.nl/apparaatbeheer/index.html

sd slot beveiliging:
https://kb-nl.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/8052/~/geheugen-kaart-is-voor-schrijven-beveiligd-of-locked.

en inderdaad wordt bij het rooten alles gewist dit is een beveiliging in android dat voorkomt dat moedwillig bestanden geopend/bekeken kunnen worden door een ander die niet de inloggegevens heeft.

en cf-auto-root had wel gewerkt met android versie 7 maar je kunt gewoon magisk root gebruiken.

let erop dat je een format data moet doen om de encrypion op je telefoon te verwijderen….dit is ook weer een extra beveiligingslaag in android die eerst verwijderd moet worden.

https://forum.xda-developers.com/s7-edge/how-to/guide-install-magisk-galaxy-s7-exynos-t3726314

Bewerkt (14 april 2019 13:24)
pekolow

pekolow

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 april 2019
  • 08:59

Beste reaguurders,

Het is me wel een spannend avontuur en ik ga mijn belofte nakomen het volgende is er gebeurt:

Na een paar spannende dagen en heel veel stress van de red screens of death de looping reboots en de ellendige hoeveelhied youtube filmpjes en andere sites te moeten doorstaan leek het gelukt te zijn. De red screen kreeg ik vermoedelijk omdat ik de TWRP file voor de USA en Canada modellen heb geprobeerd, het wordt ook duidelijk aangegeven NIET voor QUALCOM chips.

Ik heb een succesvolle poging gedaan met het rooten van de gsm maar ik ben nog steeds geen superuser.
Root checker bevestigd dat en ook Dr Foon meldde dat.
Ik heb de SD kaart in de laptop gestopt en Dr Foon 50 eu betaald maar die resultaten zijn bedroevend.
Ik zie wel 364 'verwijderde 'videos maar als ik ze open dan zijn het gewoon de videos die ok zijn en al zichtbaar waren op mijn SD kaart. Je verwacht vage mislukte videos weggegooide filmpjes en heel misschien het verwijderde filmpje waar het allemaal om gaat. Het kan zijn dat je zonder super user acces gewoon niet diep genoeg komt en daardoor dit waardeloze resultaat krijgt.

De GSM laten diagnosteren en recoveren zou 350 eu kosten bij DRN.

Ok ik moet nu echt eerlijk toegeven dat het ik niet meer weet wat mij het meest irriteerd:

Geen video of geen rootuser access.

Bijlage:

Bewerkt (17 april 2019 09:13) | typ fouten verbeteringen adhd gummen
pekolow

pekolow

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 april 2019
  • 09:29

Misschien heeft er iemand een tip zodat ik verder kan met het krijgen van de super user acces …
Kennelijk is er iets fout gegaan maar het leek alsof het allemaal ok was.
De GSM is in ieder geval geformateerd en opnieuw is er Android 8.0.0 op gezet.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 17 april 2019
  • 10:36

zou gewoon moeten lukken volgens de onderstaande link.

belangrijk is zodra alles geflashed is en je reboot uit twrp recovery dan krijg je meestal de vraag "het device is niet geroot wil je dit doen" kies dan ten alle tijden voor nee.

pekolow

pekolow

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 april 2019
  • 12:30

Hoi Gizmobinky,

Serieus !!  Ik denk dat ik voor ja heb gekozen want dat is wat ik wou.
Mijn himmel ik voel me plots echt ziek bejaard …
Dus opnieuw even flashen … en dan nee kiezen. ??

OK daar kan ik wel iets mee, dat flashen deden wij oudere mensen vroeguuuhh ook al.
Maar dan flashde je je pentium 200 mhz naar 210 mhz .. Quadcore ? nee single core 1 Pentium 1.
Uit de tijd van Scheider en IBM486 lekker klote met je inbel modempje 56 kb met een telefoon tik van 0,25 cent per minuut !!

Ok nu eerst die kinderen vol proppen met pre poep dan kunne ze straks ff goed poepen.

Zonder gizmobinky zou dit forum langszaam dood bloeden, hulde aan u hulde aan u inzet !!

Der Pappa

Bewerkt (17 april 2019 13:42)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 17 april 2019
  • 13:37

twrp recovery erop en dan  alles even opnieuw flashen in de juiste volgorde (encryption disabler en magisk zip) en zodra dat gebeurt is reboot het toestel uit  twrp recovery en kies nee zodra die vraag rooten voorbij komt.

let er ook op voor dat je de zip bestanden gaat flashen  je eerst naar format gaat en dan klik op format data en type yes in en druk op enter/start….kan zijn dat je even de zip bestanden opnieuw op je toestel moet zetten i.v.m met het wipen data als de bestanden op de sd kaart staan dan wordt er niets verwijderd.

en inderdaad als je een rood scherm krijgt heb je de verkeerde twrp recovery gebruikt.
zorg ook nadat het toestel helemaal is opgestart na het rooten dat je niet te snel checked met het appje root checker want in sommige gevallen krijg je een valse melding als je het te snel doet…..de smartphone even laten settelen is dan de oplossing. 

je kunt de onderstaande video ook volgen……let er wel op dat je de bestanden voor jou type nummer toestel gebruikt en als je toestel helemaal up to date is gebruik dan altijd de laatste versie van de bestanden.

een backup van al je bestanden kun je bijvoorbeeld maken met samsung smart switch pc versie…..tevens worden dan ook de juiste drivers geïnstalleerd.

https://www.samsung.com/nl/support/app/smartswitch/

Bewerkt (17 april 2019 14:26)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren