Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

thijss96

thijss96

• Lid sinds 28 april 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 29 april 2016
  • 20:25

Dag allemaal,

Ik heb mijn Galaxy S6 3/4 jaar perfect gebruikt met KPN (aangekocht met abbo). Echter ben ik nu verhuist naar Belgie en maak nu gebruik van Proximus. Heb gewoon simkaartje overgestoken.

Het internet werkte niet en ik zag bij APN profielen dat inderdaad Proximus hier niet vanzelf bijstond.
Gekke is dat ook KPN hier niet stond, maar Ziggo. Als ik de instellingen probeer te resetten, komt iedere Ziggo vrolijk terug. Ik moet iedere keer de APN instelling handmatig aanpassen naar die van Proximus. Ook als ik terug in NL ben en mijn Telfort SIM gebruik springt hij weer terug op Ziggo. Roaming werkt niet met mijn Proximus sim.

Nu heb ik 3 vragen:
- Hoe is het mogelijk dat ik al die tijd via het Ziggo APN heb gewerkt en waarom blijft deze tevoorschijn komen?
- Hoe zorg ik ervoor dat de boel weer automatisch werkt?
- Moet in het geval van roaming ook de APN ingesteld worden van het netwerk van het land?

Alvast heel erg bedankt want ik blijf sukkelen op deze manier!

groetjes

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 30 april 2016
  • 00:14

Kun je niet gewoon een apn aanmaken voor Telfort en een voor Proximus en zodra je van simkaart veranderd de betreffende provider selecteren.

Telfort werkt op sommige telefoons alleen met roaming aangevinkt/ingeschakeld dit probleem ben ik zelf al vaker op verschillende telefoons tegen gekomen.

Apn instellingen voor Proximus kun je Hier instellen en voor Telfort Hier.

Dat zigo verhaal snap ik niet helemaal.

thijss96

thijss96

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 30 april 2016
  • 08:27

Probleem is dat als ik van sim wissel dat alles weer gereset word en Ziggo daar weer is…

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 30 april 2016
  • 10:21

Je hebt dus geen simkaart/abbo van ziggo en toch komen deze apn instellingen terug na het verwisselen van simkaart ondanks het verwijderen van de apn van ziggo.

ben jij de eerste eigenaar van het toestel en woon je dicht bij de grens als je even Hier klikt lijkt het erop dat je roaming maakt met ziggo.

Je zou een fabrieks reset kunnen doen, maak wel een backup van al je bestanden.

Verder weet ik ook niet wat nu de oplossing is, misschien kontakt openen met beide providers en je probleem voorleggen.

Marcel63

Marcel63

• Lid sinds 08 februari 2012
  • Berichten 123
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2016
  • 16:12

Heb je soms Wifispots van Ziggo ingesteld?

thijss96

thijss96

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2016
  • 16:58

Je hebt dus geen simkaart/abbo van ziggo en toch komen deze apn instellingen terug na het verwisselen van simkaart ondanks het verwijderen van de apn van ziggo. ben jij de eerste eigenaar van het toestel en woon je dicht bij de grens als je even Hier klikt lijkt het erop dat je roaming maakt met ziggo. Je zou een fabrieks reset kunnen doen, maak wel een backup van al je bestanden. Verder weet ik ook niet wat nu de oplossing is, misschien kontakt openen met beide providers en je probleem voorleggen.
Ik ben inderdaad de eerste eigenaar en nooit Ziggo SIM kaart gehad.

Poe is dat een app? Die heb ik in iedergeval niet maar zou kunnen dat ik eens geprobeerd heb verbinding met een te maken. Waar kan ik dit checken?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 6 mei 2016
  • 17:35

Je hebt dus geen simkaart/abbo van ziggo en toch komen deze apn instellingen terug na het verwisselen van simkaart ondanks het verwijderen van de apn van ziggo. ben jij de eerste eigenaar van het toestel en woon je dicht bij de grens als je even Hier klikt lijkt het erop dat je roaming maakt met ziggo. Je zou een fabrieks reset kunnen doen, maak wel een backup van al je bestanden. Verder weet ik ook niet wat nu de oplossing is, misschien kontakt openen met beide providers en je probleem voorleggen.
Ik ben inderdaad de eerste eigenaar en nooit Ziggo SIM kaart gehad.
Poe is dat een app? Die heb ik in iedergeval niet maar zou kunnen dat ik eens geprobeerd heb verbinding met een te maken. Waar kan ik dit checken?
als je zigo hotspot een keer gebruikt hebt kun je daar vanaf komen door bij instellingen/beveiliging de certificaatgegevens te wissen om vervolgens je toestel weer te rebooten en dan ben je van zigo hotspots af.

als je niet weet of je zigo hotspot ooit een keer ingesteld hebt ga dan even naar de onderstaande link en check of je dit ooit gedaan hebt.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen/

Bewerkt (6 mei 2016 17:38)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren