Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

RickDee

RickDee

• Lid sinds 03 mei 2018
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2018
  • 22:26

Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn Samsung S6. Als ik met mijn originele S6 oplader mijn S6 wil opladen, verschijnt na een paar seconden het batterijlogo (batterij symbool met daarin bliksemschicht, zie mijn bijlage). Echter na een seconde of 5/6 verdwijnt deze weer en laadt mijn telefoon niet op..
Ik heb inmiddels een draadloze oplader gekocht om te testen of mijn batterij misschien wel defect was, maar de telefoon laadt wel op via draadloze oplader.  Daardoor kan ik concluderen dat mijn batterij niet defect is. Weet iemand waaraan dit kan liggen, waarom mijn telefoon niet meer via de normale oplader wil opladen?

Alvast bedankt!

Bijlage:

Bewerkt (4 mei 2018 00:40) | Tekst toegevoegd/verbetert.
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6039
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 mei 2018
  • 08:40

kan zijn dat de oplader geen goed contact meer maakt met de telefoon, omdat, of het uiteinde van de oplader wat verbogen is, of de ingang van de telefoon. Ook opladers hebben geen oneindige levensduur. Snoertjes gaan bij mij vaak minder lang mee dan de telefoon zelf.

Fijn dat je wel draadloos kunt opladen!

RickDee

RickDee

• Lid sinds 03 mei 2018
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2018
  • 20:35

Draadloos is geen probleem, alhoewel het niet handig is met b.v. navigeren of als ik straks met vakantie ga ;-)  Dan moet het aan het de ingang van mijn S6 liggen want heb vandaag, n.a.v. je forumbericht, de oplader + snoertje bij iemand anders getest en deed het goed. 

Dus ik moet dan mijn oplaad iiiingangvan mijn telefoon vervangen.. Enig idee hoeveel dat zal gaan kosten?  oof kan ik met schoonmaak alcohol het "schoonmaken" ? 

Alvast bedankt!

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6039
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 mei 2018
  • 21:09

Probeer ook eens een ander snoertje op je eigen toestel. Ik heb ook wel eens dat mijn oplader het niet goed meer doet, maar die van mijn vriendin wel. En dan doet mijn snoertje het wel op haar telefoon.

Ik durf niet te zeggen wat een reparatie kost, lijkt me een kleine ingreep, er moet wellicht wat samengeknepen of schoongemaakt worden.

RickDee

RickDee

• Lid sinds 03 mei 2018
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2018
  • 20:42

Mijn S6 laadt weer via de normale manier, dus via het kabeltje..  Ik heb het volgende gedaan om het te fixen.
Eerst met een houten tandenstoker (absluut GEEN metalen prikkers gebruiken) de mogelijke stofresten en dergelijke proberen te verwijderen.. Wel voorzichtig i.v.m. de interne oplaadconnector.

Het kan ook op deze manier:
https://www.youtube.com/watch?v=zK8H1B5Sq3g

Na het "schoonmaken" deed deze het nog niet, zag ik nog steeds het batterij logo in beeld zonder dat de telefoon ging opladen.. Dus Volgens het onderstaande YouTube filmpje eens geprobeerd, en op één of andere manier laad de telefoon weer op!!
https://www.youtube.com/watch?v=g8v0GYKUN1Y

–> Ik heb toen gekozen voor de eerste optie: "Reboot System Now".

Je kan de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen.. "Wipe data/factory reset" LET DAN WEL OP dat ALLES van de telefoon  gewist word, dus ook foto's e.d.. !!!Deze optie het liefst zoveel mogelijk vermijden!!!

Over de precieze oorzaak van het niet opladen weet ik dus niet.. Software probleempje? vervuilde oplaadpoort? Of  misschien geluk gehad dat de telefoon weer oplaad.. Wie zal het zeggen.. :-)   

Ps. het kan ook zin dat je oplaadpoort defect is, deze kan vervangen worden, wat ik zag , voor €70-€100,-

~

Bewerkt (12 mei 2018 16:30)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 mei 2018
  • 11:22

Mijn S6 laadt weer via de normale manier, dus via het kabeltje..  Ik heb het volgende gedaan om het te fixen. Eerst met een houten tandenstoker (absluut GEEN metalen prikkers gebruiken) de mogelijke stofresten en dergelijke proberen te verwijderen.. Wel voorzichtig i.v.m. de interne oplaadconnector. Het kan ook op deze manier: https://www.youtube.com/watch?v=zK8H1B5Sq3g Na het "schoonmaken" deed deze het nog niet, zag ik nog steeds het batterij logo in beeld zonder dat de telefoon ging opladen.. Dus Volgens het onderstaande YouTube filmpje eens geprobeerd, en op één of andere manier laad de telefoon weer op!! https://www.youtube.com/watch?v=g8v0GYKUN1Y Over de precieze oorzaak van het niet opladen weet ik dus niet.. Software probleempje? vervuilde oplaadpoort? Of  misschien geluk gehad dat de telefoon weer oplaad.. Wie zal het zeggen.. :-)    ~
@RickDee,

bedankt voor de terugkoppeling en de geboden oplossing :-)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren