Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ErwinM

ErwinM

• Lid sinds 08 september 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 8 september 2015
  • 19:51

Goedenavond,

Ik heb een vraagje wat mij al een behoorlijk tijdje bezig houd.

Ik heb een zakelijk email account (Imap) wat ik via Outlook uitlees. Ook beheer ik mijn agenda in Outlook.

Nou wil ik mijn Outlook agenda heel graag koppelen (synchroniseren) aan mijn S-Planner op mijn S6 Edge, zodat ik ook mijn afspraken uit kan lezen op mijn telefoon.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Ik heb heel Google al afgezocht, dit heeft helaas nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Dit moet in 2015 toch wel mogelijk zijn???

Ik hoor graag!!

envanloo@gmail.com

envanloo@gmail.com

• Lid sinds 15 mei 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2016
  • 00:11

Heb je intussen al een oplossing gevonden. Ik ben benieuwd naar de beste oplossing. Tot nu is het mij niet gelukt om de Outlook agenda goed te synchroniseren.

Als je de Exchange Active Sync account methode gebruikt, dan kun je of je werk Microsoft Exchange account aankoppelen. Dat werkt bij mij heel goed voor mijn werkagenda. Als je geen Microsoft Exchange server account hebt, maar een PC versie van Outlook, dan kun je de PC agenda laten synchroniseren met een outlook.com account. Je hoofdaccount moet dan wel dat outlook.com account zijn in je PC outlook en daar moet je ook je agenda in bijhouden.

Vervolgens kan je dan op een Android telefoon een Microsoft Exchange account maken voor je outlook.com.

De eerste keer synchroniseert je agenda dan prachtig met de Android agenda, die je in de Google calendar, S-planner of bijvoorbeeld Week Calendar kunt zien. Maar dan houdt het bijna meteen op …. Heel soms synchroniseert er ineens toch wat. Maar zeer onvoorspelbaar. Eigenlijk kun je niet veilig een afspraak in je telefoon zetten en dan maar hopen dat die ook in de rest van je apparaten verschijnt. 

De enige "oplossing" lijkt op dit moment om maar de Outlook.com app te gebruiken en daar de agenda in te raadplegen en bij te houden. Het werkt wel, maar de agendafunctie is niet erg mooi. Geen weekoverzichten bijvoorbeeld.

En heel jammer, maar de Week Calendar die het op een iPad zo mooi doet, werkt totaal niet naar behoren op een Android.

Gek genoeg werkt alles op een S4 wel goed! Maar eerder al niet op een Galaxy core en nou weer niet op een S6.

Wie het weet mag het zeggen. Als Microsoft, Google en Samsung zo vechten voor de aandacht voor de eigen apps (en waarschijnlijk voor de eigen hardware), kon het wel eens een keer zijn dat waar twee of drie vechten om een been de derde er mee heen gaat (dat zal dan Apple zijn). 

Duracell

Duracell

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 71
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2016
  • 16:39

Ik gebruik Thunderbird om mijn e-mail op te halen werkt met alle e-mail ''gmail-livemail'' als je googelt kun je de handleiding vinden om je e-mail te synchroniseren bij mij werkt het perfect

envanloo@gmail.com

envanloo@gmail.com

• Lid sinds 15 mei 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 mei 2016
  • 13:23

Ik gebruik ook Thunderbird op mijn laptop. Daar zit mijn probleem niet. Het probleem was de synchronisatie op een Android telefoon (S6 met MarshMallow). Thunderbird heeft een app voor syncing, maar die is niet gratis (0.70 Euro dus niet echt een belemmering), maar lijkt de sync tussen Android en Thunderbird te organiseren, niet met Outlook PC versie en dat is wat ik nodig heb.

Zie ook nog wat uiteindelijk bij mij wel werkte. Niet simpel en snap niet eens waarom het werkt, maar het werkt.

Plantje

Plantje

• Lid sinds 03 augustus 2016
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2017
  • 13:38

Jup…hier ook op zoek naar hetzelfde. En dan moet ik nog overstappen naar Android. Dit soort dingen is wel van het niveautje "deal breaker"

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren