Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 11 december 2015
  • 13:20

Hoi allemaal,

Ik heb een Samsung S6 na wat geheugen gedoe, omdat Samsung nog al wat apps laat mee draaien maar goed nadat ik deze verwijderd heb is het geheugen prima…

Maar nu wil ik graag  gewoon een "kale" os kunnen installeren, bijvoorbeeld de nieuwe 6.x die uit is.
Bijvoorbeeld wat je op de nexus en moto toestellen vindt, nu zijn er wel wat opties maar volgens mij kan je dan geen kale versie installeren maar "voorbereide" versies.
Dit zijn volgens mij geen kale os versies en wat ik zag is tot 5.1 op dit moment ..

Wat zijn de mogelijkheden, of wat zijn jou ervaringen hiermee.?.

Groet
A.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 11 december 2015
  • 13:39

Je wilt een andere rom installeren om je telefoon, daarvoor zou je moeten rooten en opletten voor je knox counter.

De steekwoorden "android rom", "rooten", "knox counter" zijn best goed te googlen op internet zodat je daarna zelf kan bepalen of je het de moeite waard vind.

Bij mijn s2 had je nog geen knox counter dus kon ik zo allemaal verschillende rommen testen.

Bij mijn s4 heb je wel een knox counter dus zit ik op stock rom maar wel geroot.

TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 11 december 2015
  • 15:15

Je wilt een andere rom installeren om je telefoon, daarvoor zou je moeten rooten en opletten voor je knox counter. De steekwoorden "android rom", "rooten", "knox counter" zijn best goed te googlen op internet zodat je daarna zelf kan bepalen of je het de moeite waard vind. Bij mijn s2 had je nog geen knox counter dus kon ik zo allemaal verschillende rommen testen. Bij mijn s4 heb je wel een knox counter dus zit ik op stock rom maar wel geroot.
Opzicht maak het mij niet uit of men dit kan zien bij Samsung , wat een beetje begrijp van de knows counter.
Dat je enkele gebruikt word voor
- Samsung aftersales kan zien of er wat mee gedaan is en hoevaak..
- men kan gestolen telefoon flashen remote, zoiets begreep ik..

Rooten zelf kan met een tool, en misschien met wat goed lezen kom ik daar wel uit.
Maar volgens mij ben je dan nog redelijke afhankelijk van de roms die gemaakt worden door  derden.
En ik heb nog geen 6.x gezien helaas…

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6459
  • Reputatie 250
  • 11 december 2015
  • 16:21

Voor rooten en custom ROM zou je even Hier kunnen kijken.

Voor nog meer info zou je op Xda developers kunnen kijken.

En volgens mij is er nog geen kale Android voor de Galaxy s6 vanwege de eigen prossesor Exynos 7  er in zit hebben ROM makers daar veel moeite mee (Samsung geeft dat niet vrij)

Wil je meer info over de Knox getriggerd 0x1 klik dan Hier

Bewerkt (11 december 2015 16:34) | link toegevoegt
TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 11 december 2015
  • 17:45

Voor rooten en custom ROM zou je even Hier kunnen kijken. Voor nog meer info zou je op Xda developers kunnen kijken. En volgens mij is er nog geen kale Android voor de Galaxy s6 vanwege de eigen prossesor Exynos 7 er in zit hebben ROM makers daar veel moeite mee (Samsung geeft dat niet vrij) Wil je meer info over de Knox getriggerd 0x1 klik dan Hier

Hmm ik had dus toch moeten kiezen voor de moto of Google versies… ?.
Maar ga eens kijken bedankt ?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6459
  • Reputatie 250
  • 11 december 2015
  • 18:17

Had eerst ook een Galaxy s6 vanwege weinig ROM ondersteuning overgegaan naar een Motorola Nexus 6 sneller updates en meer ROM/tweaks enz…

Misschien dat Cyanogenmod ROM voor de s6 snel uitgebracht wordt weliswaar heb je daar iets aan.

TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 11 december 2015
  • 18:49

Had eerst ook een Galaxy s6 vanwege weinig ROM ondersteuning overgegaan naar een Motorola Nexus 6 sneller updates en meer ROM/tweaks enz… Misschien dat Cyanogenmod ROM voor de s6 snel uitgebracht wordt weliswaar heb je daar iets aan.
Ik heb nog getwijfeld om de nexus 5x te nemen of de moto X 
Maar ja …. Haha naja wie weet wie wil een S6 ruilen met een nexus 5x ?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6459
  • Reputatie 250
  • 11 december 2015
  • 18:57

dan zou ik eerder voor de nexus 6p gaan de nex 5x heeft maar 2gb aan ram geheugen, het moet je natuurlijk wel liggen zo'n grote phone.

misschien op marktplaats ruilen of zet hem hier op androidworld te ruil aan of bij tweakers, je weet maar nooit.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren