Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 juli 2015
  • 19:03

ik heb sinds kort een samsung galaxy s6 en merk dat door het gebruik van de orginele Clear View Cover het scherm vol met krassen komt te zitten wat wel raar is voor een bescherm cover je zou toch verwachten dat hij je je toestel beschermt tegen krassenanyway na een beetje gegoogeld te hebben ben ik niet de enigste met dit uiterst rare probleem, gezien dat dit best wel een dure cover is en het zonde is om hem niet te gebruiken, nu heb ik een kleine tip om hem toch te gebruiken na een kleine simpele aanpassing

de benodigheden zijn:

een beetje lijm wat na uitharding een beetje soepel blijft ik heb polymax van bison gebruikt {blank}

een lapje voering of andere geschikte stof niet al te dik anders krijg je problemen dat de cover open blijft staan en er te veel druk op het scherm komt metname aan de binnenkant.

ik heb zwart gebruikt omdat mijn cover donkerblauw zo valt het minder op.

je knipt vervolgens met een scherpe schaar stookjes van de stof en zorg er dan voor dat je ze zo knipt dat nog wel alle meldingen en statusbar/klok/berichten en het aannemen van een gesprek te zien zijn en de uitsparing voor oorspeaker vrij is.

als je tevreden bent de positie van de stookjes en alle meldingen te zien zijn de oorspeaker vrij is en de cover niet te ver open en te strak komt te zitten plak dan alle stookjes vast wacht totdat alles goed droog is voor je hem weer gebruikt anders gaat de boel verschuiven en kunnen er lijm resten op je scherm komen.

succes!

"/>
"/>

Bewerkt (19 juli 2015 19:51) | text aangepast
xander77

xander77

• Lid sinds 01 november 2012
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2015
  • 11:32

Wat ook een goeie en vrij goedkope manier kan zijn is het volgende:

Ik heb deze cover ook en om de krassen tegen te gaan met elk toestel
die ik heb gehad is het plaatsen van een glazen screenprotector,zo
blijft je scherm van je toestel mooi en je protector doet de rest.
Dit werkt prima samen (screenprotector en originele flipcover).
Nou valt het bij de gewone s6 wel mee maar bij de edge variant worden
spontane barsten gemeld bij het gebruiken van een cover.

xander

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 juli 2015
  • 13:05

een glazen screenprotector is natuurlijk ook een oplossing maar gaat die dan ook niet krassen op den duur of valt dat nog mee?

ik vraag me trouwens wel af hoe samsung dit op gaat lossen kwa garantie ik neem toch aan dat je scherm gratis wordt herstelt en wat helemaal vreemd is dat die cover nog te koop is of dat men niet waarschuwt dat de cover kan krassen of zoals jij al aangaf barsten bij de galaxy edge.

zie hier ook een post op de galaxy club daar wordt het zelfs bevestigd door samsung dat de cover krast.

Bewerkt (20 juli 2015 13:07)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren