Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 23 november 2015
  • 18:54

hoi allemaal.

Ik heb sinds wel geteld twee dagen een Samsung S6, een mooi toestel en mijn eerste ervaring sinds lange tijd met android.
ik heb jaren een iPhone gehad (van Iphone 4 tot een iPhone 6) en nu vond ik het tijd voor iets anders.

wat mij opvalt of eigenlijk tegenvalt, ik heb wel geteld 10 app's geinstalleerd, waaronder de bekende Facebook / Twitter / Instagram / Groups / Messenger.
en deze blijven maar draaien op de achtergrond, en met wat andere standaard dingen nemen algauw 75 tot 80% in beslag van mijn 3gb geheugen.
Ik vindt dit echt veel, en al zeg ik STOP facebook ik wil pas dat je info verzameld als ik je open en als ik je sluit stop je dan zie ik facebook sluit.
dan blijft deze toch op de achtergrond draaien ?, en ja ik kan hem ff stoppen maar Facebook en de andere app's starten weer van zelf.

Kortom geheugen blijft vol lopen, en tja wat moet je als ik wat andere apps installeer ?, volgens mij heb ik dan geheugen zo op 99%.
en kan je niet veel meer doen, ik weet niet of dit "standaard" is maar ik vindt het een slechte zaak dat je een applicatie niet kan sluiten.
ja oke je heb wat taskillers maar ja kil iets 5 minuten later draait het weer dat heeft weinig zin, dan heb je ook nog een tool doze dacht ik.
maar dat is alleen als je lockscreen ingaat, zodra je de boel opstart start alles weer waarna geheugen weer vol loopt zonder dat je maar wat doet.

Misschien kijk ik er verkeerd tegen aan, en is het niet erg maar ik kan als icter daar veel moeite mee hebben
het toestel draait op Android 5.1.1, ik hoop dat iemand tips heeft hoe je geheugen van deze Samsung naar beneden kan krijgen.
al moet ik het toestel rooten (als dat kan met de S6 ?). dat liever dan een toestel waarvan het geheugen vol loopt en batterij leeg.

A.

PS: toestel is nieuw uit van weekend actief gemaakt.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6467
  • Reputatie 250
  • 23 november 2015
  • 20:22

Ik heb mijn galaxy s6 niet meer maar dit schijnt een bug te zijn, tenminste toen ik hem had was dat nog wel zo, zie ook hier een artikel erover.

Je zou een custom ROM kunnen proberen of hier een artikel door je toestel te rooten en dingen te veranderden in de build.prop.

Voor tweaken,custom rommen enz.. Kun je het beste terecht bij xda developer.

Let wel op rooten op een s6 veranderd de status van de Knox counter en daarmee kan Samsung zien dat er aan de software geknoeid is ondanks dat de originele software opnieuw geflashed is, dit kan een probleem opleveren bij garantie, hier zijn de meningen sterk over verdeeld.

Verder zou je hier kunnen kijken daar zijn ze iets actiever bezig met het rooten, rommen enz… Van een Galaxy s6.

Bewerkt (23 november 2015 20:34) | link toegevoegt
TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 23 november 2015
  • 21:30

Bedankt voor je snelle en super duidelijke reactie top man ?
Maar wat ik ook al lees in het oude topic, jammer dat Samsung een toestel wat zogenaamd hun flagship is toch nu nog steeds niet hun problemen oplossen.
En net wat men al zei het is niet echt een goedkoop toestel ook, jammere van het verhaal is dat ik nog getwijfeld heb tussen de X5 of de moto X , maar uit eindelijk de reviews de doorslag hebben gegeven.
( bewijs maar weer wat ik daar ook niet volledig kan vertrouwen)

Over het rooten van het toestel, waren er ervaringen dat het toestel dan wel goed functioneert ?.
Anders is dat denk ik een prima oplossing, ik hoef geen Samsung skil of iets.. Een stabiele en snel besturing systeem is belangrijker ‼️

Groet
A.

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 23 november 2015
  • 22:47

Maak je hier geen zorgen om. Android regelt het geheugenbeheer perfect vanzelf. Als er meer geheugen nodig is dan op dat moment voorhanden is worden ongebruikte apps vanzelf gesloten. Dit is dus geen bug maar volstrekt normaal en onschadelijk.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6467
  • Reputatie 250
  • 23 november 2015
  • 22:54

hoe zit het hier dan mee?

quote: Er zijn bugfixes en andere verbeteringen doorgevoerd, maar de welbekende geheugenbug lijkt wel nog aanwezig. Wanneer en of deze via een update verholpen wordt, is niet bekend.

de een heeft er wel last van en een ander weer niet, zoals hier ook te lezen is.

ik heb er zelf een gehad en daar had ik ook geheugen problemen mee hij bleef constant rond de 85% hangen en met het mutitasken werden apps zomaar afgesloten, mutitasken was toen nutteloos dat was 4 maanden geleden misschien dat er nu wel een oplossing voor die……..

Bewerkt (23 november 2015 23:07) | extra info toegevoegt.
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6467
  • Reputatie 250
  • 23 november 2015
  • 23:33

Bedankt voor je snelle en super duidelijke reactie top man ? Maar wat ik ook al lees in het oude topic, jammer dat Samsung een toestel wat zogenaamd hun flagship is toch nu nog steeds niet hun problemen oplossen. En net wat men al zei het is niet echt een goedkoop toestel ook, jammere van het verhaal is dat ik nog getwijfeld heb tussen de X5 of de moto X , maar uit eindelijk de reviews de doorslag hebben gegeven. ( bewijs maar weer wat ik daar ook niet volledig kan vertrouwen) Over het rooten van het toestel, waren er ervaringen dat het toestel dan wel goed functioneert ?. Anders is dat denk ik een prima oplossing, ik hoef geen Samsung skil of iets.. Een stabiele en snel besturing systeem is belangrijker ‼️ Groet A.
wat het rooten betreft weet ik niet want ik heb hem nooit geroot.

wat custom rom's betreft dan zou je even op xda of hier moeten kijken naar ervaringen.

en een kale android rom of zoiets als cyanogenmod daar kan ik ook niets zinnigs over zeggen maar ik weet wel dat er voor Exonys processor die in de s6 zit toen nog geen kale android voor was alleen touchwiz rom, kan inmiddels al weer veranderd zijn.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1067
  • Reputatie 10
  • 24 november 2015
  • 02:51

Imo is het vollopen van geheugen niet noodzakelijk een probleem, Android regelt dat zelf wel.

Wil je toch meer controle hebben:

Met app als 'Package Disabler' kun je allerlei nutteloze/niet gebruikte bloatware uitschakelen die mede het geheugen belasten. Bij mijn Note 4 werkt dat perfect en het scheelt bovendien veel op accuduur…

Wil je achtergrondprocessen beperken dan kun je bij de ontwikkelaars opties het max aantal instellen instellen en niet-gebruikte apps laten afsluiten.(Zie bijlage)

Wellicht heb je hier wat aan.

Bijlage:

Bewerkt (24 november 2015 02:54) | aanvulling&typos

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 24 november 2015
  • 19:42

Ik zou een voordeel zien om een " stock" versie Android te gebruiken dat maar ik begrijp dat die er misschien niet is ?.
of kan je dat ergens opvragen ?. ik zal straks een op XDA kijken.

ps zit er iemand in Regio Zwolle toevallig ?, die mij een handje kan helpen met rooten van de S6
ik ben zelf ict'er ik kom er vast uit maar nu is het nog aardig abracadabra voor mij moet ik eerlijk bekennen

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6467
  • Reputatie 250
  • 24 november 2015
  • 20:28

Helaas woon ik niet in de buurt van Zwolle.

Klik anders even op deze link daar staat alles voor Galaxy s6, ook een ROM lijst daar zou je alvast kunnen kijken of er een kale Android ROM is.

Verder kan ik je ook niet helpen, ik hou me niet zo bezig met Samsung, misschien dat iemand anders je kan helpen met het rooten.

Bewerkt (24 november 2015 20:32) | text aangepast
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2304
  • Reputatie 70
  • 24 november 2015
  • 22:48

@TheCub, het is geen Windows waar je mee te maken hebt. Bij Android geldt de regel: ongebruikt geheugen is verspild geheugen. Het is dus volledig normaal dat het geheugen zoveel mogelijk wordt benut. Android regelt dat prima zelf.
De geheugenbug waar over gesproken wordt is een Android bug, geen Samsung bug. Deze bug is voor zover ik weet in 5.1.1 (gedeeltelijk) opgelost en in 6.0 sowieso opgelost.
Wat ik maar wil zeggen: je maakt je ten onrechte ergens druk over. Nogmaals, het is geen MS Windows.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren