Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

maartenkoller

maartenkoller

• Lid sinds 17 april 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2016
  • 07:39

Hi guys,

Ik heb via Belsimpel mijn S6 aangeschaft met mijn abonnementbehoud vai T-Mobile. Dat blijkt nu een variant te zijn met CSC: DBT.Duitsland dus.

De update naar Marshmallow zou volgens deze site al uit moeten zijn:
http://samsung-updates.com/region/?region=DBT (ctrl-f op G920F voor de S6)

Mijn telefoon geeft echter aan dat er geen systemupdates beschikbaar zijn. Hoe kan dit?

T-Mobile zegt dat zij er niet tussen zitten en dat ik contact op moet nemen met Samsung.
Samsung zegt via de live chat dat het nog niet bekend is wanneer voor mijn telefoon de update uitkomt. Via de telefoon wordt er gezegd: 'dat is telefoon specifiek'. Volgens hen moet ik dus afwachten, wanneer ik aangeef dat de update al uit zou zijn wordt er slechts (letterlijk) herhaald dat het telefoon specifiek is.

Weet een van jullie misschien hoe het zit?

Moet ik inderdaad nog afwachten of had de update allang binnen moeten zijn?

Alvast bedankt!

Bewerkt (3 april 2016 20:12) | De vraag heeft een antwoord.
JesseH

JesseH

• Lid sinds 14 november 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2016
  • 10:06

Heb je hem al aan Smart Switch gehad ( via de PC )? Duurde bij mij ook langer dan bij de rest voordat ik de update binnenkreeg. 

maartenkoller

maartenkoller

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2016
  • 10:23

Ah, dat is een goede, en had ik er even bij moeten zeggen: Smart Switch werkt niet.
Ik heb met meerdere kabels en twee verschillende pc's geprobeerd een connectie te maken, en de telefoon is gewoon prima zichtbaar en benaderbaar via explorer, het overzetten van bestanden is geen probleem, maar helaas, Smart Switch zegt alleen maar "Kan niet verbinden met het apparaat."

(Ook daarom zou een OTA update zo mooi zijn)

Bewerkt (25 maart 2016 10:28)
eedy14

eedy14

• Lid sinds 02 april 2011
  • Berichten 608
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2016
  • 22:03

Gewoon flashen via Odin !!

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 2 april 2016
  • 08:17

zoek op Sammobile de juiste firmware voor je modelnummer op. download hier Odin. klik als je odin geopend hebt rechts op de knop ap. selecteer het md5 bestand dat je gedownload hebt. en klik dan op start. oja voordat je odin opstart moet je je telefoon in download mode zetten. Dit doe je door hem uit te schakelen. houd dan de powerknop, homeknop en volume omlaag knop in.

GerKuijn

maartenkoller

maartenkoller

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 april 2016
  • 20:12

Opgelost: Een tijd geleden heb ik dit gebruikt: http://forum.xda-developers.com/android/software/debloater-remove-carrier-bloat-t2998294

Een debloating tooltje waarmee allerlei software dingen van native Samsung uit te schakelen zijn (ze staan nog wel op je foon, maar worden niet meer opgestart). Voor mijn gevoel had dit een duidelijk positief effect om het batterij gebruik.

Maar blijkbaar had ik iets teveel uitgeschakeld, want ik heb nu weer tijdelijk alles ingeschakeld en per direct had ik toegang tot de OTA update en deed Smart Switch het.

Bedankt voor alle suggesties!

Gr,

Maarten

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 3 april 2016
  • 20:29

bedankt voor het doorgeven

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren