Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ErikXX

ErikXX

• Lid sinds 01 maart 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2015
  • 14:17

Ik heb sinds 4 juni een S6 Edge, gekregen met bijbetaling bij een verlenging van een Vodafone Red super abonnement. Dit heb ik bij de Belcompany gedaan. De S6 zou een unbranded toestel moeten zijn, er staat dan ook geen naam op van Vodafone en is simlockvrij. Maar ik zit wat te kijken in mijn toestel en ik zie dat er de G925FXXU1AODG firmware op zit. Maar de vorige firmware voor dit toestel was de G925FXXU1AOCV, en de nieuwe firmware is de G925FXXU1AOE3,dat is heel wat anders dan ik er op heb staan. Ik heb wat lopen googlen op mijn firmware en ik zie dan dat verschillende sites het dan over Vodafone firmware voor een branded toestel voor de Duitse markt, met productcode VD2.
Het kan toch niet zo zijn dat ik een branded toestel heb gekregen? Wat kan ik hier aan doen? Teruggaan naar de Belcompany?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6016
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 juni 2015
  • 14:55

je zou even naar de regiocode (csc) moeten kijken, want deze nummers die je geeft komen voor bij builds uit verschillende landen, unbranded en niet. zie ook http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G925F/

nu verkoopt belcompany wel vaker buitenlandse toestellen omdat die vaak goedkoper op te kopen zijn dan in nederland. Op zich geeft dat niet, de functionaliteit is hetzelfde, alleen krijg je misschien een update eerder of later dan de gemiddelde nederlander. Je kan altijd handmatig een nederlandse firmware installeren.

ErikXX

ErikXX

• Lid sinds 01 maart 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2015
  • 18:15

Bedankt voor de reactie, ik ben er inmiddels uit, het ik heb idd een branded telefoon. Wel een Nederlandse. Ik ga de PHN versie er op zetten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren