Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

aroe

aroe

• Lid sinds 13 maart 2011
  • Berichten 308
  • Reputatie 0
  • 20 april 2015
  • 08:59

Ik ben een vel tegenstander van branded toestel gewoon een principe kwestie van me zelf en misschien telt deze ook voor jullie. Omdat ik het al erg genoeg vind dat ik van Samsung zelf niet mag bepalen welke app's ik van hun wel of niet heb of gebruik. Weiger ik het om ook nog rotzooi van mijn provider op mijn toestel te hebben zonder dat ik daar om vraag. Nu dus terug naar kleine how to: Is je toestel branded of stock dat gaan we nu ontdekken.

Hier een lijst met codes voor nederland en duitsland.

Nederland
VDF Netherlands (vodafone)
TNL Netherlands (t-mobile)
PHN Netherlands (Stock)

Duitsland
VD2 Germany (vodafone)
DTM Germany (t-mobile)
VIA Germany (o2)
DBT Germany (Stock?)
De hele lijst + downloads en info is hier te vinden.

Stap 1: Download Phone info Samsung op je toesten in de play store.
Stap 2: Open de app en je vind een vracht aan informatie leuk maar daar komen we nu even niet voor ga naar het tabblad CSC Code hier zie je een 3x een afkorting staan BV: PHN OF VDF etc, ect staat hier PHN dan is je toestel stock, staat hier wat anders dan is die branded bij je provider.
Stap 3: Wil jij je toestel unbranden hebben download dan de stock firmware PHN en ODIN 3.10.06 (dit is gewoon te vinden via google zoek voor stock firmware onder G920FXXU1AOCV en voor odin onder odin met versie nummer.)
Stap 4: Sluit je toestel aan op je pc en maak een back up van wat je wilt houden.
Stap 5: Pak nu de firmware uit en odin ook start odin
Stap 6: koppel je toestel los zet hem uit en start hem op in download modus. power + vol down en de home button vast houden druk nu op up zodat je download modes aan zet en koppel je toestel weer aan de pc
Stap 7: Druk op AP en zoek je gedownloade rom KIJK BIJ OPTIONS LINKS of REPARTION UITSTAAT!! en F. Reset Time ook. (Wanneer je de rom inlaad wil het programma nog wel eens tijdelijk vastlopen laat het programma zijn gang gaan hij herstelt zich zelf hij laad namelijk de software in het programma)
Stap 8: Als alles goed gaat is je rom nu geïnstalleerd en zet je je toestel weer uit en doe je nu power + Vol up en de home button tot het blauwe scherm ziet laat de knoppen los en je komt in het recovery menu ga met de volume toetsen naar wipe data/factory reset en bevestig met de power button.
Stap 9: start je toestel opnieuw door middel van reboot system now.
Stap 10: Genieten van je eigen toestel.

Bewerkt (23 april 2015 08:05)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 20 april 2015
  • 15:50

vraagje hoe zit het met de garantie? als ik het bovenste toepas en mijn toestel stopt ermee na een week {defect} en ik moet hem wegbrengen voor reparatie.

Bewerkt (20 april 2015 15:51)
aroe

aroe

• Berichten 308
  • Reputatie 0
  • 20 april 2015
  • 19:44

in principe kunnen ze je niks maken omdat de originele software op je toestel staat want de flash counter en knox blijven op 0

Jack_NL

Jack_NL

• Lid sinds 28 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 april 2015
  • 10:57

amahl
Stap 2: Open de app en je vind een vracht aan informatie leuk maar daar komen we nu even niet voor ga naar het tabblad CSC Code hier zie je een 3x een afkorting staan BV: PHN OF VDF etc, ect staat hier wat anders dan PHN dan is je toestel stock staat hier wat anders dan is die branded bij je provider.

Je bedoeld denk ik, “staat hier PHN dan is je toestel stock”?

Bewerkt (22 april 2015 10:57)
aroe

aroe

• Berichten 308
  • Reputatie 0
  • 23 april 2015
  • 08:06

Aangepast dank voor de tip/verbetering.

hvl

hvl

• Lid sinds 27 februari 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2015
  • 15:25

Even een vraagje, ik krijg geen NL unbranded stock rom voor de S6 gevonden. Kom alleen maar op vage sites met popups, maar vind nergens een download. En dan heb ik het nog niet of ik die kan vertrouwen. Waar vind ik een bruikbare S^unbranden Nl download? Of is dat een stomme vraag hier?

veyron180

veyron180

• Lid sinds 26 juli 2014
  • Berichten 87
  • Reputatie 10
  • 8 mei 2015
  • 16:39

http://www.sammobile.com/firmwares/download/45475/G920FXXU1AOCV_G920FPHN1AOCN_PHN/Hier heb je hem op de site van sammobile is te vertrouwen je moet wel even account aanmaken het enigste minpunt is voor niet betalende gebruikers is de downloadsnelheid maar 15 kB/Sec…..

Bewerkt (9 mei 2015 13:15) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
hvl

hvl

• Lid sinds 27 februari 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2015
  • 20:11

dank, hij loopt. heb geen haast s6 komt morgen pas binnen. maar wil meteen de t mobile opstart en afsluit muziek en beeld eraf hebben. Tenminste, ik ga ervanuit dat dat hier het geval is….? Verder geen nadelen met deze actie? een kind kan de was doen?

veyron180

veyron180

• Lid sinds 26 juli 2014
  • Berichten 87
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2015
  • 13:18

In principe niet je kunt altijd ook weer de versie van tmobile erop zetten als je wilt. Ik heb zelf een s5 was eerst ook te bang om iets te beschadigen maar nu ik heb toch heb gedaan denk ik van dat had ik al veel eerder moeten doen :mrgreen:

Bewerkt (9 mei 2015 13:19) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
ErikXX

ErikXX

• Lid sinds 01 maart 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2015
  • 19:42

Ik heb dit ook uitgevoerd nadat ik na 5 dagen er achter kwam dat ik een branded Vodafone toestel had, op zich niets mis mee, ik had niet echt dingen van Vodafone er op staan, maar wel een oude firmware en niet de nieuwste. Update gelukt, dit ging erg makkelijk. Bedankt voor de Tut.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren