Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

plek

plek

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2018
  • 19:31

Als ik apps naar de SD kaart wil verplaatsen geeft de telefoon aan 'onvoldoende opslagruimte' maar dat is niet zo, er is nog heel veel ruimte op de sd kaart.

Wat moet ik doen om wel die apps te kunnen verplaatsen. Het zijn apps die wel gewoon verplaatst kunnen worden.
op mijn eerdere telefoon lukte dat wel: en de telefoon geeft ook aan dat het kan maar als je dat dan doet ziet ie blijkbaar een volle sd kaart.

netflix app, whatsapp, snapchat, probeerde ik te verplaatsen

androidversie: 6.0.1

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 31 oktober 2018
  • 21:35

over het algemeen kunnen apps niet op een sd kaart draaien hooguit de data of je moet wel een heel oude android versie hebben, verder kunnen niet alle apps op een sd kaart draaien.

je zou kunnen proberen om de sd kaart als adoptable storage in te stellen, klik hier voor een uitleg wat adoptable storage is en hoe dat voor elkaar te krijgen (ergens in het midden van het artikel staat een link hoe te doen)
klik hier hoe dat in zijn werk gaat op een galaxy s5.

verder zou je hier nog even heen kunnen gaan om ruimte vrij te krijgen.

let er wel op dat bij adoptable storage restricties zijn voor de sd kaart….zoals dat hij niet meer werkt in een andere telefoon en je er op bepaalde momenten niet bij je data kunt komen en de hele sd kaart wordt gereset zodra je die optie gebruikt…….een backup maken van de sd is dan een must.

Bewerkt (31 oktober 2018 21:42)
plek

plek

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 1 november 2018
  • 09:18

dank voor je antwoord Gizmobinky. Dat van die adoptable  ga ik nog uitzoeken. maar begrijp ik goed dat het aan de android versie ligt dat het op eerdere telefoons wel kon maar nu met nieuwere android versie niet meer?

wat ik raar vind is dat het toestel aangeeft dat de app verplaatst kan worden. Dat doet ie niet bij alle apps. Maar als je dat dan wil doen dat dan melding verschijnt dat er onvoldoende ruimte is. Lijkt mij eerder een leesfout. staat er misschien ergens in een of andere cache geheugen dat de sd kaart vol is. Van een eerdere wel volle sd kaart?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 november 2018
  • 12:54

ja vanaf bepaalde android versies werkt het verplaatsten van apps niet en is ook merk afhankelijk.

je zou een andere (nieuw geformatteerde) sd kaart kunnen proberen of eerst een back-up maken van de huidige sd kaart  en die dan even eerst formmateren en opnieuw proberen.

cache geheugen verwijderen werkt alleen maar tijdelijk…..geleidelijk aan loopt dat toch weer vol.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren