Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

winnie85

winnie85

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2015
  • 14:01

Hallo,

ik heb gelezen dat WhatsApp elke dag om 4 uur s nachts een backup maakt. Maar volgens mij gebeurt dat niet op mijn Samsung Galaxy S6.

Als ik in bij whatsapp kijk bij instellingen - Chatinstellingen - Backup maken, staat er bij laatste backup een backup van een aantal dagen geleden die ik zelf handmatig heb gemaakt. Dus niet de dagelijkse automatische backup.

Hebben hier meer mensen last van en weet iemand hoe ik de automatische backup kan aanzetten?

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 6 juli 2015
  • 10:32

Beste Winnie85,

Ik zal maar gelijk zeggen dat ik al een tijdje geen WhatsApp gebruiker meer ben(Toen ze mij voor 24 uur geblokkeerd hadden was ik er klaar mee). Kan je de automatische backup niet instellen ergens bij chatinstellingen?

Mvg,
Booy Beerling

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Shanneke

Shanneke

• Lid sinds 06 november 2014
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2015
  • 14:31

Ik heb hier ook last van, heb een mail gestuurd naar whatsapp support, maar kreeg een algemeen antwoord waar ik niks mee kan.

:

winnie85

winnie85

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2015
  • 14:36

Hallo Shanneke,

Ik had ook eerst WhatsApp support geraadpleegd en een algemeen antwoord gekregen.

Maar sinds de software update van vorige week naar 5.1.1 is het opgelost.

Elke nacht om 04.00 uur wordt een backup gemaakt.

JeWe_

JeWe_

• Lid sinds 26 maart 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 19 september 2015
  • 19:02

backup whatsapp
via het hoofdscherm > drukken op de 3 puntjes rechtsboven > menu opent > druk op "instellingen" > druk op "Chats en oproepen" > klik op Back-up maken > je krijgt de mededeling dat Whatsapp dit sowieso om (in mijn geval) 03.00 uur doet > vervolgens wordt een backup gemaakt.
Dat er geen backup gemaakt wordt kan misschien liggen aan het aan/uit zetten van je telefoon in de nacht. Maar goed dat weet ik niet zeker.
Whatsapp kan ook corrupt zijn en kan je de app beter opnieuw installeren. Maak een backup zoals hiervoor omschreven. Maak voor de zekerheid een kopie van de whatsapp map (en alle submappen) op je toestel of kopieer deze (via bijv usb verbinding) naar een computer.
De backups staan in de map "Databases". De laatste backup (check de datum+tijd) moet je gebruiken voor het herstellen van Whatsapp.
Check ook even deze link > https://www.androidpit.com/how-to-transfer-whatsapp-conversations-to-new-devices

Het kan zijn dat je na het opnieuw installeren niet meer de afbeeldingen/videos/geluid etc in chats ziet. Als dat het geval is moet je even na (her)installatie van Whatsapp opnieuw verbinding leggen (via USB) met de computer waarop je de Whatsapp mappen hebt geplaatst. Kopieer dan voor bijv afbeeldingen de map "WhatsApp Images" naar de map WhatsApp/Media. Dit kan je dan ook doen voor WhatsApp Video, WhatsApp Calls, WhatsApp Audio… Eigenlijk voor alle mappen die in de map media staan… Best wel even nerdie werkje maar als je gehecht bent aan je chats de moeite waard ;-))

ADVIES to B safe >> Zorg dat je na het downloaden en installtie de app niet meteen opent en dat je ook even het internet uitzet totdat je zeker weet dat alle conversaties weer terug zijn.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren